נער חשב על פתרון גאוני שיכול לאפשר לארה״ב לחסוך 400 מיליון דולר בשינוי גופן

כאשר מצב הכלכלה בקנטים, גם המעצמה הגדולה והחשובה ביותר בעולם צריכה לאתר דרכים מקוריות לחסוך לעצמה כסף. תלמיד בן 14 מפנסילבניה הציג בפני הכיתה שלו פרוייקט מדעי שיעזור לממשלה לחסוך 400 מיליון דולר בכל שנה. מסתבר שהכל עניין של טיפוגרפיה.

סוביר מירצ׳נדיי בן ה-14 החליט לבדוק כמה דיו ניתן לחסוך אם מסמכים רשמיים של בית ספרו יהיו כתובים בפונט אחר שאינו Times New Roman, פונט ברירת המחדל של בית הספר. כמו שכל בעל מדפסת יודע, דיו זה לא עסק זול, ובדיקה קצרה שעבר סוביר העלתה שבממוצע, דיו למדפסות יקר יותר מבושם צרפתי יוקרתי.

סוביר השתמש בתוכנות שמדמות הזרקת דיו כדי לקבוע כמה דיו מבזבז כל פונט, ולבסוף הגיע למסקנה שמעבר לפונט Garamond יוכל לחסוך למערכת החינוך המקומית שלו כ-21,000 דולרים בכל שנה.

הניסוי המעניין הזה היה יכול להסתיים בשלב זה, אך כעבור מספר ימים הבחינה בו שרה פרנקהאוזר, אחת מהמייסדות של כתב העת Emerging Investigators. ״התרשמנו מאוד מהמחקר הזה״, היא סיפרה: ״ממש יכולנו לראות איך ניתן ליישם את התגלית בקנה מידה רחב יותר״. פרנקהאוזר ועמיתיה החלו את המודל של סוביר על תקציב ממשלת ארצות הברית וגילו כי זו מוציאה בכל שנה 1.8 מיליארד דולרים על הדפסות. התברר כי מעבר לפונט הרזה יוכל לחסוך לה כ-400 מיליון דולרים.

אך האם ממשלת ארצות הברית תשנה את הפונט שלה כדי לחסוף קצת כסף למשלם המיסים? כנראה שלא. שם בכלל מנסים לעבור לפורמטים דיגיטליים ולצמצם את הצורך להדפיס כלל.

דרך Daily Mail

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן