עונת הקמפינגים

עונת הקמפינגים בפתח ולמי מכם שלא בדיוק שש לישון תחת כיפת השמיים יש פתרון. בשוק הישראלי קיים כיום היצע לא קטן של קרוואנים נגררים, איתם תוכלו מצד אחד ליהנות מהחוויה המגבשת של שהות בחיק הטבע ומצד שני להתפנק בסוף היום עם מקלחת חמה ומיטה נוחה. מדריך לקרוואניסט המתחיל: זהו אחד הטרנדים העולמיים החמים ביותר. ככזה, הייתה זו שאלה של זמן עד שהוא יגיע גם לישראל. נכון לנקודת הזמן הנוכחית, ניתן לומר שזה סוף סוף קרה: הקרוואנים עשו עלייה, והופכים לחלק לגיטימי יותר ויותר בתכניות הטיול של רבים בה. רוב הסיכויים שאתם מכירים מישהו או שאפילו רק שמעתם על משפחה או על זוג שיצאו לטיול קרוואנים בארצות הברית. מדובר על חוויה יוצאת דופן שמאפשרת לצאת לחופשה אמתית ללא כבלים או מחויבויות כשהגישה לטבע היא אופטימלית אבל הטיול אינו כרוך בסידורי לינה מורכבים ובהוצאה כספית גבוהה על חדרי מלון כיוון שהמיטה הנוחה תמיד נגישה וזמינה בחדר השינה בקרוואן. למרות שבארצות הברית ובאירופה תרבות טיולי הקרוואנים נחשבת לפופולארית ביותר, התופעה עדיין נמצאת בחיתוליה. כלי תחבורה זה, המקושר בעיקר עם תיירות בארצות הברית או באירופה, מסוגל לאכלס עד שישה אנשים, וכולל בתוכו את כל מה שמשפחה ממוצעת צריכה במהלך טיול. ניתן פשוט ללון בשטח, במקומות היפים ביותר שניתן להעלות על הדעת, ולקחת חלק ב”תרבות הקרוואנים” שהופכת לפופולארית יותר ויותר.

השאלה הראשונה שבדרך כלל נשאלת היא, במדינה קטנה כמו שלנו, לאן כבר אפשר לטייל עם קרוואן “ובכן, במדינת ישראל יש מעל 130 חניוני קמפינג המותאמים לקרוואנים,” מספר אמיר אלטר, מנכ”ל אלטרנטיבה קרוואנים, “מספר לא קטן בשביל מדינה שאפשר לחצות אותה ולחזור בתוך יממה אחת. בצפון ובדרום הארץ מספר החניונים גדול יותר מאשר במרכז. ולדעתי ישראל אידיאלית לטיולים מסוג זה, הנופים מרהיבים ומזג האוויר פנטסטי ברוב ימות השנה.

נדמה שמאז ביטול המס בשנת 2012 על קרוואנים היצע הקרוואנים הולך וגדל מה שמקשה מאוד על הבחירה. הקרוואנים אינם עשויים מקשה אחת ונבדלים זה מזה בגודלם, באבזריהם, ברמת הפאר שלהם וכמובן גם בעלויות הקנייה. ישנם קרוואנים קטנים יחסית שניתן לחבר בקלות לכל רכב ומאידך סוגים גדולים שניתן לגרור רק עם רכב גדול כמו טנדר או ג’יפ. הבדל נוסף הוא מספר האנשים שיכולים להתארח בקרוואן, שכן קרוואנים קטנים עשויים להתאים לשני אנשים בלבד ואילו הגדולים מתאימים גם ל-6-7 בני משפחה או מכרים. לכן, לפני שרוכשים קרוואן חשוב להבין לאילו מטרות הוא מיועד, מהם התנאים המבוקשים, וכמובן איזה תקציב עומד לרשותכם.

מה יש בתוך קרוואן?

מאפייניו של קרוואן למכירה עשויים להשתנות מדגם לדגם. יחד עם זאת, במרבית הקרוואנים יהיה מטבחון עם כיריים, כיור ומקרר בו ניתן להכין ארוחות בטעם ביתי ובעלות נמוכה לאין שיעור ממסעדות מזדמנות על הדרך או בצימר. בנוסף, בקרוואן תהיה לפחות מיטה זוגית אחת, פינת ישיבה שהופכת לספת לינה או שתי מיטות יחיד, וכמו כן קיימות אפשרויות נוספות למשפחות בהרכב מלא. את המזוודות וציודי הנופש ניתן לאחסן בקלות בתאי האחסון הפנימיים והחיצוניים, וכדאי לדעת שברוב הקרוואנים קיימת טלוויזיה ומכשיר די.וי.די להנאה מסרטים או משחקים. כמו כן, במרבית הקרוואנים ישנם תנורי חימום הפועלים על גז, חדר רחצה עם מים קרים וחמים, וחלונות למכביר כולל חלון גג.

מה הם בדיוק חניוני קרוואנים?

ארצנו בורכה בשפע של חניוני קמפינג והמטיילים הרבים שכובשים את שבילי הארץ במשך כל ימות השנה נהנים להקים אוהלים לעת ערב בחניונים הרבים שפזורים בה מצפון ועד דרום. אך בעוד שהמטייל הרגלי לא זקוק ליותר מפיסת אדמה, ברזיה אחת או שתיים, שירותים ומקלחת, הרי שאנשי הקרוואנים זקוקים לתנאים מעט שונים. למרות שרוב החניונים שמתאימים לחניית קרוואנים בישראל מופעלים על ידי הקרן הקיימת לישראל או על ידי רשות הטבע והגנים, בשנים האחרונות אנחנו עדים לתופעה חדשה ומשמחת שבה גם גורמים פרטיים התחילו להפעיל חניוני קרוואנים למופת. ובכן, חניוני קרוואנים צריכים בראש ובראשונה להיות מרווחים דיים ונגישים לכלי הרכב הגדולים והמופלאים האלה. חניונים קטנים בהחלט אינם מתאימים לחניית קרוואנים ובמיוחד לא מיועדים לכך במידה והגישה אליהם בעייתית. בנוסף לכך, חניוני קרוואנים מוצלחים הם אלו שמאפשרים חיבור לתשתיות המים והחשמל.

מה יש לברר לפני ההגעה למקום?

כאשר אתם מתחילים לברר בנוגע לחניונים המתאימים, חשוב ראשית להבין האם החניונים נמצאים בתוואי הדרך שלכם. חשוב לזכור שגם החניון המאובזר והמזמין ביותר לא יתאים לצרכים שלכם לו יימצא במרחק רב מדי מנקודת הסיום של מסלול הטיול. מעבר לכך חשוב לברר מה היא מידת הנגישות של החניון לקרוואנים. הדבר האחרון שאתם מעוניינים שיקרה הוא שתגיעו למקום לעת ערב ותגלו שלא ניתן להכניס אליו את הקרוואן. כמו כן יש לברר האם יש במקום שירותים ומקלחות מסודרים, האם ניתן להתחבר במקום לתשתית המים או לא והאם ניתן להתחבר לתשתית החשמל. על החניונים המוצלחים ביותר לחניית קרוואנים בישראל ניתן למנות את חניון הקרוואנים מרחב השקט הטבעי באלמגור, חניון קמפינג שעל וחניון קרוואנים פארק הירדן שבכולם יש מים וחשמל לכל דורש.

מכירה, או השכרה?

עבור המעוניינים לנכס את יתרונות הקרוואן לחופשה הבאה שלהם בישראל עומדות, נכון לעכשיו, שתי ברירות עיקריות. הראשונה היא להשכיר קרוואן מאחת החברות המתמחות בכך, ולהגיע איתם לאחד מאתרי הקמפינג הפזורים בישראל. אפשרות זו לגיטימית עבור המעוניינים בטיול חד פעמי, שיאפשר לשדרג את החוויה ולהוזיל את העלויות בו זמנית. האפשרות השנייה, המעניינת לא פחות, היא להתבסס על ההיצע המרשים של קרוואנים למכירה, ולרכוש אחד כזה הלכה למעשה. כיום, ניתן למצוא קרוואן למכירה במחיר שווה לכל נפש, ואף במגוון צורות: המעוניינים בקרוואן גמיש יותר, למשל, יכולים לבחור בכזה שנועד להיות נגרר על ידי כל כלי הרכב. “באופן יחסי לעלויות החופשה הממוצעות בישראל, קניית קרוואן מהווה אופציה משתלמת חכמה ונכונה” מסכם אמיר אלטר, מנכ”ל אלטרנטיבה קרוואנים, “מחירי הקנייה משתנים אמנם בהתאם לגודל הכלי ורמת הפאר שלו, אך בדרך כלל המחירים נעים בין 80 אלף שקל ועד 160 אלף שקל, יש לציין כי חשוב לבדוק כמה נתונים טרם קנייה כגון: מי היצרן, מה מסגרת האחריות של היצרן(ולא הדילר המקומי), מה משקל הקרוואן (נתון שמשחק תפקיד מרכזי בניוד הקרוואן), אלו תוספות מוסיפים, טסט וביטוח וכמובן מי היבואן.” הכתבה נכתבה בסיוע חברת אלטרנטיבה קרוואנים המציעה מגוון רחב של קרוואנים נגררים למכירה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן