קבוצת הפייסבוק ״מה בעוף״ מטרילה טלפונית את ״עוף טוב״ בסרטון הבא

האם בחזה עוף של חברת ״עוף טוב״ יש כמויות בריאות של ברזל ו-B12? בשאלה זו עוסק סרטון פייסבוק שהעלתה קבוצת ״מה בעוף״, שטוענת בתוקף שמוצרי עוף אינם מועילים בריאותית ויכולים אפילו להזיק.

הסרטון החדש מתבסס על כיתוב שמודפס על עטיפות המוצר ״שניצל קופץ״ של החברה: ״טוב לדעת״, כתוב שם בפונט עליז: ״חזה העוף הוא מקור לחלבון איכותי, לברזל ולויטמין B12״.

עם זאת, ברשימת המרכיבים לא מצויינים הערכים התזונתיים של הברזל וה-B12. אחד מפעילי הקבוצה התקשר לשירות הלקוחות של ״עוף טוב״, טען שהוא קנה את המוצר לטובת אחיו האנמי שצריך לאכול מוצרים עשירים בברזל, ודרש שיסבירו לו על מה מבוסס הכיתוב.

נציגת השירות, שלא ממש במפתיע, התחילה לגמגם. אחרי בדיקה קצרה היא הסבירה שעוף, באופן כללי, הוא מקור טוב לחלבון, ברזל ו-B12 כפי שנכתב, אך שהכיתוב הזה אינו מתייחס ספציפית למוצר שעל אריזתו הוא מודפס, אלא נכתב ״לידע כללי״. עוד הוסיפה הנציגה שמכיוון שמוצרי החברה עשויים מרכיבים טבעיים בלבד, והמליצה ללקוח להתייעץ עם רופא משפחה בנוגע לתזונה של אחיו החולה.

על פי טענות ״מה בעוף״, הגמגום של נציגת השירות הוא עדות לכך שבעוף טוב משקרים, או לכל הפחות מטעים את הלקוחות שלהם. הסרטון צבר עד כה למעלה מ-350 שיתופים ו-200 לייקים שככל הנראה מסכימים עם מסקנות אלה.

אם הפער שמציג הסרטון בין מה שכתוב על האריזה לבין מה שנמצא במוצר בפועל נכון, אכן יש כאן אלמנט קל של הטעייה. עם זאת, הטקטיקה של הסרטון היא מעט בעייתית: נציגת שירות לקוחות היא לא הכתובת לפנייה כזו, ופרסום דבריה (כולל שמה) ברבים הוא קצת בעייתי. הגמגום שלה לאו דווקא אומר שהכיתוב אינו תואם את המוצר – אלא שהיא אינה מבינה מספיק בתזונה כדי לספק תשובה מלאה (והיא גם לא אמורה להבין בתזונה. היא נציגת שירות לקוחות, לא דיאטנית).

מלחמת המודעות של המתנגדים לאכילת מוצרים מן החי אל מול חברות מסחריות שמתעסקות במכירת בשר אינה חדשה, וזה וודאי לא הסרטון שיכריע את כף המאזניים בין הטבעונים לבין חברות כמו זוגלובג או עוף טוב. עם זאת, הוא כן מדגיש את זה שכצרכנים, ולא משנה אם אנחנו טבעונים או לא, חשוב תמיד לבדוק טוב טוב את מה שכתוב על אריזת המוצרים, ולא להסתמך על משפטים כלליים מדי (נניח – העובדה שתפוצ׳יפס הוא ״מרכיבים טבעיים בלבד״ לא אומר שזה מזון בריא במיוחד).

תגובת עוף טוב: ״מוצרי עוף טוב, עשויים מחזה עוף. על אריזת המוצר נרשם “הידעת: חזה עוף הוא מקור לחלבון איכותי, לברזל לוויטמין B12“. חזה עוף מכיל חלבון איכותי שמקורו מחומר הגלם החי. על האריזות מצוינת רמת החלבון לפי גרם ל 100 גרם, כפי שמתחייב ע”פ החוק. ברזל ו B12 קיימים באופן טבעי בחזה עוף ולא נדרש לסמנם ברשימת הערכים התזונתיים והרכיבים”.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן