בשווייץ מתכננים: משכורת המינימום הגבוהה בעולם

אם אתם בתהליכי חיפוש עבודה חדשה ומוכנים לפתוח את הראש לרילוקיישן, אולי כדאי שתתחילו לחשוב על שוויץ. האזרחים שם דנה בימים אלה בהצעת חוק שאם תעבור במשאל עם שייערך ב-18.5 תעלה את שכר המינימום במדינה כך שזה יהפוך לגבוה ביותר בעולם.

על פי ההצעה, שכר המינימום השעתי יעלה ל-22 פרנק שוויצרי שהם שווים לכ-86 שקלים. שכר המינימום החודשי יעמוד על 4,000 פרנק שוויצרי, שהם כ-15,740 שקלים. וזה – כאמור, שכר המינימום. לא שכר הבכירים. רוב העובדים בשוויץ כבר מקבלים שכר גבוה מהמינימום המוצע, אך ההצעה שעומדת על הפרק צפויה להרים את רף השכר המקובל במדינה אף יותר.

התומכים בחוק הנדיב הזה טוענים ששכר מינימום כל כך גבוה הוא הכרחי במדינה כמו שוויץ, בה הוצאות המחיה נחשבות לגבוהות בעולם. אך גם כשמשווים את השכר המינימלי הזה ל״כח קנייה״ מגלים שהוא יהיה גבוה במיוחד: כ-14 דולרים לשעה, זאת לעומת השכר המינימלי בצרפת שעומד על 10.60 דולרים לשעה או באוסטרליה עם 10.20 דולר לשעה.

המתנגדים לחוק הם בעיקר מעסיקים גדולים, שטוענים שהם פשוט לא יוכלו להרשות לעצמם להעסיק עובדים לא מנוסים – שכבר היום מתקשים למצוא עבודות חדשות במדינה. זאת ועוד, כלכלנים רבים אומרים שהחוק החדש יקשה במיוחד על חברות מקומיות קטנות, שיתקשו לעמוד בתשלומים החדשים לעובדיהם ופשוט יקרסו.

שווייץ. תמונה: Shutterstock

הסיכוי של החוק לעבור במשאל העם הם בערך חצי חצי. סקר שנערך ב-11.4 מצא ש-52 מבעלי זכות הבחירה יצביעו נגד החוק, אך סקר דומה שנערך בתאריך אחר מצא שאותה כמות מצביעים תצביע בעדו. אך גם אם החוק לא יעבור שווה לשקול לעבוד בשוויץ: גם בלי החוק, 90% מהעובדים במשרה מלאה מרוויחים סכום של לפחות 4,000 פרנק שוויצרי – מה שאומר שכסף לא חסר להם.

ומה קורה בארץ? כאן עומד שכר המינימום השעתי על 23.12 שקלים, והחודשי על 4,300 שקלים. יאיר לפיד – לתשומת לבך.

דרך Bloomberg

תמונת שער: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן