המורה ביקשה מתלמידיה לכתוב לסופר מפורסם. כך ענה קורט וונגוט

אין תחושה איומה יותר מלכתוב מכתב אישי לאדם כלשהו ולא לקבל מענה בכלל. כך בוודאי חשו תלמידי הכיתה לאנגלית של מיס לוקווד בתיכון XAVIER בניו יורק שקיבלו ממנה משימה בשנת 2006: לכתוב ולשלוח מכתב לסופר מפורסם. ההוראות היו פשוטות, לדון עם האמן על יצירותיו ולבקש את עצותיו. אבל רק סופר אחד טרח לענות להם: קורט וונגוט, שהלך לעולמו שנה מאוחר יותר. מי שחתום על הספרים “בית מטבחיים חמש”, “עריסת חתול” ו”יברך אותך אלוהים, אדון רוזווטר” התגלה לא רק ככותב מוכשר אלא גם אדם סבלני, אדיב, מעורר השראה ועם לא מעט חוש הומור כפי שכבר יודעים מוקיריו. וכך הוא כתב:

“לבית הספר, מיס לוקווד, מסרס פרין, מקפילי, באטן, מאורר וקונגלוסטה:

אני מודה לכם על המכתבים הנחמדים שלכם. אתם בהחלט יודעים איך לעודד תרח זקן בן 84 בשנות השקיעה שלו. אני כבר לא מופיע בציבור כי כיום אני דומה בעיקר לאיגואנה. מה שיש לי לומר לכם לא יגזול הרבה מזמנכם, אז בקצרה: תתרגלו כל צורת אמנות: ריקוד, שירה, ציור, איור, פיסול, משחק, מאמרים, מה שלא תבחרו אל תעשו זאת עבור כסף ותהילה אלא כדי לחוות את יצירת ה”אני” שלכם. להיות. לגלות מה חבוי בתוככם, לתת לנשמה שלכם לצמוח.

ברצינות! אני מתכוון שתתחילו כבר עכשיו. תייצרו אמנות ותעשו אותה עד סוף חייכם. שרבטו ציור מצחיק או יפה של מיס לוקווד ותגישו לה אותו. תרקדו עד הבית, תשירו במקלחת וכו’ וכו’. תעשו פרצוף במנת הפירה שלכם בצלחת. דמיינו שאתם דרקולה.

הנה משימה להערב ואני מקווה שמיס לוקווד תכשיל אתכם אם לא תעשו אותה: תכתבו פואמה של שש שורות על כל דבר. אבל בחרוזים. אין משחק טניס הוגן ללא רשת. תכתבו את הפואמה הכי טוב שתוכלו. אבל אל תספרו לאף אחד עליו. אל תראו אותו לאיש, גם לא לבת הזוג, לבני המשפחה, מי שזה לא יהיה. גם לא למיס לוקווד, אוקיי?.

ואז תקרעו את הפואמה לאלפי חתיכות קטנות. ואז תפזרו אותן בין כמה פחי מיחזור. תגלו שכבר זכיתם להכרה מפוארת מהפואמה שלכם. חוויתם מה זה ‘להיות’. למדתם הרבה יותר ממה שחבוי בכם. אפשרתם לנשמה שלכם לצמוח.

שאלוהים יברך את כולכם!

קורט וונגוט”.

דרך liberalamerica.org, רדאיט

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן