10 שימושים מקוריים למיונז שבטח לא חשבתם עליהם

מוגש באמצעות הלמנס

מדי פעם זה קורה: אתם עושים סדר במקרר, ומוצאים פתאום צנצנת מיונז שתוקפה עומד לפוג. הבחירה העומדת בפניכם היא או להשתמש בכל המיונז בשביל בישולים (לא מומלץ מבחינה קלורית – מיונז הוא מזון טעים לאללה אך כזה שצריך לצרוך במידה) או לזרוק אותו לפח (לא מומלץ, כי חבל).

אך מה אם נגיד לכם שיש עוד שלל שימושים מעניינים לטעים טעים הלבן הזה? כדי שלא תתבאסו בפעם הבאה שתמצאו צנצנת כזו במקרר – הנה 10 שימושים מקוריים למיונז שוודאי תשמחו להכיר.

1. הבריקו את השיער – אם הגיע הזמן לחפוף את הראש, ובדיוק נגמר לכם הקונדישינר – אל חשש! המיונזר יכול לשמש כמרכך שיער נהדר. פשוט עסו אותו על הקרקפת שלכם, המתינו כמה דקות ואז שיטפו וחפפו עם שמפו רגיל. השיער שלכם ייצא רך ומבריק.

תמונה: Shutterstock

2. פנקו את העור שלכם – המיונז הוא כלי קוסמטי all in one. לא רק שהוא מבריק שיער – הוא גם מעניק לחות מועילה לעור, ויכול לעזור לכם להתגבר על ליקויים שונים בעור שלכם. פשוט מרחו את המיונז כמו קרם לחות ותנו לו לעשות את הקסם שלו.

3. מרחו על כוויות – אם נצלתם את מזג האוויר המצויין בשביל לצאת לים אבל לא הייתם חכמים מספיק כדי למרוח קרם הגנה, וודאי נשארתם עם כוויות לא נעימות על העור. המיונז הבלתי נלאה יעבוד גם על הכוויות, בדומה לג’ל אלוורה. זה עדיין לא אומר שאתם יכולים לוותר על קרם הגנה – אך זה כן יכול להקל על הכאב עד שהעור חוזר לעצמו.

4. הבריקו את העלים – יש לכם עציצים שראו ימים טובים יותר? הברישו את העלים שלהם במיונז והם יבריקו בירוק מסנוור, לעיתים למשך חודשים. בטריק המוזר הזה משתמשים לא מעט בעלי משתלות כדי שהעציצים שלהם יראו טוב יותר ממה שהם נראים אצלכם בבית.

תמונה: Shutterstock

5. נקו את הפסנתר שלכם – קלידי הפסנתר כבר אינם לבנים כבעבר? מירחו עליהם מעט מיונז בעזרת מטלית לחה, המתינו כמה דקות ואז נקו את הקלידים. המיונז יקח איתו את כל הלכלוך – ואתם תוכלו לחזור לנגן כמו בטהובן.

6. נקו צבעי פנדה מהקיר – הורים צעירים וודאי מכירים את הברוך: הילדים ציירו בעזרת צבעי פנדה, פספסו מדי פעם את הדף והשאירו הרבה צבע על הקיר. במקום לצאת לטמבוריה ולקנות צבע חדש, אפשר להשתמש במעט מיונז בשביל לחדש את הצבע. פשוט מרחו מעט מיונז על הצבעים, המתינו מספר דקות, ואז נקו אותו בעזרת מטלית. כמו בקסם – הצבע ייעלם והקיר יחזור להיות כמו חדש.

7. הורידו סטיקרים מעיקים מהאוטו – מתפדחים מסטיקר “רק ברק יכול” שהדבקתם על האוטו בשנות התשעים? לא מצליחים לגרד את המדבקה המעיקה מבלי למלא את האוטו בשאריות דבק? גם כאן המיונז יוכל לעזור: מרחו מיונז על כל המדבקה, חכו כמה דקות ואז נקו. המיונז יספוג את כל הדבק, והסטיקר ירד בלי להשאיר סימן.

8. חזקו את הציפורניים – הציפורניים שלכם נשברות כל הזמן? אין צורך לשלם הרבה כסף למניקוריסטית – אפשר להשתמש במיונז כדי לחזק אותן. הכינו קערת מיונז קטנה, טיבלו את הציפורניים למשך חמש דקות ואז שטפו את הידיים. הציפורניים יתחזקו – ואתם תוכלו למרוח עליהן לק ולהרגיש מליון דולר.

תמונה: Shutterstock

9. חלצו טבעות – הציפורניים כבר בסדר, אבל מה עם הטבעת שנתקעה לכם על האצבע וממש ממש לא מתאימה לצבע של הלק שבחרתם? מקווים שלא זרקתם את המיונז! מרחו אותו באיזור הטבעת, והיא תחליק בקלות החוצה.

10. חסלו את כל הכינים – אם הצטלמתם ליותר מדי סלפיז והראש שלכם לא מפסיק לגרד – כנראה שיש לכם כינים. לא נעים בכלל – אבל גם לא מאוד נורא. מיונז יכול לשמש כשמפו נגד כינים, בלי שום כימיקלים. עסו את ראשכם במיונז, שימו כובע רחצה על הראש ולכו לישון. בבוקר, שטפו את שאריות המיונז מהראש – וחזרו על התהליך כעבור עשרה ימים. הכינים ייעלמו ותוכלו להמשיך להצטלם בראש שקט.

תמונת שער: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן