שש סיבות טובות למה לא לקנות תוכנה פרוצה

רבים מאיתנו לא מודעים לחשיבות של תוכנה מקורית בעת שאנו רוכשים מחשב חדש. רבים לא שמים לב כי מחשב חדש שרכשו עלול להכיל מערכת הפעלה פיראטית שעלולה לגרום נזק רב ולעיתים גם בלתי הפיך.

על פניו, זה נראה כמו דיל המאה. הפרסומת מבטיחה מחשב חדש ממותג ידוע ומוכר והתוכנה במחיר מצחיק. בדקתם באתר השוואת מחירים וראיתם שההצעה הזו זולה במאות שקלים מהצעות האחרות, הגעתם לחנות והמוכר הבטיח לכם שאין שום קאץ׳, קניתם את המחשב ובלי שידעתם – יכול להיות שסיכנתם את כל המידע שלכם.

אחד מהמקומות שמשווקים יכולים לחסוך בהם הוא במערכת ההפעלה. חנות לא מסודרת יכולה בקלות לוותר על המקוריות, ולהתקין לכם תוכנה פיראטית אתם, ככל הנראה, לא תשימו לב להבדל ואולי זה גם יראה לכם בסדר.

תוכנה פיראטית אינה כדאית לא רק בגלל האספקטים החוקיים והמוסריים – אלא גם בגלל חורי האבטחה הפוטנציאליים שהיא נושאת עמה. על פי מחקר שנעשה על ידי מחלקת האבטחה של מיקרוסופט בשנה שעברה, עולה שמחשבים שמריצים תוכנות פרוצות עלולים לחשוף אותך ל-6 סיכונים עיקריים:

1. זהירות, עוקבים אחריך!

2 מתוך 3 מחשבים עם תוכנה מזוייפת נדבקו בתוכנה זדונית. רבים ממפיצי הגרסאות הפרוצות של התוכנות מצרפים אליהן כל מיני קבצים מפוקפקים, שידביקו את המחשבים שלכם בשלל סוסים טרויאנים. התוכנות ה״טרמפיסטיות האלה״ יוכלו לעקוב אחריכם בלי שתרגישו, לגנוב לכם ססמאות ואפילו לראות אתכם דרך מצלמת הרשת שלכם.

2. המידע שלך יכול להימחק ברגע

כדי לנטרל את השירותים שמוודאים את מקוריות התוכנה, תוכנות פיראטיות משביתות את האפשרות לעדכן אותן לגרסאות חדשות. הבעיה? הגרסאות החדשות האלה מלאות בשיפורי אבטחה – ומי שנשאר מאחור מוצא את עצמו בסיכון. עם מחשב לא מאובטח, האקר אקראי יוכל למחוק לכם קבצי עבודה ומסמכי אישיים – ואם לא ביצעתם גיבוי מסודר זה יוכל להביא לעוגמת נפש גדולה.

3. אפשר בקלות לגנוב לך את הכסף

וירוסים וסוסים טרויאנים לא מסכנים רק את הקבצים שלכם אלא גם את חשבון הבנק. נוהגים לקנות הרבה ברשת? 2 מכל 3 מחשבים עם תוכנות פיראטיות הכילו תוכנה זדונית שמאפשרת להאקרים גישה ישירה לסיסמאות ולפרטי כרטיסי האשראי.

4. המחשב שלך חשוף לתקיפות וקריסות

בתוכנות פיראטיות במקרים רבים יכולות האבטחה המובנות במערכת הושבתו. מיותר לציין עד כמה השבתה כזו עלולה להיות הרסנית. כשהמחשב שלכם אינו מוגן, הוא חשוף להתקפות מבחוץ. למעשה, גם אם המחשב שלכם יהיה בסיכון אך עדיין לא יפגע – לא תקבלו חיווי או התראה לגבי זה. המשמעות היא, שיהיה קשה יותר למנוע מתקפה פוטנציאלית כשזו תגיע.

5. תגידו שלום לאחריות

רוב המחשבים מגיעים היום עם אחריות יצרן של שנה. אלא שחנויות מסוימות מחליפות את הדיסק הקשיח המקורי של המחשב בדיסק אחר, שעליו מותקנות התוכנות הפיראטיות. אם המחשב חלילה יתקלקל ותשלחו אותו למעבדת היצרן, יש סיכוי סביר ששם יסרבו לטפל בו, שכן החלפת הרכיבים הפנימיים שבו, ביניהם הדיסק הקשיח, מבטלת את האחריות.

6. אתה עלול להפיץ וירוסים

כשאתם קונים תוכנה פיראטית אתם מסכנים לא רק את עצמכם אלא גם את החברים. וירוסים במחשב זה עניין מדבק – וכאשר מערכת ההפעלה שלכם לא מקורית ולא בטוחה יש סיכוי סביר שאתם תהפכו להיות המקור שמפיץ אותם הלאה. אם אתם משתמשים בתוכנות פיראטיות, אל תופתעו אם פתאום חברים יספרו לכם ששלחתם להם מיילים מפוקפקים עם קישורים לתרמיות.

הדרך הטובה ביותר להימנע מכל הסיבוכים והסיכונים הללו היא להכיר בעובדה שתוכנה לא מקורית עלולה להסב נזק. עדיף להשקיע ברכישה בטוחה של מחשב ממשווק מורשה, להתעקש לקבל את כל המסמכים המעידים על מקוריות התוכנות המובנות, ולהפעיל מייד את כל אמצעי האבטחה המובנים.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן