קשה למצוא דירה? Homie עושה סדר בבלאגן

כמעט שלוש שנים עברו מאז מחאת הדיור בקיץ 2011. מאז נראה שמחירי הדירות בתל אביב רק עולים. אבל מחירי הדירות הם לא הבעיה היחידה של השוכרים. חיפוש דירה הוא תהליך ארוך ומייגע. עם מאות מתווכים ודירות שנחטפות תוך שעות בודדות, אנחנו מוצאים את עצמנו משקיעים שעות ביום בחיפוש אחר דירת חלומותינו.

מחפשים דירה באינטרנט: ככה זה נראה

החלטתם שהגיע הזמן לחפש דירה חדשה בתל אביב, ירושלים או באר שבע? ברוב המקרים מדובר במסע שלוקח בין חודש לברי המזל, ועד מספר חודשים לאלו שלא מוכנים להתפשר. המסע יתחיל בyad2, ותוך כדי חיפוש תגלו את עולם הדירות המופלא בפייסבוק. לאט לאט תרשמו לעוד ועוד קבוצות בפייסבוק ולפני ששמתם לב, הפיד שלכם יתמלא בדירות שיחליפו את התמונות של החברים שלכם בחו”ל. עד פה מוכר?

חיפוש דירות בפייסבוק – מתי זה התחיל?

הסנונית הראשונה של הדירות בפייסבוק הייתה הקבוצה של “דירות מפה לאוזן”, שהוקמה ב2007 כקבוצה שמטרתה שיתוף דירות בין חברים. היום הקבוצה מונה כ55 אלף חברים, ומידי יום מתפרסמות בה עשרות מודעות. אבל זה לא עצר פה. לאט לאט קמו עשרות קבוצות דומות, והתופעה התפשטה גם מחוץ לתל אביב, אל ירושלים ובאר שבע.

היתרונות של חיפוש דירה דרך הפייסבוק רבים. פרסום הדירה קל יותר. המלצה מחבר אמינה יותר ממודעה שניסח בעל הדירה או המתווך, ואין צורך לשלם דמי תיווך. מנגד, ככל שהתופעה הלכה והתרחבה נהיה קשה יותר למצוא את הדירות האיכותיות מתוך המודעות הרבות.

סיפורו של Homie

את Homie הקימו שלושה חברים: טום רז, סהר חשאי, וניר שוב. שלושתם בדיוק סיימו את השירות הצבאי ביחידת 8200, והחליטו שהם רוצים לעבור לגור ביחד: “אחרי חודשיים מתישים שחיפשנו בעצמנו, החלטנו לנסות לעזור למחפשי הדירות האומללים, מתוך הבנה שעוד שנה אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בדיוק באותו המצב”, אומר טום רז, הוגה הרעיון ואחראי על פיתוח המנוע של Homie. השלושה התחילו לעבוד בזמנם הפנוי על מנוע שמנתח את המודעות שפורסמו בקבוצות הפייסבוק. ארבעה חודשים לאחר מכן, יצאו לאוויר עם האתר Homie.co.il בתחרות האפליקציות החברתיות של PayPal בתל אביב.

תמונה: מפתחי Homie מציגים לראשונה בכנס של PayPal

 

מאחורי הקלעים של Homie

מאחורי הקלעים של Homie עומד מנוע שמנתח את המודעות מקבוצות הפייסבוק כמו “דירות מפה לאוזן”, “דירות בין חברים” ועוד הרבה אחרות. המנוע מחלץ את מחיר הדירה, מספר החדרים, מיקום הדירה, ופרטים חיוניים נוספים. המנוע יודע לסנן מודעות כפולות, ומבין האם מדובר בדירה ריקה, דירת שותפים או דירה להשכרה קצרה. את הדירות תוכלו לראות באתר או לקבל בדחיפה ישירות לתיבת המייל שלכם.

“המנוע מאחורי הקלעים אמנם מורכב, אבל בראש ובראשונה היה לנו חשוב שחווית המשתמש תהיה פשוטה ונוחה”, אומר סהר חשאי, שעומד מאחורי המערכת לזיהוי המיקום של הדירות בHomie. “את ההשראה קיבלנו מגוגל. שורת חיפוש אחת מספיקה. את רוב האנשים לא מעניין האם יש בדירה סורגים או לא”.

 

תמונה: ממשק החיפוש של Homie

 

לוח מודעות בפייסבוק – טרנד חולף או שינוי בתרבות?

לאחרונה אנחנו רואים יותר ויותר קבוצות שקמות בפייסבוק ומחליפות את לוח המודעות המסורתי. חוץ מדירות, תוכלו למצוא קבוצות של טרמפים, ריהוט, משרות בהייטק, ואפילו היכרויות. “לאנשים נמאס לשלם עמלה לסוכני תיווך ואתרים בעידן הרשתיות החברתיות”, אומר ניר שוב שאחראי על ממשק המשתמש והשיווק בHomie. “פייסבוק מהווה פלטפורמה מצוינת לשיתוף המידע, בראש ובראשונה עם החברים, אבל הרבה מעבר. מנגד, הבעיה המרכזית היא החיפוש בקבוצות האלו. אנחנו התחלנו עם שוק הדירות אבל הפוטנציאל הוא עצום”.

Homie מאפשר בינתיים חיפוש דירות בתל אביב בלבד, אבל עד תחילת קיץ 2014 יושקו גרסאות דומות לירושלים ובאר שבע. חיפוש מהנה!

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן