מה עומד מאחורי הסרטון המגניב של הסקייטבורד המעופף המזויף

אם יצא לכם לראות את הסרטון שלמעלה, שעלה אתמול ליוטיוב והפך ויראלי, יש לנו חדשות רעות בשבילכם: ה-Hoverboard, שהוא הסקייטבורד המעופף שהוצג בסרט “בחזרה לעתיד 2”, לא ישווק במציאות. סרטון הפרסומת המשכנע הוא מתיחה.

זה די מבאס. סביר להניח שכל מי שראה את הסרט דמיין את עצמו רוכב על הסקייטבורד הממש מגניב הזה, והאפשרות להפוך את הפנטזיה הקולנועית למציאות ודאי מעוררת הרבה תקוות. המתיחה מושקעת במיוחד, ואפשר די בקלות ליפול בפח: משתתפים בה לא רק כריסטופר לויד, מי ששיחק את דוקטור אמט בראון (דוק) בסדרת הסרטים, אלא גם טוני הוק, כנראה הגולש המפורסם ביותר בעולם, וביחד הם עוררו תקווה כי מדובר במוצר אמיתי לגמרי.

החברה (הפיקטיבית) ש”מייצרת” את הסקייטבורדים האלה, HUVr Tech, פתחה אתמול, במקביל לפרסום הסרטון, גם פרופילים ברשתות החברתיות והעלתה סרטון נוסף שמנסה להסביר קצת על הטכנולוגיה שנמצאת בתוך המוצר. גם הסרטון השני, מיותר לציין, מזוייף.

מי עומד מאחורי המתיחה? ככל הנראה מדובר באתר ההומור Funny or Die. באתר Mashable מצאו קובץ קורות חיים של מעצבת תלבושות שעבדה על הסרטון הזה, וציינה שמדובר ב”פרסומת לאתר”. קורות החיים הוסרו מהרשת לאחר החשיפה.

אך האמת היא שלא ממש צריך את ההוכחה של Mashable כדי להבין שלא מדובר במשהו אמיתי. הסרטון המקורי כולל כמה פאנצ’ים שנראים כמו פארודיה על פרסומות למוצרים טכנולוגיים (למשל הכתובית “אפליקציית Hoverboard זמינה להורדה לאייפון”, או הציטוט “יש במוצר הזה יותר טכנולוגיה מאשר בלוויינים ששיגרנו לחלל ב-2010”.

וגם, אם נהיה כנים, אם המדע יצליח לפתור את חידת כח המשיכה סביר להניח שמה שהוא יעשה עם היידע לא יהיה סקייטבורד אלא משהו יותר מהותי.

למרות זאת, הסרטונים של ה-Hoverboard מאוד כיפיים לצפייה. כיף לפנטז עוד פעם שהאפשרות לרחף על סקייטבורד נמצאת מעבר לפינה, אפילו אם מדובר רק בפנטזיה.

תודה לאורן אישי!

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן