ילד בן 13 בנה כור גרעיני קטן לשיעורי הבית שלו

לפעמים לא צריך לתת לגיל שלכם להפריע לכם להגשים מטרות שאפתניות. קחו לדוגמה את ג’יימי אדוארדס, תלמיד בן 13 שהחליט להכין פרוייקט מדעי מטורף לשיעור הפיזיקה שלו – ובנה לגמרי לבד כור גרעיני.

הכור הזעיר שבנה ג’יימי לא יכול להפיק חשמל או לבנות את הפצצה הגרעינית הבאה. מדובר בגירסה מוקטנת ולא מזיקה שמסוגלת להתיך אטומים זה לתוך זה, שנקראית Fransworth Fusor והיא יחסית פשוטה לבניה (הוראות כאן. מומלץ לקרוא את כל האזהרות לפני שמתחילים). ולמרות זאת, כמה שזה פשוט, העובדה שילד בן 13 הצליח לבנות את זה היא מאוד מרשימה.

הפרויקט של ג’יימי נתמך על ידי בית הספר לאורך כל הדרך. לאחר שג’יימי הציג בפני המורה שלו את התוכניות לבניית הכור, הסכים בית הספר להקצות לו תקציב של 3,400 דולר לרכישת חומרים. כשהכל היה מוכן לפעולה, קראו מנהלי בית הספר לצוותי טלוויזיה שתיעדו את הרגע בו הכור הופעל לראשונה.

תמונות מתוך הבלוג של ג’יימי

בצורה די מפתיעה, ג’יימי הוא לא הילד הראשון שמצליח לבנות כור גרעיני – ולפניו ידוע לפחות על ילד נוסף בן 14 שבנה כור דומה. ג’יימי “רק” שבר את שיא הגיל. ולחשוב שההישג המדעי הכי גדול שלי בתיכון היה לסיים שלוש יחידות בפיזיקה עם ציון עובר.

דרך Gizmodo

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן