הסכנות הנסתרות של רזים שמנים

כולנו מכירים אנשים כאלה: הם יכולים לאכול כמויות מסחריות של אוכל, לשתות ליטרים של משקאות ממותקים בכל יום, לא לעשות שום סוג של פעילות גופנית – ועדיין להשאר רזים בצורה מעוררת התפעלות. ״זה הכל בגנים״, הם יגידו לכם כשהם נוגסים בצ׳יזבורגר עסיסי, בזמן שאתם נאלצים להסתפק בסלט ירוק כדי לא לעלות עוד כמה קילוגרמים עודפים.

כתבה שפורסמה ב-Time מלמדת שלא תמיד צריך לקנא בכל הרזים האלה באופן טבעי. מתברר כי גם לאנשים זרים יכולים להיות בעיות בריאותיות של השמנה – והם בדרך כלל לא ידעו מה הסיבה ואיך לטפל באותן בעיות.

״אני רואה אנשים כאלה כל הזמן״, אמר דוקטור דניאל ניידס שרואיין בכתבה: ״מבחוץ הם נראים בריאים באופן מופלא, אבל מבפנים הם בכאוס מוחלט״. הסיבה: מזון לא בריא ומחסור בפעילות גופנית עלול לפגוע גם באנשים שאין להם נטייה להשמנה. קוראים לתופעה הזו ״שמנים רזים״: לחץ הדם שלהם עלול להגיע לרמות מסוכנות והם נמצאים בקבוצת סיכון בוהה להתקפי לב וסכרת.

הבעיה הגדולה ביותר של השמנים הרזים היא שהם לא מודעים למצבם. העולם שלנו מלא בדימויים שאומרים לנו כל הזמן שאם אנחנו רזים אנחנו כנראה בריאים – אבל במציאות זה פשוט לא נכון. גם אם אנשים מגלים שהם נשארים רזים גם אחרי שהם אוכלים מה שהם רוצים לא אומר שהם צריכים להמשיך לאכול ללא הבחנה. פעילות גופנית סדירה לא צריכה להיות מנת חלקם של השמנים בלבד. גם הרזים שביננו יעשו בחוכמה אם הם יתחילו לשמור טוב יותר על גופם.

תמונה: Shutterstock

״נוטים להתמקד באנשים שמנים, שעשויים להיות בריאים לגמרי מבחינת חילוף חומרים עקב רמת פעילות גבוהה. מה שמתפספס במסר הזה הוא שיש הרבה אנשים עם BMI נמוך מ-25 שלמרות זאת לא בכושר ונמצאים בסיכון גבוה״, אמר דוקטור טימותי צ׳רץ׳, מי שעמד בראש המחקר שגילה שתופעת השמנים הרזים מתגברת.

בקיצור – גם אם נראים טוב, אולי הגיע הזמן לחשוב על מנוי לחדר כושר או להתחיל לרוץ.

דרך Jezebel

תמונת שער: Shutterstock

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן