הטכנולוגיה החדשה של פייסבוק לזיהוי פנים מלחיצה לאללה

פייסבוק יודעת עלינו הכל. היא יודעת מי אנחנו, מה התחביבים שלנו, מי החברים שלנו, איפה אנחנו מסתובבים ומה אנחנו אוהבים. בעזרת טכנולוגיה חדשה – היא גם תוכל לזהות אותנו בתמונות בדיוק שבקושי נופל מזיהוי אנושי.

הטכנולוגיה, המכונה DeepFace, היא פרי פיתוחם של שלושה מהנדסים שעובדים ופייסבוק ופרופ’ ליאור וולף מאוניברסיטת תל-אביב. על פי הדיווחים של פייסבוק, היא מסוגלת להשוות בין תמונות ולקבוע בדיוק של 97.25 אחוזים האם אותו אדם מופיע בהן. לשם ההשוואה, הדיוק של בני אדם בהשווה כו הוא 97.53 אחוזים.

לפיכך – הטכנולוגיה הזו יכולה לזהות פרצופים ברמה שקרובה לזו שלנו. זה אומר שברגע שהטכנולוגיה תוטמע במערכת של האתר, שכולל את ספריית התמונות הגדולה בעולם, לא נצטרך יותר לטרוח לתייג באופן ידני תמונות. פייסבוק תוכל לעשות את זה במקומנו.

יש לציין שפייסבוק מציעה תיוגים כאלה כבר עכשיו. כשאתם מעלים תמונה פייסבוק משערת מי האנשים שנמצאים בה ומציעה לכם לתייג אותם בצורה אוטומטית – אך כרגע טכנולוגית הזיהוי מיושנת יחסית ולא תמיד מדויקת. לא עוד.

סילבסטר סטאלון וקליסטה פלוקהארט מזוהים

ההשלכות האפשריות על פרטיות מבהילות – וזו כנראה הסיבה שבגללה פייסבוק ממהרת להבהיר שבשלב זה הטכנולוגיה לא נועדה להכנס לאתר, ושמדובר ב״מחקר״ בלבד. אך כשמדובר בחברה ששווה כל כך הרבה כסף – סביר להניח שאנשי הרשת החברתית כבר חושבים על דרכים בהן הם יוכלו להשתמש בטכנולוגיה כדי לזהות אותנו ולהציע לנו פרסומות מדוייקות ורלוונטיות יותר.

השאלה הנשאלת, אם כך, היא לא האם פייסבוק תטמיע את הטכנולוגיה באתר אלא מתי זה יקרה. שאלה נוספת שכדאי לתהות היא האם הרגולטורים יתנו לזה לקרות: במקומות מסויימים בעולם פייסבוק כבר התבקשה בעבר לנטרל טכנולוגיה של זיהוי פנים מחשש לפגיעה בפרטיות – ולא מן הנמנע שזה לא יקרה גם הפעם.

דרך MIT Technology Review

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן