עיתונאי מצרי: לתבוע את ישראל על עשר המכות

בדיוק בזמן לפסח, העיתונאי המצרי אחמד אל-גמל פרסם בעיתון Al-Yawm Al-Sabi טור שקורא לשלטונות מצרים לתבוע את ישראל בגלל עשר המכות. מסתבר שהוא לא ממש שמע על חוק ההתיישנות. את הטור תרגם ופרסם המכון לחקר התקשורת במזרח התיכון, Memri.

״אנחנו רוצים פיצויים על עשר המכות שהוטלו על אבות אבותינו כתוצאה מהקללות של אבות אבותיהם של היהודים. אבותינו לא היו צריכים לשלם על הטעויות של מי שהיה אז שליט מצרים, מי שהתורה מכנה פרעה. מה שכתוב בתורה מוכיח שפרעה היה זה שדיכא את בני ישראל, ולא המצרים עצמם. אבל הם הביאו עלינו מכת ארבה שהרסה את כל החקלאות, מכת הדם שהפכה את כל מי הנילוס לדם כך שאף אחד לא יכל לשתות מהם הרבה זמן, מכת חושך שהפכה את מצרים לחשוכה במשך ימים כלילות, מכת צפרעים ומכה שהרגה את כל הבנים הבכורים, וכו׳.״, כתב העיתונאי.

המכות הן לא הסיבה היחידה שעל הישראלים לפצות את מצרים. לטענתו, במשך 40 השנה שבני ישראל הלכו במדבר הם השתמשו במשאבים רבים שהם וודאי לקחו ממצרים, שכן לא ניתן למצוא אותם בצורה טבעית במדבר. ״זהב, כסף, מתכת, אבנים יקרות, בדים, פרווה, בולי עץ, בשר״ – זה רק חלק מהרשימה.

בקיצור: אם מסתכלים על יציאת מצרים במונחים משפטיים של ימינו – מסתבר שאנחנו חייבים למצרים לא מעט כסף.

לפני שתזעקו ״אנטישמי״, כדאי לדעת שאל-גמל לא תובע רק אותנו. לפי הטור שלו, גם טורקיה צריכה לפצות את מצרים על הכיבוש בזמן האמפריה העותמנית, הצרפתים צריכים לפצות אותם על פלישת נפוליאון ובריטניה על הקולוניליזם.

האם הכתב הזה רציני בדרישה שלו לתבוע חצי מהעולם המודרני? קשה לדעת, אם כי הוא בוודאי יודע שהסיכוי שמישהו יסכים לנסח תביעה כזו הוא אפסי. עם זו, הוא בטוח ש״אין לנו מה להפסיד״, וממליץ לשלטונות מצרים להגיש את התביעות נגד נתניהו, ארדואן וקמרון. 

קדימה, שיתבע. נדמה לי שליהודים יש קייס משפטי הרבה יותר טוב בגין הסבל שהעולם גרם להם. 

דרך Jews News, תודה ל-Rony Lewitinn

תמונה: ג’ון מרטין, המכה השביעית. 1823. מקור: ויקיפדיה

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן