למה האלבום הסודי של וו טאנג קלאן יופץ בעותק בודד

הרכב הראפרים וו טאנג קלאן נחשב לאחד המשפיעים והחדשניים ביותר בז׳אנר – אבל גם מי שתמיד התייחסו ליצירות של חברי ההרכב כיצירות אמנות וודאי יופתעו מהמלך החדש שלהם: מנהיג ההרכב, הראפר RZA, מתכוון להוציא רק עותק אחד ויחיד של האלבום החדש, Once Upon A Time In Shaolin, ולהתייחס אליו כיצירת אמנות של ממש.

האלבום המדובר הוא שיתוף פעולה של חלק מחברי ההרכב המקורי של וו טאנג קלאן יחד עם הראפר Cilvaringz. האלבום הוקלט בהסתר במשך השנים האחרונות, ורק עכשיו נחשף על ידי RZA ו-Cilvaringz.

״לקח לנו הרבה מאוד זמן להקליט את זה״, סיפר Cilvaringz, ״אחרי חמש שנים, אני יושב כאן וחושב, ׳האם מה שבא לי לעשות זה לשחרר את האלבום לקהל הרחב ולראות אותו מת אחרי שבוע אחד?׳״. התשובה אליה הגיעו הראפרים היא ״לא״ – וכדי להבטיח שזה לא יקרה הם עלו על תוכנית מקורית במיוחד להפצת המוזיקה שלהם.

בשלב הראשון של ההפצה, האלבום יסתובב במוזיאונים וגלריות שונות ברחבי העולם. מעריצי ההרכב שירצו לשמוע אותו יצטרכו להגיע למוזיאון, לעבור בדיקה קפדנית כדי להוכיח שהם אינם נושאים מכשירי הקלטה, לשלם כמה עשרות דולרים – ואז לשבת עם אוזניות ולהאזין לאלבום בשלמותו.

לאחר שהאלבום יעשה כמה סיבובים הוא יינעל בתוך קופסה ייחודית ומהודרת שהכין במיוחד האמן הבריטי-מרוקאי Yahya, ויוצא במכירה פומבית במחיר התחלתי של כמה מיליוני דולרים. ההצהרה הקצרה של RZA בנושא מסכמת הכל בצורה הטובה ביותר: ״אנחנו מתכוונים למכור אלבום כמו שאף אחד לא עשה זאת״.

המטרה של וו טאנג קלאן היא להחזיר למוזיקה פופולרית את הילת האמנות שלה, שקצת פחתה בשנים האחרונות (ויהיו שיגידו אף פעם לא ממש היתה נוכחת באלבומי ראפ).

עם זאת, לא מן הנמנע שלאחר שהסיבוב האמנותי הזה ייגמר, האלבום יוצע למכירה בצורה מסחרית לגמרי. הכל תלוי במי יקנה את העותק הבודד: אם זו תהיה חברת הפצה מוזיקליית היא תקבל ביחד עם הדיסק גם את זכויות ההפצה.

אפשר גם לתהות על הפיכה של מידע דיגיטלי (האלבום כולו נערך על מחשבים) למוצר פיזי ייחודי. מה יקרה, למשל, אם שירי האלבום יודלפו במהלך אחד משלבי השיווק? האם זה יוריד מהערך של הניסוי המוזר הזה?

״אני יודע שזה נשמע מטורף״, אמר Cilvaringz, ״ויש סיכוי שזה יכשל בגדול, ויכול להיות שכולם יצחקו עלינו. אבל הבסיס והליבה של הרעיונות שלנו היא ליצור השראה ליצירה, למקוריות ולדיון, ולהציל את פורמט האלבום המוזיקלי ממוות״.

עם מטרה כזאת קשה להתווכח.

דרך Forbes

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן