הרגע הפח הזה בו נפל דבר ב”ווג”

בימים האחרונים עולם האופנה מזועזע עד העצם האנורקטי שלו משער אפריל של מגזין ה”ווג” האמריקני, בו מככבים בפוזת אוהבים פליטת הריאליטי קים קרדישיאן וארוסה הראפר קניה ווסט. השניים זכו לכבוד במסגרת הפקה שצילמה אנני לייבוביץ לקראת החתונה הקרובה שלהם בחודש מאי בפריז.

ב”ווג” ניסו להפוך את התמונה למגניבה באמצעות כותרת האשטאג שהספיקה להפוך למם בהפוך על הפוך: “הזוג הכי מדובר בעולם”. ההאשטאג שימש גולשים ברשתות החברתיות לזעום על הבחירה שמדרדרת את המגזין הנחשב לטעמם, ותהו אילו טובות מיניות נאלץ קניה לחלק לעורכת, אנה וינטור, או לשלם מתחת לשולחן. המבקרים העלו השערות כי העורכת גבוהת המצח התחרפנה. הם תהו מה לפליטת הריאליטי רודפת הצומי ולדפי הכרומו הנחשבים, איימו לבטל את המינוי למגזין, שיתפו בהלם והספידו בעצב את מה שנחשב לתנ”ך של עולם האופנה.

הטענות הרווחות הן ששני אלה זכאים לשער בצהובון ולא ב”ווג” האיכותי, שבעצם אי אפשר לתת שער למישל אובמה ואחר כך לקרדישיאן בלי להוזיל את ערך המגזין. המבקרים הזכירו כי וינטור סירבה לתת שער לוויקטוריה בקהאם, שלפחות בניגוד לקרדישיאן ניחנת בסטייל אופנתי. רבים זעמו על האדרת הטראש במעוז ההוט קוטור וההעצמת שני חולי צומי, הזכירו שקרדישיאן לא תרמה דבר לעולם חוץ מקלטת סקס ותוכנית ריאליטי צווחנית. “להחרים את ווג”, צייצה שרה מישל גלר למעריציה על הבחירה והיא בהחלט לא הייתה לבד. כל תגובה שלישית בערך בדף הפייסבוק של “ווג” ובאינסטגרם הן הצהרות נטישה.

וינטור, שהקפידה לשמור על רף גבוה לאורך השנים, כנראה ידעה שעליה להסביר את המהלך ההזוי לקוראים ובמכתב העורך ציינה במפורש שלא נכנעה לשום לחץ מצד קניה ושהוא לא היה צריך להתחנן בפניה. קניה וקים “משקפים את רוח הזמן”, היא הסבירה, וגולש אחד ענה כי אם אלה משקפים את רוח הזמן, כנראה שהאנושות הגיעה לסוף דרכה.

בפרשה האחרונה וינטור נשמעה בעיקר כמו עורכת שנסחפת ולא כדמות סוחפת שקובעת את הטון. הרי, גם אם הזוג הזה מככב בכל מקום, זה לא אומר שצריך להיגרר אחריהם. אבל גם אם מתמקדים באופנה נטו ומנטרלים את המיאוס מהזוג, קרדישיאן לא באמת תרמה דבר לעולם האופנה מבעד למחשופים זולים. לראות את נסיכת הטראש בשמלה מהודרת רק חידד את הפער בין המהות למוניטין של קרדישיאן, שכישרונה העיקרי הוא ביחצנות עצמית.

הרבה פרצופים עברו בנהר מאז השער הראשון והכה מוצלח תחת שרביט וינטור עם מיכאלה ברקו שלנו. כיכבו בשער דוגמניות צמרת עם שיק, סלבריטאיות אנינות טעם וכוכבות זוכות גראמי ואוסקר עם רקורד מרשים מאחוריהן. לככב בשער הזה הוא הקרם דה לה קרם עבור כל בחורה וקרדישיאן חלמה על הרגע הזה עוד בעבר.

המבקרים ציינו שאם לא קניה, היא לא הייתה מקבלת את השער בחיים. שיטוט באייטמים מעבר לים מגלה שכבר שנה שעברה קניה הפציר בעבר בכל מקום כמה אהובתו ראויה לשער הזה. כנראה מה שמעורר חלחלה זה הקלות הבלתי נסבלת בה כל כוכבנית מקבלת במה. קרדישיאן עצמה מתגלה כמי שדורשת בכוח חותמת של כבוד בתעשיה.

לא סתם היא צייצה באושר ל-20 העוקבים שלה בפייסבוק “או מיי גוד! אני לא יכולה לנשום!!!”. מה שבכלל אירוני זה שאם עושים חיפוש מגלים לפי מקורות שוינטור בכבודה ובעצמה הביעה שאט נפש מקרדישיאן ואף החרימה את נוכחותה באירוע הגאלה הנחשב במטרופוליטן. היא אף פסלה בעבר את המחשבה שקרדישיאן אי פעם תבליח על השער הקדוש שלה ולכאורה צוטטה אומרת “על גופתי המתה”. ימים יגידו אם הבאזז הזה תרם למכירות אבל לפי המהלך הזה כעת, נראה כי היא בעיקר קברה את תדמית “ווג”.

גם ג’יימס פרנקו וסת רוגן הטרילו את ווג

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן