הרופאים לא נתנו לה סיכוי – ואז זה קרה

הסיכויים לא עבדו לטובתה של שנל מוריש, תינוקת קטנטנה מבריטניה – האדם הצעיר ביותר אי פעם שעבר ניתוח לב פתוח בבריטניה.

במהלך הבדיקות השגרתיות בהריון, הבחינו הרופאים בבעיה חמורה בלבה של שנל. ההמלצה שלהם להורים היתה חד משמעית: בצעו הפלה, שכן הסיכוי שהתינוקת תשרוד נמוך מאוד. למרות ההמלצות, ההורים החליטו להמשיך בהריון כמתוכנן. מה ששכנע אותם, לעדותם, היא סריקת אולטרה-סאונד, בה נראה כאילו שנל מסמנת להם עם האגודל ״הכל בסדר״.

כדי לנסות להציל את חייה של שנל, האם שלה, פיי, נאלצה לעבר ניתוח קיסרי – ממנו נלקחה העוללה היישר אל שולחן הניתוחים לניתוח לב פתוח. ״זה היה נורא״, ספרה האם: ״אפילו לא היתה לי הזדמנות להחזיק אותה לפני שלקחו אותה ממני״.

הניתוח הראשון שעברה שנל היה מסוכן מאוד, והרופאים הזהירו את המשפחה שיש סיכוי לא קטן שהיא לא תשרוד אותו. ״סיפרו לנו ששנל תוכל להכנס לניתוח, אבל שיש לה סיכוי רק של 50% לשרוד אותו. ואז יש עוד שני ניתוחים נוספים שצריך לעשות״. כיום, כשהניתוח השני כבר מאחוריה – סיכוייה של שנל לצאת מבית החולים כתינוקת שמחה הולכים וגדלים.

אך גם אם שנל תעבור את סדרת הניתוחים הראשונה הזאת בהצלחה, חייה לא צפויים להיות בריאים במיוחד. אנשים שסובלים מהלקות שיש לה צריכים לעבור השתלת לב בגיל הנעורים.

״האופציות היו לתת לשנל לעבור את כל הניתוחים האלה, עם סיכוי של 20 אחוזים בלבד שהיא תשרוד, או לעשות הפלה. הייתי יכולה גם ללדת אותה ואז פשוט לתת לה למות בשלווה״, ספרה פיי, שבחרה כאמור באופציה הראשונה כדי לתת לילדה שלה צ׳אנס בעולם הזה. ״נכון לעכשיו אנחנו פשוט חיים ברגע, ונהנים מאוד מהזמן שיש לנו עם התינוקת היפה שלנו״.

דרך Viral Nova

אילוסטרציה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן