גירית הדבש הזה מצליח להימלט מכל כלוב

יש חיות שפשוט לא מוכנות שיסגרו אותן בתוך כלוב או שטח סגור – כפי שמוכיח גירית הדבש סטאפל שפשוט לא מוכן להשאר סגור ובורח מכל מקום אליו משגיחיו בגן החיות מנסים להכניס אותו.

מה שלא עובד לטובת המשגיחים הוא התבונה הגדולה מאוד של גיריות הדבש – שמסוגלות להתמודד בקלות עם בעיות ולמצוא פתרונות יצירתיים שלא היו מביישים גם בני אדם.

וכך, למד סטאפל לפתוח שערים, לטפס מעל חומות, לאסוף אבנים ואבנים כדי לבנות לעצמו סולמות, לפרוץ חלונות ועוד שפע של דרכי מילוט שמשות אותו כדי להמלט מאיזור המחייה המיועד שלו. בשלב מסוים בעליו ניסו לשדך לו גירית נקבה שתעסיק אותו בדרכים אחרות – אך סטאפל מיהר לגייס אותה לטובת התחביב שלו ונעזר בה כדי להימלט ממקומות.

זה היה יכול להיות מצחיק, אם הסיפור שעומד מאחורי חייו של החיה החמודה הזו לא היה עצוב כל כך. במקור, היא אומצה שלא כחוק על ידי אזרח בריטי, שרצה לשמור אותה כחיית מחמד. כשהרשויות גילו זו היה כבר מאוחר מדי להחזיר אותה לטבע, שכן סטאפל כבר איבד את כישוריו לשרוד בטבע. זו הסיבה שהאחראיים עליו מנסים כל כך לשמור אותו באיזור מתוחם וסגור – כשהוא יוצא משם הוא נוטה להסתבך בצרות שלא תמיד קל לו כל כך לצאת מהן.

הסרטון הקצרצר על סטאפל הוא חלק מסדרת טבע דוקומנטרית של ה-BBC על גיריות הדבש, חיות שידועות בחוכמה הגדולה שלהם אך גם בכך שהן נוהגות לעורר כאוס ובלגן איפה שהן נמצאות. עדיף כבר לאמץ חתול במקום.

תמונת שער: Shutterstock

דרך 22Words

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן