פיתוח טכנולוגיות לעזרה לנכים

פיתוחים טכנולוגיים לעזרת נכים מכונים טכנולוגיה מסייעת, מותאמת או מפצה. מדובר בענף רחב היקף הכולל מגוון סוגי איבזור וציוד לנכים, וכן אסטרטגיות לשימוש במכשירים ייעודים לציבור זה. פתרונות אלו הקשורים לתחומי הפרה-רפואה, נגישות, הנדסת אנוש והנדסה ביו-רפואית, נועדו לשפר את תפקודם של בעלי נכויות ומוגבלויות באמצעים שונים.

סוגי פתרונות טכנולוגיים לנכים

פתרונות טכנולוגיים לנכים קשורים בתחומים רבים אותם ניתן לסווגם על פי הקטגוריות הבאות: • עזרים לשימוש יומיומי – מיועדים למשימות כמו בישול, רחצה, לבוש ותחזוקת הבית, כולל מכשור אלקטרוני עבור בקרת סביבה בדומה לבית חכם, כמו סגירה ופתיחה של חלונות ודלתות. • ציוד ואבזרים לבעלי לקויות שמיעה – כוללים סוגים שונים של התקני ועזרי שמע, טלפונים ומערכות אזעקה חזותיים, ושעון מעורר רוטט. • ציוד ואבזרים לתקשורת חלופית – ציוד תקשורת מתקדם שנועד לנכים המתקשים או שאינם מסוגלים לדבר, כמו מחשב המדבר עבור האדם. • אמצעי עזר לבעיות ראייה – מגוון סוגי מכשירים מגדילים עבור קריאת ספרים, צפייה בטלוויזיה או עבודה מול מחשב. • ציוד עזר לניידות ומנחים – כדוגמת כסאות גלגלים עם מערך הנעה, מקלות הליכה וקביים, וכן מערכת תמיכה למעבר מפריט ישיבה אחד למשנהו, כמו מעבר מכיסא גלגלים למיטה או לרכב. • תותבות – מדובר בחלקי גוף חלופיים לגפיים חסרים או לא מתפקדים, אשר משפרים את נכות ויציבות הנכה. • טכנולוגיה מושתלת – כמו קוצבי לב או מרפק מפלטינה נועדו לשפר את איכות החיים של האדם המוגבל, ולשפר את בריאותו. • פתרונות טכנולוגיים סביבתיים – על מוצרים אלו נמנים בין היתר מעלית, מעלית כיסא או רמפות לכניסה למבנים. • תוכנה וחומרת מחשב מותאמות לנכים – כדוגמת מקלדות ייחודיות, ציוד עזר להקלדה, צג ומדפסת ברייל, משוב קולי עבור פעולות העכבר והמקלדת, ותוכנות ווקליות להקראת המוצג על המסך.

חלוקות נוספות של פתרונות טכנולוגיים לנכים

מעבר לתחומי החלוקה שפורטו לעיל, פתרונות טכנולוגיים לנכים מסווגים גם לקטגוריות נוספות. תחומי החלוקה כוללים בין היתר פתרונות עבור שעות פנאי, עבודה, לימוד עצמי או טיפול עצמאי, וכן חלוקה בהתאם לרמת התחכום של טכנולוגיית המוצר, כגון מוצר מכאני או מוצר אלקטרוני חכם. בנוסף על כך, הפתרונות מסווגים לפי התאמתם לקהל היעד, כגון מוצר מוגמר או מוצר הדורש התאמה אישית לכל לקוח. יש לציין כי פיתוחים ופתרונות טכנולוגיים לנכים זוכים לתמיכה של קרנות רבות, ובמקרים רבים ישנה חשיבות לסיווג הפתרון על מנת להשיג מימון לצורך פיתוחו.

פיתוחים טכנולוגיים בתחום הנהיגה

אחד התחומים החשובים ביותר לרווחת הנכים, ליכולתם לנוע ולהשתלב בחברה, הינם רכבים בעלי טכנולוגיות מותאמות. חשוב לדעת כי בתחום הרכב מוצע בימינו מגוון רחב של פתרונות טכנולוגיים מתקדמים, אותם ניתן להכיר וליישם בעזרת חברות כמו א.צ.מ המתמחות בענף. בין הפיתוחים הטכנולוגיים בתחום הרכב ניתן למצוא בלם ומאיץ חשמליים, לוח בקרה ושליטה אלקטרונית בכל מערכות הרכב, וכן הגה חשמלי ודיגיטאלי, סורק הילוכים חשמלי ובלם חנייה חשמלי הפועלים באמצעות לחצנים. בנוסף לכך, ניתן לשלב רכב עם מקל ג’ויסטיק השולט בו זמנית בפעולות ההגה, הבלם והמאיץ, וגם מעצור יד חשמלי פשוט להפעלה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן