הנשיקה הראשונה שתועדה אי פעם בקולנוע – בין שתי נשים עירומות (לא בעבודה)

בשבוע שעבר תקפו אותנו כל מיני סרטים של אנשים מתנשקים מול המצלמה, בעקבות סרטון פרסומת לחברת ביגוד שהפך לתופעה ויראלית של ממש.

כדי לקבל קצת פרופורציה, כדאי אולי לחזור אחורה בזמן, ולהסתכל קצת על הנשיקה הקולנועית הראשונה שאי פעם תועדה. תאמינו או לא – למרות שהנשיקה הזו תועדה במאה ה-19, היא נשיקה בין שתי נשים.

שימו לב – התמונות למטה כוללות עירום נשי (אמנותי), ולכן הצפייה אינה מומלצת ליד הבוס. אלא אם כן יש לכם בוס אמנותי.

מי שצילם את הנשיקה הראשונה היה אדוורד מייברידג׳, צלם שהתמחה בשנים 1972-1885 בצילום של תנועה. מייברידג׳ לא השתמש במסרטות וידאו, אלא במערך של מספר מצלמות שהוצבו זו ליד זו ותוזמנו כך שיצלמו תמונות זו אחר זו, בצורה שניתן יהיה לחבר את התמונות ל״סרט אנימציה״ מצולם.

 

את הטכניקה הזו הוא פיתח כדי לנסות לענות על השאלה שהעסיקה אז לא מעט אנשים: האם כאשר סוסים דוהרים הם מרימים את כל הרגליים שלהם באותו זמן או לא. מייברידג׳ נשכר כדי לנסות למצוא תשובה, ופיתח את השיטה שלו לצלם תנועה. אחרי שגילה את התשובה לשאלת הסוסים (״לא״), הוא השתמש באותה טכניקה כדי ללמוד על תנועתיות של מיני חיות אחרים – ביניהם גם בני אדם.

רוץ בין סוסים!

מכיוון שהכוונה שלו היתה מדעית, מייברידג׳ צילם אנשים עירומים. כשהוא רצה לצלם את הנשיקה הוא נתקל בבעיה: התקנות החברתיות אז אסרו לצלם גבר ואישה עירומים באותו פריים. לכן, הפתרון היה להפגיש בין שתי נשים עירומות, שיתנשקו זו עם זו מול המצלמה. למען המדע.

הנשיקה הקולנועית הבאה צולמה שנים מאוחר יותר, על ידי תומאס אדיסון (או לכל הפחות על ידי אחד הטכנאים שעבר תחת תומאס אדיסון), בסרט שנחשב במונחים של אז שערוריתי, והיום סתם נראה מצחיק.

היום, מיותר לציין, נשיקות על המסך הן דבר שבשגרה – גם בין נשים לנשים, גם בין גברים לגברים וגם בין המינים. מהבחינה הזו טוב שהתגברנו על השמרנות, אבל מצד שני כל החלפת הנוזלים מהשבוע שעבר מתחילה להימאס. אפשר כמה ימים בלי סרטוני נשיקות חדשים?

דרך io9

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן