טיפים שימושיים לתייר הישראלי: איך לא לעצבן את הצרפתים

ישראלים רבים שביקרו בצרפת חוזרים וטוענים באוזניי שוב ושוב, כי הצרפתים הם אנשים מאוד לא נחמדים, במקרה הטוב, ומיזנטרופים מרושעים במקרה הרע. אני חייב לומר שיש מעט צדק בדברים הללו וגם אני נתקלתי באי אלו גילויים של אנטיפתיה במהלך קרוב ל-20 ביקורי בצרפת. מצד שני נתקלתי גם בלא מעט צרפתים מקסימים, אשר פעמים רבות יצאו מגדרם על מנת לעזור לי למרות שכלל לא הכירו אותי (ואולי בגלל זה). כיצד שני הדברים הללו מסתדרים? בקלות רבה. במהלך ביקורי הרבים למדתי שלצרפתים ישנו קוד התנהגות מאוד מסוים ובמידה ושומרים עליו מגלים את הצד המקסים שלהם (במקרה ולא, אז איך אומרים בצרפתית? “אללה יוסתור”). אז קבלו מספר חוקים שיעזרו לכם בביקור הבא בצרפת לשמור על הפרנקופיליה ואהבת האדם:

טיפים לבתי קפה ומסעדות

  • אם נכנסתם לבית קפה על מנת לשתות לעולם אל תתיישבו ליד שולחן הערוך לסעודה (אלא אם כן אתם רוצים שהמלצר ישסה בכם את הכלבים) אלא שבו ליד אחד השולחנות הקטנים.

  • אם המלצר שואל אתכם האם אתם מוכנים להזמין אמרו “כן”, אך ורק אם כל היושבים ליד השולחן יודעים בדיוק מה הם רוצים. כל סימן של היסוס מאחד מיושבי השולחן יגרום למלצר הצרפתי לגלגל את עיניו השמיימה, לאחל לכולכם בליבו מוות ביסורים ולהעלם ל-20 דקות בעודכם מנסים לשווא לתפוס את תשומת ליבו.

  • בשום פנים ואופן אל תאמרו את המילים “מנה צמחונית” או “אלרגיה” למלצר – זה כמו לצעוק “פצצה!” במסעדה בארה”ב. במקום זאת דאגו מראש לבחור משהו שאתם בטוחים שתוכלו לאכול או לחלופין לבקש מנה מסויימת ללא אותו אלמנט שאתם לא אוהבים. המלצר יעריך אותכם על כך שאתם יודעים מה אתם רוצים.

  • אל תיכנסו לבתי קפה ותבקשו להשתמש בשירותים מכיוון שאלו שמורים ללקוחות משלמים בלבד. במידה ולא מצאתם שירותים ציבוריים, כנסו לבית הקפה, הזמינו קפה קטן שעולה כ 2 יורו ורק אז לכו לנוחיות.

 

טיפים לחנויות

  • הבולנז’רי הוא אחד מהמקומות היחידים בהם הצרפתים שומרים על הסדר. אולם לעיתים קורא שהמוכרת מפספסת מישהו ומתחילה לשרת את הבא אחריו. אם פיספסו אותכם זה בסדר גמור לומר למוכרת שלמען האמת זה בעצם התור שלך (בצרפתית: en fait, c’est moi). אם אתם אלו, אשר קיבלו שירות לפני האדם שהיה לפניכם מומלץ מאוד להסב את תשומת לב המוכרת לכך שהאדם שעמד לפניך צריך לקבל את השירות. אם לא תעשו כן והאדם לפניכם יתלונן וישימו את ההזמנה שלכם בצד בזמן שהם מטפלים בו מה שיצור בלבול בקופה ויהפוך את המוכרות ברגע אחד למיזנטרופיות רושפות אש.

  • ישנה דרך מצויינת לעצבן את הצרפתים גם אם תעמדו בתור לקופה בצורה פסיבית לחלוטין עם חיוך מנומס וסבלני על שפתיכם. במידה והגעתם לקופאית והיא מודיעה לכם שבגלל ארוחת הצהריים שלה אחריכם היא סוגרת את הקופה, עליכם להיות מבשרי הבשורות הרעות לאלו שאחריכם ובמיוחד לאלו שמצטרפים לתור. זהו lose-lose situation קלאסי מכיוון שאם תספרו לצרפתי שעומד אחריכם שהקופה נסגרת ינהגו בכם כמו שנוהגים ברוב נושאי הבשורות הרעות. לא תעשו זאת ותזכו למבטים רושפי שנאה מאלו שעמדו אחריכם מיד לאחר שהקופאית שסיימה לטפל בכם תצא להפסקת האוכל שלה.

 

טיפים לבית המלון

  • אין שום טעם להתלונן על כך שהחדר שלכם איננו מואר מספיק או רועש. פשוט בקשו מראש חדר באחת מהקומות העליונות של המלון ותוכלו לפתור את שתי הבעיות.

  • אם אתם שוכרים דירה וגם אופניים לעולם אל תשאירו את האופניים בחדר המדרגות. תעשו כן ותקבלו, במקרה הטוב, פתק נזעם במיטב שפת הפאסיב-אגרסיב של הצרפתים, כתוב על ידי שכן שגר בבניין כבר 40 שנה ואם הוא לא זקן מידי ודלקת הפרקים לא הגיעה לאצבעותיו, יש סיכוי שהוא ידאג גם לרוקן לצמיגים שלכם את האוויר.

הטיפ הכי חשוב

תשכחו מכל הטיפים למעלה ופשוט תזכרו שמאוד יכול להיות שהפריזאי שלפניכם קם בשש בבוקר כדי להספיק למטרו, על מנת להעביר 40 דקות בלהריח את בית השחי של האדם שעומד לפניו וכל זאת על מנת לגלות שהבוס החליט להכפיל את נטל העבודה שלו מכיוון שהקולגה שלו קיבל 3 חודשי חופשת מחלה בגלל ציפורן חודרנית (רופאים צרפתיים יכולים להיות מאוד נדיבים בימנו). מכאן שהוא לא הולך לחייך אליך סתם כך רק בגלל שאתם לא מוצאים את דרככם אל מגדל אייפל. רוצים לקבל יחס טוב? חיוך קטן, מספר מילות נימוס (רצוי בצרפתית) יעשו פלאים ויהפכו את רוב הצרפתים כבמטה קסם לאנשים מקסימים (עד שהם מגיעים לחוף הים בנתניה אבל זה כבר סיפור אחר).

אם יש לכם טיפים נוספים לגבי הנושא אתם יותר ממוזמנים להגיב לפוסט ולשתף את כולנו.

נסיעה נעימה!

אהבתם את הפוסט? רוצים לא לפספס פוסטים נוספים של ‘פרנקופילים אנונימיים’?
לחצו על כפתור ה- עקבו אחרי – למעלה משמאל – ותקבלו הודעה למייל בכל פעם שאפרסם משהו חדש,
או עשו Like בעמוד הפייסבוק של פרנקופילים אנונימיים

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן