10 עובדות שכנראה לא ידעתם על יין

מוגש באמצעות יקב רמת הגולן, יצרני יינות מעולים ויין אדום לטעמך

יין משמח לבב אנוש, זה ידוע – אבל מסתבר שיש לא מעט עובדות מגניבות על המשקה הנהדר הזה שאתם כנראה לא מכירים. הנה עשר עובדות כאלה, שיגרמו לכם להסתכל על היין שלכם בעין קצת אחרת.

1. המנהג של להשיק כוסות יין ״לחיים״ מקורו ברומא עתיקה, שם השתמשו בדרך זו כדי לוודא שאחד מהשותים לא מנסה להרעיל את חברו (ההשקה גורמת למשקאות להתערבב). מקור המסורת הזו התחיל עוד קודם, ביוון העתיקה – שם נהג המארח לשתות את הכוס היין הראשונה בארוחה כדי להראות לאורחיו שאין בכוונתו להרעיל אותם.

2. ואם אנחנו כבר ברומא – ברומא העתיקה אסרו על נשים לשתות יין. אם בעל מצא את אישתו שותה יין בסתר הוא היה ראשי על פי חוק לרצוח אותה.

3. תרבות עתיקה שדווקא לא אהבה יין היתה מצרים. המלכים המצרים הקדומנים נמנעו מצריכת יין, מתוך אמונה שהמשקה האדום הוא בעצם דם של אנשים שניסו להלחם באלים והפסידו. זו גם הסיבה, לטענתם, שיין גורם לבני אדם להתנהג בפזיזות.

4. אוהבים גם יין וגם אורח חיים אקסטרימי? אם אתם מבקרים בויאטנם, בקשו מהמלצר שלכם כוס של יין קוברות (לא לטבעונים). המשקה הדי מפחיד הזה הוא יין אורז, עליו שופכים דם של נחש קוברה שנהרג במקום. אם תרצו, תוכלו לבקש להכניס למיקס הזה גם את הלב של הנחש. לא ברור למה שתרצו לעשות את זה.

תמונה: Shutterstock

5. במהלך תקופת היובש בארצות הברית, יצרני תרכיזי ענבים ניצלו את התאווה הגדולה של האמריקאים לשתייה, והדביקו על המוצר שלהם מדבקת אזהרה נהדרת, שאמרה: ״אחרי שתמיסו את התרכיז במים, אנא אל תשמרו את הנוזל בכד במשך 20 יום, שכן זה יהפוך אותו ליין״.

יופי של פרסומת, תודו.

6. אלוף העולם בזיהוי יינות על פי ריח הוכתר בשנת 2003. ריצ׳ארד ג׳ולין, מורה לחינוך גופני משבדיה, הצליח לזהות 43 יינות מתוך ה-50 שנתנו לו להריח. לשם ההשוואה – מי שזכה במקום השני הצליח לזהות רק ארבעה מהם.

7. למרות הפיתוי – נסו לא לשמור בקבוקי יין במטבח שלכם. בדרך כלל, החום שם הוא יותר מדי ופוגע באיכות המשקה. גם המקרר הוא אינו מקום מוצלח לשמירה על יין, כי שם פשוט קר מדי. בקיצור: מצאו ארון קריר וחשוך איפהשהו בבית, ושמרו שם את כל הבקבוקים שלכם. או שתקנו מרתף יינות. מה שנראה לכם יותר הגיוני.

8. ואם אנחנו כבר שומרים יין – אל תעמידו בקבוקי יין כשאתם מאחסנים אותם, שכן כך גדל הסיכוי שפקק השהם שלהם יתייבש, יתכווץ ויכניס אוויר ליין. תמיד שמרו אותם ״שוכבים״, אלא אם כן הבקבוק הוא בעל פקק מלאכותי.

תמונה: Shutterstock

9. סקר שנערך באיטליה, גילה שנשים ששותות 2 כוסות יין ביום נוטות להנות יותר מיחסי מין מאשר נשים שלא שותות בכלל.

10. אנשים שיש להם פוביה מיין מכונים ״אואנופובים״ (Oenophobia) – והם באמת קיימים. למרות שזה נשמע מצחיק, כמו רוב הפובויות האחרות אנשים שסובלים מהפחד הזה ממש לא חושבים כך, שכן הוא גורם להם לסבל לא קטן, במיוחד אם הם מרבים לצאת למסעדות.

תמונת שער: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן