מחקר חדש קבע: אוכלי בשר בריאים יותר מצמחוניים

אחת הטענות הקבועות של צמחונים וטבעונים היא כי בחירה באורח החיים הזה היא לא רק מוסרית יותר אלא גם בריאה יותר. הרשת מלאה עדויות של אנשים שהפסיקו לאכול בשר ומאז הפסיקו לסבול ממיגרנות, כאבי בטן, עייפות כרונית ועוד שלל בעיות בריאותיות שנעלמו כלא היו בעקבות שינוי הדיאטה.

מחקר חדש שפורסם לאחרונה באוסטרליה מציג תמונה הפוכה. לפי תוצאות המחקר, אותו ערכה האוניברסיטה לרפואה של Graz, צמחוניים סובלים מאורח חיים בריא פחות מחבריהם הטורפים. אנשים שלא צורכים בשר נמצאים בסיכון כפול לחלות באלרגיות, והם מפגינים עלייה של 50% בסיכוי לקבל התקף לב או לחלות בסרטן. כמו כן, הם גם בסיכון גבוה יותר ללקות במחלות נפשיות.

״המחקר שלנו הראה שמבוגרים אוסטרליים שמנהלים אורח חיים צמחוני הם אנשים פחות בריאים בכל הקשור לסרטן, אלרגיות ובעיות של בריאות נפשית. אנשים אלה סובלים מאיכות חיים נמוכה יותר, והם גם מחייבים יותר טיפולים רפואיים״, נכתב במחקר, שהמליץ לשלטונות אוסטרליה לנהל תוכנית בריאות ציבורית שתעזור לצמצם סיכונים בריאותיים שנובעים מבעיות תזונתיות. החוקרים גם ציינו שהממצאים האלה נכונים למרות שבדרך כלל צמחונים אינם צורכים הרבה אלכוהול ואינם מעשנים.

עם זאת, החוקרים הדגישו שיש צורך בביצוע בדיקות נוספות כדי לאמת את הממצאים שלהם. יש לציין שמחקרים אחרים שנערכו בארה״ב הניבו לעיתים תוצאות הפוכות.

תמונה: Shutterstock

בריא או לא בריא? כמו בכל מחקר שקשור לתזונה – האמת כנראה אי שם באמצע. צמחוניים שדואגים לצרוך ויטמינים ולאכול בצורה מאוזנת יכולים להיות הרבה יותר בריאים מאוכלי בשר שלא מקפידים על תזונה נכונה.

בכל מקרה, האספקט הבריאותי הוא הפחות חשוב באידיאולוגיה של הצמחונים והטבעוניים. הוא אולי בונוס נחמד, אבל הדבר החשוב יותר באורח החיים הזה הוא הצד המוסרי, שמתנגד לתעשיית הבשר וימשיך לעשות זאת גם אם זה יעלה לו בבריאות.

דרך Jezebel

תמונה: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן