התוכנה הזו יכולה לחזות איך ייראו ילדיכם בבגרותם בדיוק מצמרר

פיתוח חדש של חוקרים מאוניברסיטת וושינגטון מאפשר לקחת תמונה של ילד ולחזות כיצד הוא יראה בבגרותו. כבר ראינו תוכנות דומות בעבר, אבל התוצאות של התוכנה החדשה מרשימות באמת: בהשוואה של תמונות שנוצרו באמצעותה לתמונות אמיתיות אפשר לראות שהיא מדייקת ברמה קצת מפחידה, ולא תמיד ניתן להבדיל מי האדם האמיתי ומי הוא יציר המחשב.

כדי להגיע לרמות הדיוק, החוקרים משתמשים ב-Big data, ריבוי המידע הקיים ברשת. התוכנה סרקה 40,000 תמונות שהועלו לרשת כדי לנסות ולראות כיצד אנשים מתבגרים בעולם האמיתי. כשמזינים לה תמונה של ילד היא מיישמת את מה ש״למדה״ מהתמונות האמיתיות כדי ליצור את התמונות החדשות שלה.

כך היא יכולה מצד אחד לשמור על המאפיינים החיצוניים של המצולם (עיניים, אף, פה וכו׳) אך גם לחזות כיצד הפנים שלו ישתנו במהלך השנים, איפה יופיעו פתאום קמטים, איזה חלקים יתארכו וכדומה.

אפשר לראות כיצד התחזיות האלה משתוות לעולם האמיתי באמצעות התמונות הבאות. מצד שמאל מוצגות התמונות שהופקו על ידי התוכנה, ובצד ימין צילומים אמיתיים של הבחור שנבדק (הרקעים וסגנון השיער הותאמו באמצעות התמונות אמיתיות). ניתן בבירור לראות שהיא ממש לא היתה רחוקה מהעולם האמיתי.

מה היישום של התוכנה בעולם האמיתי? חוץ מלעזור להורים טריים לראות אם הבן שלהם יגדל להיות נער יפה תואר, היא תוכל גם לעזור מאוד לחיפושים אחרי ילדים שנעדרים כבר מספר שנים, על ידי יצירת דימויים חדשים ועדכניים של הנעדר שיחליפו תמונות ילדות לא עדכניות.

דרך Daily Mail

תמונות דרך האתר הרשמי של אוניברסיטת וושינגטון

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן