5 סיפורי הצלחה מסחריים שנכשלו בתחילה

מוגש באמצעות manpower business המתמחה במתן שירותים עסקיים; ניהול פרויקטים, מיקור חוץ, טיוב נתונים, ניהול וספירת מלאי ועוד.

שכירי כל העולם – התאחדו! אם תמיד חששתם לעשות את הצעד הבא בקריירה שלכם ולצאת לדרך עצמאית כי לא האמנתם שיש לכם סיכוי להתמודד בעולם האכזר ששם בחוץ, אולי הסיפורים הבאים יצליחו להרים את ראשכם: סיפורים של עסקים ושל מוצרים שכולכם מכירים והתחילו ללא שום גב כלכלי. אימפריות שנבנו רק בזכות הנחישות והכישורים של המנהלים שלהם.

בעוד הסיפורים האלה הם לא ערובה להצלחה לאף אחד, הם עדיין מוכיחים שעם מספיק כשרון וכנראה גם הרבה מזל – יש גם לכם סיכוי להפוך למיליונרים ולעמוד בראש חברות ענק.

1. סמסונג

תמונה: Shutterstock

גלקסי, מכירים? אז האדם שעומד מאחורי חברת הטכנולוגיה הענקית סמסונג, שחוץ מסמארטפונים גם מייצרת טלוויזיות, מחשבים ומה לא בעצם – התחיל לבנות את האימפריה הזאת עם סכום ששווה ערך ל-25 אירו בערך. בשנת 1938 התחיל לי בינג צ’ול, מייסד החברה, לסחור בדגים משומרים תחת השם “סמסונג”. במהרה הוא התחיל גם לסחור בסוכר וסוגי מזון נוספים.

לחברה לקח מעט זמן למצוא את המיקוד שלה: רק ב-69 קמה הזרוע הטכנולוגית של החברה – אותה זרוע שהפכה אותה לאחת החברות הגדולות בעולם היום.

בקיצור, אם יש לכם כמה עשרות שקלים בכיס וחוש חד למכירת מזון – יש מצב שגם אתם תמצאו את עצמכם עוד כמה עשרות שנים משפיעים על כל הטכנולוגיה העולמית.

 

2. ג’יי קיי רולינג ואמפרית “הארי פוטר”

אז נכו, ג’יי קיי רולינג, האישה שמאחורי “הארי פוטר”, היא לא בדיוק עסק – אבל היא בהחלט אימפריה. על פי האגדה, את הספר הראשון בסדרה שהפכה אותה לאחת הנשים העשירות בעולם, כתבה רולינג על מפיות נייר בבתי קפה, שכן היא לא יכלה להרשות לעצמה מחשב לכתיבה או מערכת הסקה כדי שתוכל לכתוב בבית. מאוחר יותר רולינג סיפרה שהסיפור הזה מעט מוגזם – אבל הוא בהחלט מנציח את התדמית שלה כסופרת הכל-יכולה שהצליחה להעפיל לראש העולם לגמרי לבדה.

רולינג היא לא רק סופרת. “הארי פוטר” הפך לתופעה תרבותית כל כך גדולה כי רולינג ידעה מה לעשות איתו. כך למשל, היא התעקשה ללהק לסדרת הסרטים שחקנים בריטיים – כמעט כולם הפכו לכוכבי ענק. בימים אלה, על פי השמועות, היא עובדת על ספר נוסף בסדרה שהפך אותה לכוכבת – זאת לאחר שני ספרים למבוגרים שכתבה בשנים האחרונות ולא הצליחו לשחזר את ההצלחה של הקוסם הצעיר.

 

3. אפל

תמונה: Matthew Yohe CC-BY-3.0

כשסטיב ג’ובס וסטיב ווזניאק התחילו לעבוד ביחד, הם וודאי לא ציפור שהחברה הקטנה שהוקמה בגראז’ של הוריהם תהפוך לאחת החשובות והעשירות בעולם. הם בסך הכל היו אז שני היפים שרצו להלחם בחברות הגדולות.

לפני שהתחילו ליצור מחשבים, ג’ובס ווזניאק ייצרו מכשיר קסום שנקרא Blue Box – ומטרתו לאפשר לאנשים לנהל שיחות טלפון בלי לשלם. הקופסא הכחולה התחברה לקו הטלפון וידעה לחקות את צלילי החיוג דרכם חברת הטלפוניה ידעה מתי צריך להתחיל לחייב את הלקוח. מי שהשתמש בקופסה יכל להערים על המערכת האוטומטית ולדבר חופשי. האגדה מספרת שכדי לבדוק את הקופסא הזאת סטיב ווזניאק התקשר לוותיקן, הציג את עצמו כהנרי קיסינג’ר וביקש לדבר עם האפיפיור.

בקיצור – העובדה שאפל הצליחה לא מפתיעה בגלל חוסר היכולת הכלכלית של מייסדיה (ג’ובס לא גדל באיזור עני במיוחד) או בתקופה יוצאת הדופן בה החברה נוסדה (אפל נוסדה יחד עם ענקיות טכנולוגיות רבות אחרות) – אלא בגלל שהיה למיסדיה סיכוי לא קטן להכנס לכלא לכמה שנים – עניין שוודאי היה הורס להם את התוכניות להרכיב מחשבים. למזלנו זה לא קרה.

4. נינטנדו

הגיימרים שביננו וודאי מכירים את נינטנדו – אחת מחברות המשחקים החדשניות והמצליחות ביותר בהסטוריה, עם מותגים ששווים מליונים כמו האחים סופר מריו, זלדה, דונקי קונג ועוד.

אבל לנינטנדו נדרשו הרבה מאוד שנים כדי להפוך למעצמה של משחקים אלקטרוניים. החברה הזו הוקמה עוד ב-1889, ובשנותיה הראשונות ייצרה קלפי משחק יפניים מסורתיים. במהלך השנים היא ניסתה את מזלה בשלל תחומים אחרים, ביניהם שירות מוניות ובתי מלון שנועדו לזוגות אוהבים. רק בשנות ה-80 של המאה ה-20, כמעט מאה שנה לאחר שנוסדה, התחילה החברה לייצר משחקים אלקטרוניים, והצליחה לכבוש את השוק הבינלאומי לאחר קריסתה של “אטארי”.

כיום נינטנדו מתמודדת עם בעיות קלות, עם משחקים שלא מצליחים להמריא, אבל כשמדובר בחברה שהצליחה כבר לשרוד למעלה ממאה שנה – לא היינו מספידים אותה כל כך מהר.

 

5. מקדונלדס

הרשת שהכי מזוהה עם קפיטליזם וגלובליזציה התחילה כמסעדת בשרים משפחתית בקליפורניה בשנות ה-30 המאוחרות של המאה ה-20. בין שלל המנות בתפריט העשיר שלה נמכרו גם המבורגרים זולים בעשרה סנט בלבד – שהפכו במהרה ללהיט של הרשת. כשהבנים של מקים המסעדה קיבלו אותה בירושה הם החליטו לשנות את התפריט ולבסס אותו על ההמבורגרים. מכאן לשם הם גם ייעלו את תהליכי העבודה, ייעלו את ייצור ההמבורגרים, התחילו לפתוח סניפים נוספים – ולבסוף השתלטו על העולם.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן