התמונות שישכנעו אתכם סופית שאסור ללכת לקרקסים

מודה, כשיצא לי לדבר לאורך השנים עם אנשים שסיפרו לי ש”מתעללים בחיות בקרקס” האמנתי להם כי בכל זאת, זה לא טבעי לדרוש מהם להתנהג כמו חיות מאולפות לפי הגחמות של בני האדם, אבל לא הייתי בקיאה איך בדיוק פוגעים ביצורים הגדולים והמופלאים.

ראו גם: 10 סיבות טובות בעד סגירת פארקים של שעשועי מים

כשנתקלתי בתמונות המקוממות הבאות, הממחישות כיצד גורמים לפילים לנהוג כפי רצונם, הרגשתי בעיקר רצון עז לסגור כל קרקס בעולם. בלתי נסבל לצפות במחזות קורעי הלב האלה ולהאמין שהתעללות כזו עוד קיימת בימינו, כאשר מידע עובר במהירות באמצעות הרשת והמודעות קיימת. המחשבה שפילים בקרקס נאלצים לעבור את הגיהינום הזה מדי יום באיום של וו שמכאיב להם ופוצע את עורם, וכל זאת במטרה “לבדר” משפחות, היא בלתי מקובלת בעליל. המכשיר הזה, מתברר, נמצא בשימוש בכל העולם כדי לשלוט על הפילים האומללים. הסיבה היחידה שהן מבצעות תרגילים מטופשים כמו לשבת על כיסא או על פיל אחר לקול מחיאת הכפיים של הקהל המסומם מעונג, היא בגלל המכשיר המאיים הזה.

גם פילים, כמו כל חיה אחרת, רגישים לכאב. אמנם במצבי פגיעות זורקים לנו “תפתחו עור של פיל!” אבל האמת היא שלמרות שעורם נראה מחוספס וכבד הוא בעצם עדין ורגיש לכאב. הם יכולים לחוש אפילו עקיצת יתוש. מכאן שלא צריך להיות גאון כדי לדמיין את הכאב העצום וחוסר האונים שלהם כתוצאה מהמכשיר.

מגיל קטן הפיל לומד להכיר את המכשיר על בשרו, הוא מפתח חרדה קיומית ומשמיע קולות של פחד. המאמנים פוגעים באמצעות המכשיר בעור העדין והרך מאחורי האוזניים שלהם, בתוך האוזן, בפה, מתחת לסנטר או ברגליים. בחלק מהתמונות לפניכם ניתן לראות איך המאמנים מכריחים פיל קטן לשבת. אחר כך הם קושרים אותו ומחייכים. במהלך המופע, המאמנים אף עומדים בפינת הרחבה כדי להזכיר לפילים מה יקרה אם לא ינהגו כפי שמצופה מהם. לעיתים הם מחביאים את המכשיר בשרוול כדי שהקהל לא יזהה אותו. לא להאמין שקיימים בעולם מאמנים כה אכזריים, אטומים ונטולי רגישות שמוכנים לעבוד בזה בכלל.

ערים ברחבי העולם מתחילים להחרים את מכשיר העינויים הזה. לוס אנג’לס כבר החרימה את וו הקרקסים. היעד הבא של פעילים היא לגרום לניו יורק להחרים את המכשיר. אני בעד להחרים את כל רעיון הקרקס. בניגוד לאמונת כמה בני תמותה אגואיסטים, חיות באו לעולם כדי לחיות את חייהן בשקט ובשלווה ולא כדי להפוך ליצורים מבוהלים תחת משטר עינויים. איפה הבידור כאן? איפה הכיף? המראות האלה מעוררים רצון עז לתבוע את כל הקרקסים ומאמיניהם הסדיסטים שהשתמשו במכשיר הזה ובאחרים וגרמו לכאב וסבל אצל החיות. להשליך אותם לכלוב ולאפשר לפילים לדרוך עליהם לא יהיה עונש קשה מדי.

על פי תקנות צער בעלי חיים בישראל, קיום מופע הכרוך בשימוש בבעלי-חיים יותנה בקבלת אישור מהממונה לפי חוק צער בעלי-חיים, אישור שיינתן רק לאחר ש”הוכח להנחת דעתו של הממונה כי במהלך המופע, בהכנות לקראתו או באופן החזקת בעלי-החיים הקשורים למופע, לא ייגרם סבל לבעלי החיים”. מספר ערים גדולות בארץ אף אסרו על קיום מופעי קרקס בעלי חיים בתחומן, אך בשנים האחרונות קרקסי בעלי חיים מחו”ל לא ביקרו בישראל כך שהתקנות לא עמדו למבחן.

דרך: Buzzfeed

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן