חברת הרכבות מציעה דיל חלומי לכותבים

אם הדבר היחיד שמפריד בינכם ובין הרומן הראשון שלכם הוא מקום שקט ומעניין לשבת ולכתוב בו, לחברת הרכבות האמריקנית Amtrak יש פתרון בשבילכם. לאחרונה התחילה החברה להציע ״מגורי סופרים״: כרטיסים חינם למסע אינסופי ברכבת שכולל תא שינה אישי והרבה מאוד שעות פנויות בהן אפשר לשבת ולכתוב.

היוזמה הרומנטית הזו נולדה בראיון שערך הסופר אלכסנדר צ׳י, בו הוא כתב שהמקום האהוב עליו ביותר לכתיבה הוא בזמן נסיעה ברכבת. ״הייתי רוצה ש-Amtrak תקצה תא לסופרים״, הוא אמר. ג׳סיקה גרוס, כתבת וסופרת בעצמה, פנתה לחשבון הטוויטר של חברת Amtrak ושאלה מה הסיכויים להקים כזה דבר. בחברת הרכבות לא חשבו הרבה – ומיהרו להזמין אותה למסע ברכבת על חשבונם כדי לבחון את העניין.

גרוס כתבה על נסיעת הכתיבה שלה ב-The Paris Review: ״אני שוהה בתא שינה קטן ברכבת לשיקגו. משני צידי החלונות שני מושבים רכים. ביניהם יש שולחן קטן שאפשר להחליק מעלה אל מחוץ לדרך. על השולחן לוח שחמט. ליד אחד מהכסאות יש מושב שניתן להרים את חלקו העליון כדי לחשוף אסלה, ומעליו ״כיור מתקפל״ – מעין מיטת מרפי עם פקק. יש ספלים קטנים, מגבות קטנות, טבלת סבון זעירה״.

קוראים מספרים על “נטופיה”: “הספר מעלה שאלות ובעיות של חברה מרושתת מחשבתית בלי להפוך לדידקטי מדי או לשכנע בעמדה כזו או אחרת. אהבתי מאוד – אמיר קוניגסברג, חבר עמותת טכנולוגיות מוח ישראל (פרסומת)

התא שקיבלה גרוס היה קטנטן וגם הנסיעה עצמה לא היתה אטרקטיבית: מניו יורק לשיקאגו (ובחזרה) באמצע החורף – קו יחסית פנוי. הטיול כולו לקח לג׳סיקה 44 שעות – במהלכן היא הספיקה לכתוב לא מעט ובעיקר לעורר קנאת סופרים של כותבים נוספים ששואפים גם הם לקבל תא חינמי ברכבת.

תמונה: Shutterstock

מבחינת Amtrak, הנסיעה הזו החלה כתרגיל יחסי ציבור לא רע בכלל ברשתות החברתיות, אך צפוייה להפוך בקרוב לתוכנית של ממש. בחברה מספרים שהם מגבשים בימים אלה ״תוכנית סופרים״ מיוחדת, שתאפשר לכותבים לנסוע בחינם או במחירים מאוד נמוכים. תנאי הקבלה עדיין לא ידועים, כמו גם מתי תתחיל התוכנית לפעול – אבל הרעיון עצמו לא רע בכלל, ויכול לספר ל-Amtrak יחסי ציבור טובים מאוד לזמן ארוך, במיוחד אם אחד הכותבים יחליט להכניס את חברת הרכבות לספר הבא שלו (החברה, אגב, לא מתנה את הנסיעה בכך).

Amtrak היא לא הראשונה שנותנת לסופרים יחס מועדף. בעולם עדיין יש כמה בתי עסק עם חיבה לסופרים. כך למשל, חנות הספרים הידועה Shakespeare and Company בפריז מציעה סוויטה לסופרים שמבקרים בעיר ולא רוצים להוציא כסף על מלון. אולי בקרוב נוכל למצוא דיל דומה ברכבת ישראל או באגד.

דרך Wire

תמונת שער: CC by 2.0 bibendum84

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן