יותר מ-30,00 ברזילאים התפשטו במחאה: לא מגיע לי להיאנס (לא בעבודה)

65.1 אחוז מהברזילאים מאמינים שאם אישה מתלבשת בצורה חושפנית או פרובוקטיבית היא ״מזמינה אונס״. הנתון המזעזע זה התגלה בתוצאות של מחקר שהתפרסם בתחילת השבוע שעבר של המכון למחקר כלכלי יישומי (IPEA) והתבסס על 3,810 נשאלים. אם הנתונים לא מזעזעים מספיק, מסתבר ש-66.5 אחוז מהנשאלים היו בכלל נשים.

אבל לא כל הברזילאים מסכימים עם הקביעה הזאת. חלקם חושבים שמדובר בסממן קיצוני של תרבות האונס, שלאישה יש זכות להתלבש איך שהיא רוצה וששום דבר בעולם לא יכול להצדיק אונס. נשמע מובן מאליו, נכון? לאו דווקא בברזיל (ולמרבה הצער גם לאו דווקא בכל המקומות בישראל).

קבוצה של ברזילאיות (וגם כמה ברזילאים) עם מודעות מגדרית קצת יותר מתקדמת החליטו למחות על תרבות האונס במדינה בצורה מתגרה במיוחד: הן פתחו עמוד פייסבוק, והזמינו נשים ברזילאיות להתפשט ולהצטלם כעדל גופן כתוב המסר ״לא מגיע לי להיאנס״, בפורטוגזית, כמובן. הן מפיצות את המסר הזה יחד עם האשתג דרך פייסבוק. יותר מ-30,000 ברזילאים, רובן נשים, אך ביניהם גם גברים, נענו למסר והתפשטו במחאה.

על אף שהתפשטות למען המטרה נשמעת קצת סותרת – היא גם כן מדגישה את המסר: לנשים מותר ללכת חשופות בדיוק כמו שלגברים מותר לצאת לרחוב בלי חולצה. אם מישהו לא מצליח לשלוט את עצמו בגלל קצת עור חשוף זו בעיה שלו ולא שלהן.

דרך Huffington Post

כל התמונות דרך פייסבוק

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן