מה הן טבעות הבטון המסתוריות שהשאירו הנאצים באוקינוס הצפוני?

במשך שנים, טבעות הבטון המסתוריות שהשאירו הנאצים בים ברנץ שבאוקיינוס הצפוני הטרידו את מנוחתם של חובבי הקונספירציות. רבים מהם האמינו שמדובר במשטחי נחיצה לצלחות מעופפות או בשארית אחרת של טכנולוגיה מתקדמת וסודית עליה עבדו הנאצים בימי המלחמה. העובדה ששלטונות רוסיה, ששולטים בשטח, חסמו את הגישה האזרחית למקום במשך שנים רבות רק הגבירה את הקונספירציות לגביו.

הנה מה שכן ידוע לגבי המבנים האלה: הם נבנו על ידי הנאצים בזמן מלחמת העולם השניה, כ-170 קילמוטר מצפון למורמנסק. למרות שבתמונות העכשוויות שתיים מתוך שלוש הטבעות שקועות, במקור הן נבנו מעל לגובה פני הים (ההצפות הן של מי תהום, לא מי ים). שלוש הטבעות האלה נשארו במצב כמעט מושלם, מלבד ההצפות – וכעת הן גם פתוחות לציבור.

שתי הקונספירציות העיקריות לגביהן מזכירות טכנולוגיה מתקדמת. הראשונה מעלה את התאוריה שהנאצים השתמשו במשטחים האלה כדי לשגר צלחות מעופפות, שאחרי המלחמה הוחרמו על ידי האמריקאים. השניה טוענת שמדובר בחלק מניסוי ה-Die Clocke, פצצה נאצית מסתורית ועל טבעית שעל פי חובבי הקונספירציות היתה יכולה אפילו לעזור למדענים הנאצים לראות אירועים מהעבר.

האמת, כנראה, היתה קצת פחות מרגשת. בתקופת המלחמה האיזור כולו שימש כבסיס של חיל הים הגרמני, שכלל גם מקום עגינה לצוללות. טבעות המתכת החזיקו עליהן ארטילריה כבדה ואפשרו למפעיליה להסתובב ולהצליח לירות במטרות אוויריות ברדיוס של 360 מעלות. הסיבה שהאיזור היה סגור למבקרים במשך שנים רבות כנראה היה תלוי ברצון של שלטונות רוסיה לוודא שלא נשארו שם מאגרי תחמושת או נשק.

כשמעטה המסתוריות יורד הטבעות האלה מרגשות קצת פחות – אבל הן עדיין מרשימות מאוד, במיוחד שמבינים את החשיבות ההסטורית שלהן. מעין אנדרטה מודרנית ליכולות הצבאיות והמדעיות העצומות של גרמניה בתקופת מלחמת העולם השניה.

דרך Sploid

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן