10 הדיאטות הטרנדיות והמטורללות של 2014

״אחרי החגים״ כבר מזמן הגיעו, ועכשיו כבר אי אפשר להכחיש: אתם פשוט חייבים דיאטה ודחוף. וזה בסדר – כמוכם כך גם לפחות מחצית מהאזרחים במדינה שלא יודעים איך להיפטר מהקילו או שניים שהעלו עוד מליל הסדר.

על מנת לעזור לכם לבחור את הדרך הטובה ביותר להוריד משקל, הנה 10 הדיאטות הטרנדיות הכי מטורללות של החודשים האחרונים ובסוף כל אחת תוכלו גם לקבל את חוות דעתה של אורנה שיינהורן, נתורופתית שמבינה עניין, שמאמינה בשילוב המנצח שהוכיח את עצמו: תאכלו בריא, בפרופורציות, תשתו הרבה מים ותעשו ספורט. ולא, להחליף רגל על רגל בספה לא נחשב. וכן, מותר לכם לטעום מהעוגה. רק אל תחסלו אותה. אז שיהיה לכם בהצלחה!

1. ניקוי הגוף

דיאטת ניקוי הגוף היא בעצם תוכנית פעולה בת 12 יום, שתוציא את כל האיכסה ממערכת העיכול שלכם ועל הדרך גם תעזור לכם להוריד 2-5 קילו. הדיאטה עצמה מבוססת בעיקר על אורז ומוצרים נלווים של אורז (אטריות אורז, חלב אורז וכדומה), כאשר במהלך הימים ניתן להתחיל לאכול מוצרים נוספים כמו ירקות, פירות קטניות ועוד. הכל כמובן לפי תוכנית מסודרת ומוגדרת מראש.

למה זה טוב: 12? ימים זו תקופה קצרה יחסית שגם אנשים שמתקשים לשמור על דיאטות יצליחו לעמוד בה. מי שכבר ניסה מבטיח תחושת קלילות נעימה אחרי הדיאטה, שמאפשרת להתחיל לשמור על תזונה נכונה בצורה קלה יותר.

למה זה רע? לא מדובר בדיאטת כסאח אלא רק ביריית פתיחה – מה שאומר שהניקוי יסתיים הדרך שלכם רק תתחיל. הו, הייאוש.

אורנה: “הדיאטה הזו מתאימה רק לאנשים בריאים. לכאלה שעושים אותה פעם פעמיים בשנה. אנשים עם בעיות בריאות, נוטלי תרופות והפרעות אכילה חייבים ליווי מקצועי”.

2. דיאטת פירות

פירות זה טעים – אז למה לא לפתח דיאטה שלמה שמבוססת רק סביבם? בדיאטת הפירות מותר לכם לאכול כל פרי שרק תרצו – אבל לא יותר מזה. במהלך התקופה האחרונה הדיאטה הפכה למיני-טרנד, ויש כבר אנשים שהפכו אותה לאורח החיים הקבוע שלהם. מפזזים את עצמם ביו תותים לבננות.

תמונה: Shutterstock

למה זה טוב? אין הגבלת אכילה, פירות יכולים להיות מאוד טעימים. סטיב ג׳ובס נהג להקפיד על הדיאטה הזו, ככה שיש סיכוי שזה גם מועיל ליצירתיות. הכי שיק אקזוטי.

למה זה רע? רוב התזונאים לא מתים על הדיאטה הזו, וזה עוד בלשון המעטה. כדי לקבל את כל הערכים התזונתיים ולהגיע לתחושת שובע יש לאכול כמויות מטורפות של פירות ביום – וגם אז התזונה תהיה רחוקה מלהיות מאוזנת.

אורנה: “ההבטחה שאם ניצמד רק לפירות ונהיה חטובים, יפים ובריאים זו הבטחת שווא. פירות מפתים אבל יש בהם הרבה סוכר ואחרי יומיים מתגעגעים למזון מוצק. לאכול כל דבר ללא הגבלה גם מגדיל את נפח הקיבה והרעיון הוא לצמצם. מומלץ לאכול לא יותר מ-3 פירות ביום כשכל אחד 60 קלוריות”.

3. דיאטה בקטנה

חברת סקיימילס האמריקאית בטוחה שבשביל דיאטה לא צריך להתפשר על סוגי המזון שאתם מכניסים לפה – אלא רק על הכמות. החברה דואגת לארוחות טעימות באריזות קטנות, מה שאומר שאוכלים אותו דבר רק פחות. מי שיצטרף לתוכנית יוכל לקבל סנדוויצ׳ים טעימים, מיצים מומתקים, גבינות שמנות ועוד ועוד – רק בקטנה.

למה זה טוב? לא צריך לשנות הרגלי אכילה, אלא רק להתרגל בהדרגה למינונים קטנים יותר. סלבריטאי הוליווד מתים על זה. וסופסוף תאכלו ללכת למסעדות גורמה ולהסתפק בביס.

למה זה רע? כי מינונים קטנים יותר של תזונה לא מאוזנת זה עדיין תזונה לא מאוזנת. וזה גם לא זול: בסקיימילס לוקחים 22-30 דולרים למנה. כלומר, תפשטו רגל בדרך לרזון. החברה מייצרת גם מזון למטוסים – ולא נראה לנו שהייתם סומכים על חברה כזו להוציא לכם מזון טעים.

אורנה: “אם ניתן היה בקלות לאכול כמות קטנה של אוכל לא הייתה בעיית השמנה. אנחנו אוכלים “בעיניים” וזה עניין של החלטה. התזונה חייבת להיות מאוזנת ובריאה ולא יעזור לאכול כמויות קטנות. כל דבר קיצוני לא יחזיק”.

4. דיאטת לימונדה

עוד דיאטה שאמורה לנקות את הגוף מבוססת על לימונדה אורגנית. במשך עשרה ימים יש לצרוך אך ורק את המשקה, שמורכב מלימון, סירופ מייפל ופלפל קאיין. הגוף אמור לנקות את עצמו מרעלים ועל הדרך לשרוף הרבה מאוד שומנים.

למה זה טוב? כי יש אנשים שממש אוהבים לימונדה. וכי ביונסה עשתה את הדיאטה הזו והורידה בעזרתה 9 קילוגרמים. וכידוע, אם החיים לכם לימון, תעשו ממנו לימונדה.

למה זה רע? זה לא מאוזן וזה מאוד מאוד מסוכן. וחוץ מזה, כמה אפשר?

אורנה: “זוהי טכניקה ידועה ועתיקה לניקוי הגוף אך היא לא מתאימה לכל אחד. נדרש חוסן גופני לדיאטה כזו כי היא יכולה להיות מסוכנת. לא לבעלי נטיה לצרבת, אנשים סוכרתיים, או מי שסובל מגסטריטיס”.

5. דיאטת פטריות

פטריות זה מאכל די בריא. הן דלות בקלוריות, יש בהן ויטמינים וברזל והן אפילו תורמות לתחושת שובע. הן גם די טעימות בדרך כלל. דיאטת הפטריות תדרוש מכם להחליף ארוחה אחת ביום (כל יום) במנה של פטריות. איזו מנה? איזו שרק תרצו – אפשר להכין סלט פטריות או מרק פטריות או פשטידת פטריות או מה לא.

בנוסף לפטריות יש צורך לקיים פעילות אירובית יומיומית ולשתות לפחות 8 כוסות יין. מי שהמציא את הדיאטה הזו מבטיח ירידה של 1-2 קילוגרמים תוך שבועיים, שתשפיע רק על איזורים ספציפיים (בטן, ישבן וירכיים)-.

למה זה טוב? אם אתם אוהבים פטריות, לשמור על הדיאטה הזו יכול להיות עסק די נעים. קל יחסית לשמור עליה, אך לא לאורך זמן, כי בשלב מסויים תרצו להקיא רק מהמראה של הפטריה.

למה זה רע? לא ברור מי פיתח את הדיאטה הזו ואיך הוא הגיע למסקנה שהיא עובדת. עדיין אין הוכחות חותכות לכך שהיא עובדת – ובדרך כלל דיאטות שמבטיחות להוריד משקל רק באיזורים ספציפיים לא ממש מצליחות לקיים את זה.

אורנה: “הפטריות אכן בריאות והן מקור עשיר בויטמינים וחלבון אבל אין קסמים ויותר מדי מכל דבר אינו בריא”.

6. דיאטה קדמונית

דיאטת ״פליאו״ קוראת לכם לחזור לשורשים, ולחזור לאכול כמו האדם הקדמון. זה אומר שהדיאטה הזו כוללת הרבה מאוד מזון מן החי (כ-55% מכל צריכת המזון), וכל השאר צריך להגיע מירקות וקצת אגוזים. דגנים וקטניות אסורים לצריכה, ולא מומלץ להרבות בפירות. על מזון תעשייתי אין בכלל על מה לדבר.

העקרון האידיאולוגי מאחורי השיטה הזו די ברור: להתחקות אחרי הגנטיקה שלנו ולהתאים את צריכת המזון שלנו אליה. כך, לפחות בתאוריה, נפיק אנרגיה מקסימלית ולא נקשה על מערכת העיכול שלנו לתפקד.

תמונה: Shutterstock

למה זה טוב? כי עם הגיון ושנים של הסטוריה קשה להתווכח. אפילו דרווין היה מסכים.

למה זה רע? כי במהלך האבולוציה השתננו לא מעט, ואנחנו כבר לא כמו שהיינו בתקופת האדם הקדמון. זאת ועוד – טבעונים או צמחונים לא ממש יכולים להשתתף בדיאטה הזו.

אורנה: “אנטומית אנחנו בנויים לאכול מזון טרי מהצומח, הלסת שלנו בנוייה לפי זה וגם מערכת העיכול שלנו ירוקה. גופנו לא מיצר ויטמין סי באופן טבעי ויהיה מחסור בויטמינים ומינרלים. היא יכולה לגרום אפילו לגידולים סרטניים. הבשר היום אינו כמו פעם, הוא מכיל כימיקלים והורמונים, מה שהופך אותו למסוכן בדיאטה כזו ולגרימת גידולים סרטניים.

7. הדיאטה המוכחת

אי שם בדרום יפן גרים בני אוקינאווה, שחלק גדול מהם מצליחים להאריך חיים עד גיל 100 לפחות, ולא נוטים לחלות במחלות הנפוצות במערב. סביר להניח שכולנו היינו רוצים להיות קצת יותר כמותם, לפחות מבחינה בריאותית, ועל כן פותחה הדיאטה האוקינוואית, שמשתמשת בעקרונות התזונתיים של האנשים הבריאים האלה כדי להביא את הבריאות הזו גם אלינו.

העקרון: הרבה טופו, ירקות, דגנים מלאים ודגים – ובלי טיפת מתוק.

למה זה טוב? כי זה מוכח. והיפנים רזים.

למה זה רע? כי הבריאות של בני אוקניאווה קשורה ככל הנראה גם לגנים הספציפיים שלהם ולגורמים חיצוניים נוספים מלבד התזונה שלהם. וחוץ מזה, לוותר על מתוק? לא נצליח לשרוד אפילו יום אחד.

אורנה: “מה שמגיע למערב זה אוכל מהונדס ומעט אנשים בעולם המודרני יכולים להימנע ממתוק לחלוטין. אבל זו דיאטה טובה מאוד, עם פירות, דגים וירקות וזה מצוין”.

8. הדיאטה המתוקה מדבש

אם תבקשו דיאטה מתוקה באמת, נסו את דיאטת הדבש. הרעיון פשוט מאוד: להחליף את כל הסוכר שאתם צורכים בדבש. בקפה, בתה, בבישול ובמה לא – החליפו ממתיק אחד באחד, ותוכלו להוריד כקילו אחד בכל שבוע – כל זאת בלי לוותר על המתוקים שכל כך הפריעו לנו בדיאטה הקודמת. אם תקפידו לאכול אף דבש לפני השינה, הגוף שלכם גם ישרוף יותר קלוריות במהלך הלילה ובכלל תתחילו להרזות כמו גדולים.

תמונה: Shutterstock

למה זה טוב? כי דבר זה טעים לא פחות מסוכר, וזה לא דורש מאתנו לשנות הרגלים. וזה טעים יותר עם התה והלימון.

למה זה רע? כי דיאטה שמבקשת לשנות רק פרט אחד בתזונה שלנו לאו דווקא תצליח – מה יעזור להחליף את הסוכר אם אנחנו אוכלים לא מאוזן במקומות אחרים? ובשלב מסויים נשבר מעוגת הדבש.

אורנה: “כשאתה הופך מתוק אחד, סוכר, לדבש התזונה לא מאוזנת. אז מה עשית בזה?

9. הדיאטה המקומית

לקראת סיום, שאלה: אם אנחנו כבר גרים על שפת ים התיכון, למה לא לנהל אורח חיים לפי הדיאטה הים תיכונית? מדובר באחת הדיאטות הלוהטות של החודשים האחרונים, והיא מבוססת על כך מה שיש לנו בכל מקרה בתפריט ובשפע: דגים, פירות, ירקות, קטניות, שמן זית, בשר דל שומן, גבינות ויוגורט. ממש ארוחת בוקר ישראלית. בתאבון!

למה זה טוב? כי זה כאן וכי אנחנו אוכלים ככה בין כה וכה.

למה זה רע? כי אם היינו רוצים להמשיך כרגיל לא היינו נכנסים לקרוא כתבה על דיאטות.

אורנה: “זו דיאטה מעולה, כמובן, בכמויות טובות ולא לטרוף. הכל טוב פה, במיוחד שמן הזית”.

10. דיאטת האופנה

מי בכלל אמר שצריך לשנות הרגלי אכילה בשביל לרזות? ובכן, מסתבר שאפשר להרזות על ידי שינוי המלתחה. הכירו את ״דיאטת המחוך״ – דיאטה המבוססת על מחוך לוחץ ולא נוח בצורה שפשוט תגרום לכם לאבד את התאבון מהר יותר. גאוני! אם תלבשו את המחוך במשך שש שעות ביום תוכלו להוריד עד שלושה קילו בשבוע. למתקדמים יש גם מחוכים במידות קטנות יותר, כך שתוכלו להמשיך בדיאטה המהוללת הזאת גם אחרי שתרזו.

מחוך הפלא – מתוך אתר החברה

למה זה טוב? כי זה מחוך! הכי שיק רומנטי מהסרטים. וכי הוא מרזה!

למה זה רע? אם זה נשמע כמו תרגיל עוקץ ומבטיח להוריד שלושה קילוגרמים בשבוע בעזרת מחוך אחד – זה כנראה תרגיל עוקץ. לא היינו סומכים על ההצהרות של היצרנים, ויש גם רופאים שמזהירים מההשלכות הבריאותיות הלא נעימות של לבישת בגד קטן ולוחץ במשך שעות רבות בכל יום.

אורנה:“לא ברור עד כמה ניתן להתהלך עם מחוך לאורך זמן. זה לא בריא לגוף ויכול לחנוק אותך”.

מוגש באמצעות לאומי עסקים שמסייעים לעסקים קטנים לגדול. כל עסק קטן מתחיל בחלום גדול. מוזמנים לשתף אותנו בחלום העסק שלכם בפייסבוק. יש לכם עסק עם סיפור מעורר השראה? כתבו לנו [email protected].

תמונת שער: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן