כמה אחוזים מהגוף שלנו עשויים מאבק כוכבים?

מתברר שג’וני מיטשל צדקה כאשר שרה “אנחנו אבק כוכבים”. לפעמים אנחנו נוטים לחשוב שאנחנו יודעים בדיוק מאיפה באנו. זה הרי ברור, הגוף שלנו ״התבשל״ ברחם של אמא שלנו, ואז יצא וגדל והפך למה שאנחנו.

אבל כמתחילים להסתכל על דברים בצורה קצת יותר מיקרוסקופית – מגלים שחלק לא קטן מהגוף שלנו עשוי מאבק כוכבים. תודו שלא ידעתם את זה על עצמכם!

את התאוריה המעניינת הזאת מפרסם האתר Physics Central, שמסביר שב״אבק כוכבים״, הכוונה היא לאטומים שמקורם, לפחות ככל הידוע לנו כעת, הוא מהחלל החיצון. האבק הזה הוא למעשה יסודות כימיים ש״הושלכו״ בעוצמה רבה לחלל החיצון בתהליכי סופר-נובה של כוכבים. היסודות אלה מטיילים בחלל, עד מתחברים ליסודות אחרים ומתחילים ליצור כוכב חדש. כמו מחזור החיים בטבע – רק בגירסה הרבה יותר גדולה וארוכה.

כשאנשי האתר התחילו לנסות לחשב כמה מהגוף שלנו מורכב בעצם מיסודות שמקורם בחלל, הם התחילו בחישוב כל האטומים שיש לנו בגוף. המספר המוערך של אלה עומד על 7 כפול עשר בחזקת 27 אטומים. או בעברית ברורה יותר – המון: 7 עם 27 אפסים אחריו.

בטבלת היסודות הכימיים, מימן הוא היסוד היחידי שאינו נחשב ל״אבק כוכבים״ (זהו היסוד הפשוט ביותר). בגופנו יש 4.2 כפול עשר בחזרת 27 אטומים של מימן – מה שאומר שאם ננסה להבין את היחס, נגלה שנשארנו עם 40 אחוז מהאטומים שלנו, שמקורם באבק כוכבים. אבל זה לא הכל. ״אבק הכוכבים״ הוא כבד יותר מאלמנטים אחרים, מה שאומר שבסופו של דבר הכמות שלו בגוף שלנו גדולה יותר. על פי החישוב של Physics Central – בסופו של דבר הגוף שלנו מורכב מלא פחות מ-93% של אבק כזה.

כמובן שמדובר בתהליכים פיזיקליים שלוקחים מיליוני שנים, והנוסחה הזאת היא תאורטית בלבד ולא באמת אומרת שבאנו מהכוכבים. אנחנו עדיין בני אדם שגרים על כדור הארץ, ומנקודת מבטנו המצומצמת הנתון הזה לא באמת אומר שום דבר. מצד שני, זה כיף לדמיין את עצמנו אנשי העולם הגדול, או במקרה הזה: אנשי הייקום הגדול.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן