15 עובדות מגניבות על הסרט “רכבת הקרח”

“חורים ברשת” מחלקים 25 כרטיסים זוגיים חינם לקוראים שיעשו לייק או יגיבו לפוסט על הסרט בדף הפייסבוק של “חורים ברשת”. מי שיגיב כאן או בפייסבוק יגדיל את סיכוייו לזכות. ההקרנה תתקיים בקולנוע לב בדיזנגוף סנטר, תל אביב, בתאריך 23.3 בשעה 21:00. על הזוכה נכריז כאן ובפוסט בפייסבוק עד יום שישי ה-21 במרץ, בשעה 16:00. לתקנון

הנה באה הרכבת, ואיתה באה גם מלחמת מעמדות עתידנית. סרט הפעולה “רכבת הקרח” מגיע לבתי הקולנוע בישראל בקרוב, ולהציג עולם שנמצא בתקופת קרח.

המעטים שהצליחו לשרוד נמצאים כולם על סיפונה של רכבת, שהפכה לתיבת נוח מודרנית. העניינים מסתבכים כשבני מעמד הפועלים, שחיים בקרונות האחוריים של הרכבת, מחליטים להתמרד בבני המעמד הגבוה שגרים בקרונות הקדמיים – ומכאן האקשן מתחיל.

לרגל עליית הסרט לאקרנים, הנה 15 עובדות מגניבות הקשורות ל”רכבת הקרח”:

1. למרות שבסרט מככב כריס אוואנס (מ”קפטן אמריקה” ו”הנוקמים”) האמריקני, מדובר בסרט דרום קוריאני, מה שאומר שהאקשן מרשים ואלים יותר. הבמאי המוערך, בונג ג’ון-הו, ידוע באהבתו לסרטי ז’אנר, ו”רכבת הקרח” היא הנסיון שלו ליצור סרט פעולה מדע-בדיוני.

2. ואם כבר מדברים עם בונג ג’ון-הו – “רכבת הקרח” הוא הסרט הראשון שהוא מביים בשפה האנגלית.

3. וכמו כן – זה הסרט הראשון שלו ללא סצינה שמתרחשת בגשם.

4. את הרעיון לסרט קיבל ג’ון-הו כשעבד על הסרט הקודם שלו, The Host. במהלך קדם-ההפקה של הסרט הוא קפץ לחנות הקומיקס האהובה עליו בסאול, שם ראה ספר קומיקס צרפתי שעניין אותו, בשם Le Transperceneige. את הספר הוא סיים לקרוא בעמידה מול המדף בחנות הקומיקס. מיותר לציין ש-Le Transperceneige הוא הגירסה המקורית ל”רכבת הקרח”.

5. מי שצייר את עיטורי החלק האחורי של רכבת הקרח, כמו גם עוד שלל איורים נוספים שמוצגים בסרט הוא ז’אן-מארק רוצ’ט – צייר הקומיקס שהמציא את הסיפור עליו מתבסס הסרט.

הקומיקס עליו מבוסס הסרט

6. טילדה סווינטון, שמשחקת בסרט, התכוונה לפרוש מקריירת המשחק לחופשה ארוכה. בונג הצליח לשכנע אותה לדחות את החופשה בשביל התפקיד שלה.

7. למעשה, סווינטון משחקת בסרט לא דמות אחת אלא שתיים. אף אחד, חוץ מהבמאי וסווינטון עצמה, לא יודע מי היא הדמות השנייה.

8. לפני כל יום צילום סווינטון נאלצה לבלות מינימום של שעתיים בחדר ההלבשה בשביל להתלבש ולהתאפר.

9. המשקפיים שסווינטון מרכיבה בסרט הם באמת משקפיים ששייכות לה גם בחיים האמיתיים. לפני הצילומים בונג ביקר אותה בביתה, שם הם עברו על ארגזים ישנים עד שמצאו את המשקפיים, שמצאו את דרכם לסרט.

10. הסרט כולו (כמעט) צולם במקום אחד: אולפני הסרטים Barrandov Studios שבפראג, שם הורכבה כל תפאורת הרכבת שנראית בסרט.

11. התפאורה הגיעה לאורך של למעלה מ-500 מטר. אד האריס, אחד השחקנים, נדהם לגמרי כשהוא ראה אותה בפעם הראשונה.

13. בסרט מופיעים 26 קרונות שונים. על פי הקומיקס, רכבת הקרח כוללת לא פחות מ-1,001 קרונות.

14. אחד מהקרונות עליהם נאלץ במאי הסרט לוותר בעקבות אילוצי תקציב היה קרון גן-החיות. אולי נראה אותו בסרט ההמשך. מה שהבמאי לא הסכים לוותר עליו היה האקווריום הגדול שמופיע בסרט. רק מה – האקווריום הזה הוא כולו יציר מחשב.

15. על פי הסיפור של הסרט, התקרית שגרמה לכך שהעולם התמלא שוב בקרח התחילה כניסוי מדעי שמטרתו היתה לעצור את ההתחממות הגלובלית – וכשל. במאי הסרט מיקם את התקרית הזאת ב-2014, כדי להזכיר לצופים שהתחממות גלובלית היא בעיה שיש לטפל בה (באחריות).

“חורים ברשת” מחלקים 25 כרטיסים זוגיים חינם לקוראים שילקקו או יגיבו לפוסט על הסרט בדף הפייסבוק של “חורים ברשת”. מי שיגיב כאן או בפייסבוק יגדיל את סיכוייו לזכות. ההקרנה תתקיים בקולנוע לב בדיזנגוף סנטר, תל אביב, בתאריך 23.3 בשעה 21:00. על הזוכה נכריז כאן ובפוסט בפייסבוק עד יום שישי ה-21 במרץ, בשעה 16:00. לתקנון

עדכון: הנה הזוכים. השמות שלכם יישמרו בקופה בערב הסרט: Ofer Yosi Barzilay Vituly, Boris Sherman, Oren Refael, Violetta Koles, Shailee Mishne, Itamar Vigdarov, Sofia Shalev, Amit Zed, שלומי קוריץ, Tom Cohen, Alina Maria Deoxy, Maya Hofree, Noam Avnery, Ori Gabai, Tamar Meller, בועז בן יעיש, Oren Refael, Dean Simon, Xeniya April, Racheli hass ,Shirley feingold, dor amram, Assaf Megidash, Ofer Lando איתן יצחק.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן