10 מכתבי דחייה שקיבלו מדונה, וודי אלן ומצליחנים מפורסמים אחרים

קשה לשכוח את צריבת העלבון של מכתב דחייה. בין אם מדובר בעבודה שמאוד רציתם, בתוכנית לימודים שהתפללתם להתקבל עליה או בעבודת חייכם ששלחתם למוציא לאור בתקווה שזו תצא לחנויות ותעניק לכם את התהילה שמגיעה לכם. אם קבלתם אי פעם מכתב דחייה מנומס, אתם יודעים את טעמם של חלומות שנשברים.

ב-Mental Floss אספו עשרה מכתבי דחייה של אנשים שלא וויתרו בגלל ה״לא״, והפכו מאוחר יותר למפורסמים. זה מוכיח שלא רק פשוטי העם לא מקבלים את מה שהם רוצים – ושאולי מה שמבדיל אותנו מהמפורסמים הוא לא כשרון אלא דווקא הרבה הרבה סבלנות.

1.״אתה לא טוב מספיק בשביל להיות עיתונאי״

את המכתב הזה קיבל סטיג לרסון, מומחה לאבטחה שכתב את טרילוגיית ספרי המתח ״נערה עם קעקוע דרקון״ שהפכה להצלחה גדולה אחרי מותו. אך לפני שהפך לסופר, ניסה לרסון להתקבל לבית ספר לעיתונאות, שם זכה לתגובה המעודדת ״אתה לא טוב מספיק בשביל להיות עיתונאי״.

2. “תודה ובהצלחה”

הקולנוען טים ברטון שלח לדיסני ספר מצוייר שהכין, וזכה לתגובה נחמדה מאוד – אבל לא כזו שהציעה לו עבודה. ״תודה על ההזדמנות שנתת לי לקרוא את הספר שלך, תמשיך את העבודה הטובה ובהצלחה״ כתבה לו העורכת של אולפני דיסני, שנים לפני שהוא התחיל לביים שם סרטים שהפכו לשוברי קופות.

 

3. “קודם תלמד לצייר”

ג׳ים לי הוא אחד מאמני הקומיקס המפורסמים והעשירים בעולם, שמתפקד היום כמוציא לאור של חברת DC, מי שמוציאה לאור את חוברות ״סופרמן״ ו״בטמן״. כשהוא ניסה לשלוח תיק עבודות לחברת הקומיקס מארוול הוא זכה לתגובה המעצבנת הזאת, שביקשה ממנו ״לשלוח תיק עבודות חדש אחרי שתלמד לצייר כפות ידיים״. אאוץ׳.

 

4. “אפשר הקשר?”

המשוררת והסופרת סילביה פלאת׳ לא הצליחה להרשים את העורך של הניו יורקר. ״אולי אני מרובע מדי״, הוא כתב והסביר שהוא לא הצליח למצוא קשר בין החלקים השונים של הפואמה Amnesiac.

 

5. U2? לא מתאים לנו כרגע

את ״מר יוסון״ אתם וודאי מכירים בשם הבמה שלו, בונו. חברת התקליטים RSO דחתה את קלטת הדמו שלו ושל חבריו ללהקת U2 בטענה ש״היא לא מתאימה לנו ברגע זה״. מעניין מה היו אומרים אם U2 היו מתדפקים על דלתיהם היום.

 

6. מדונה, את לא מוכנה מספיק!

תקליט הדמו של מדונה היה פנינה, אבל לדעת הנשיא של חברת התקליטים שכתב את מכתב הדחייה הזה היא לא ״מוכנה מספיק״ כדי להפוך לזמרת. ב-1982 אותו אלבום יצא לאור, מכר מעל 10 מיליון עותקים והפך את מדונה לזמרת הלוהטת ביותר בעולם.

 

7. “אף עותק לא יימכר”

העורך הספרותי ארתור סי פיפילד לא הצליח לקרוא את כל הספר הראשון של גרטוד שטיין שהגיע אליו ב-1912. מכתב הדחייה שהוא שלח לה היה די פואטי, אך לא הפך את השורה התחתונה למתוקה יותר. ״רק מבט אחד, רק מבט אחד וזה מספיק. אף לא עותק אחד לא יימכר כאן״.

 

8. וורהול חינם? לא, תודה

כשאנדי וורהול ביקש למסור בחינם כמה עבודות למוזאון MoMA ב-1956, האוצרים סירבו בנימוס. היום הם בעלים של 168 מעבודותיו, שוודאי עלו להם מיליונים רבים.

 

9. “לא מצאנו הצדקה לפרסם את סיפוריך”

קורט וונגוט, אחד הסופרים המבריקים בהסטוריה, תמיד התגאה במכתבי הסירוב שלו. המכתב הזה, הוא עורכי ה-Atlantic Monthly בישרו לו בנימוס שהם לא הצליחו למצוא הצדקה כדי להכניס את הסיפורים שלו למגזין, תלוי היום בספרייה המוקדשת לזכרו.

 

10. “אתה טינופת”

ולסיום לא מכתב דחייה אלא מכתב ביקורת, שכתב הסופר האנטר ס. טומפסון למי שכתב את הביוגרפיה שלו, וויליאם מקין. ״כדאי שתכין רטייה לעין שלך, רק למקרה שפתאום יתפוס אותך זר עם שיער פרוע במגרש תאורה חשוך. כמה מהר את יכול ללמוד לקרוא ברייל? אתה טינופת״.

מקין, אגב, מיסגר את הביקורת הנלהבת ותלה אותה בביתו. דרך  Mental Floss

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן