המעבדה הזוגית כובשת את תל אביב

האכזבה מאתרי ההכרויות, לצד הצורך העמוק בהתכנסות ובהשתייכות, הולידו בעבר סדנאות מרתקות לרווקים ורווקות המחפשים אהבה רצינית. ‘המעבדה הזוגית’, פרויקט קבוצתי חדש של מכון טמיר, סוחף עמו המוני גברים ונשים שמצטרפים לקבוצות הנפתחות זו אחר זו.

איתן טמיר, פסיכולוג ומנחה קבוצות מספר: “אנחנו פוגשים בקליניקה המון מטופלים שקצת נמאס להם מהמפגש עם אתרי הכרויות ואפליקציות באינטרנט. החידוש שלנו הוא לשלב עבודה קבוצתית פסיכולוגית, על שלל יתרונותיה, עם מפגש בין-אישי שמקדם יכולות הנדרשות כדי ליצור קשר זוגי משמעותי”.

איך זה עובד בתכלס?

“מדובר בשתי קבוצות שנפגשות בנפרד ובמקביל, קבוצת גברים וקבוצת נשים. בכל קבוצה יש תריסר משתתפים שנפגשים למשך 14 שבועות עם אותו פסיכולוג. בין המפגשים מתקיימים מפגשים זוגיים בין כל אחד מהגברים לכל אחת מהנשים. בסיום כל מפגש, כותב כל אחד משוב בונה ומובנה על הפרטנר. המשוב מועבר לפרטנר ולפסיכולוג ועליו עובדים במפגש הקבוצתי השבועי. היתרון המרכזי הוא קבלת משוב אמיתי בסביבה בטוחה ומוגנת. אין ציפייה להתפתחות של קשר זוגי מהמפגשים הללו, אלא למידה בין-אישית והתנסותית של כל אחד מהצדדים. העיבוד בקבוצה נותן לנו הזדמנות ייחודית לקחת משוב לחיים האמיתיים ויש לכך השלכות חיוביות גם לתחומים אחרים, כמו עבודה ומשפחה”.

אילו אנשים מגיעים למעבדה?

כל המשתתפים עוברים מיון קפדני. המטרה היא לכנס אנשים יצרניים ויצירתיים, בריאים ויציבים בנפשם, בעלי יכולות ורבלית ורגשית גבוהות. מכיוון שהסדנה מאוד ממוקדת וקצרה, המטרה אינה טיפול פסיכולוגי קבוצתי, אלא קבלת משובים יקרי ערך להמשך הדרך. אנחנו דואגים לבנות הרכב קבוצתי מאוזן ובשל, שישקף משתנים נוספים, חלקם לא גלויים לחברי הסדנה. מועמדים שאינם בשלים ליחסים רציניים לא יוכלו להשתתף”.

מה קורה אם זוג נפגש ומתאהב באמצע?

“זו בהחלט לא המטרה של הסדנה, אבל אם זוג מוצא אהבה, אנחנו רק מפרגנים… למעשה, זוג שמראה התמדה בקשר זוגי לאורך שלושה חודשים לפחות מקבל פרס מהמכון – סופ”ש זוגי”.

למה יש באזזזז סביב המעבדה ולמה עכשיו?

“קשה לתת על זה תשובה מדויקת אבל אפשר לשער. אנשים מואסים במפגשים האנונימיים של אתרי הכרויות. מאוד קשה לבנות בדרך הזאת יחסים זוגיים יציבים, שמכילים בתוכם אינטימיות, תשוקה ומחויבות. המעבדה היא מרחב התנסותי שמצייד את המשתתפים בערך עצמי גבוה יותר, בתחושת מסוגלות וביטחון עצמי חזקים יותר ובעיקר במפגש עם אנשים שווים ודומים, שרוצים יחסים רציניים”.

ליחצו כאן לפרטים והרשמה – סדנה נפתחת בשבוע הבא !

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן