לא תאמינו מה מצאו הרופאים בתוך מוחו של התינוק הזה

פעוט בן ארבעה חודשים ממרילנד, ארה”ב, הוא ככל הנראה האדם הראשון בעולם שהצמיח שיני אדם בתוך ראשו, כתוצאה מגידול מוחי נדיר במיוחד, כך מדווח The Huffington Post.

עוד באתר סטארמד: על דגים ושבץ מוחי

התינוק, שעבר ניתוח מורכב להסרת הגידול, נמצא במצב טוב כעת ומתאושש בבית החולים. רופאיו גורסים כי המקרה הלא שגרתי שופך אור חדש על הדרך שבה גידולים מעין אלו מתפתחים.

שיניים מוח

הרופאים חשדו כי משהו אינו כשורה עם הילד כאשר נוכחו לגלות שראשו גדל בקצב מהיר יותר מן המקובל אצל ילדים בגילו. אף על פי כן, כשהביטו בממצאי הסריקה שהתבצעה במוחו של הפעוט גילו הרופאים לתדהמתם רקמות של מה שנראה כמו שיניים תחתונות. ניתוח המוח שהתבצע בילד אישש את חשדות הרופאים – במוחו נמצאו מספר שיניים מפותחות לגמרי, אותן הסירו המנתחים באופן מוצלח.

בתום הניתוח נשלחו רקמות מן הגידול לבדיקת מעבדה, מה שהעלה כי מדובר בקרניופרינגיומה – גידול מוחי נדיר העשוי להתפתח לכדי גודל של כדור גולף, אך מנגד, גם לא שולח גרורות לשאר האזורים במוח.

הגידול נפוץ בעיקר אצל ילדים בגילאים 5 עד 14 ונדיר מאוד אצל תינוקות, טוען ד”ר נרלין ביטי, שגם ביצע את הניתוח המורכב בפעוט. “למרות שתמיד חשדנו שגידולים מעין אלו מתפתחים מתאי שיניים, מעולם לא יצא לי לראות שיניים מפותחות לחלוטין בתוך הגידול המוחי עצמו”. מוסיף ד”ר ביטי.

קרניופרינגיומה

קרניופרינגיומה ללא השיניים

למרות שקצב ההחלמה של הפעוט משביע רצון, רופאיו טוענים כי הגידול פגע בבלוטת יותרת המוח, האחראית על שיחרור הורמונים חשובים רבים, וכעת יהיה עליו לעבור טיפולים הורמונליים למשך שארית חייו. למרות כל זאת, המחיר ששילם הילד מתגמד ביחס לתמורה, שכן אילולא הניתוח, לא היה שורד התינוק עד לגיל של שנה.

דרך huffingtonpost

תמונת שער דרך CC BY SA 2.0 memekode

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן