13 טריקים וסודות מגניבים בפייסבוק שאולי לא הכרתם

רובנו משתמשים בפייסבוק כל יום, ויש לנו תחושה שאנחנו כבר שולטים ברזי הרשת החברתית. אבל הפלטפורמה של פייסבוק מערכת מורכבת למדי, וצופנת בחובה לא מעט תעלולים והפתעות, כמו גם אפשרויות ליודעי ח”ן להוציא ממנה הרבה יותר ממה שחשבנו שניתן.

אנשי Buzzfeed ערכו כמה מהטריקים הללו לאוסף קצר בווידאו מעלה. הנה מקבץ של הטריקים הטובים שלהם יחד עם עוד כמה טריקים נוספים משלנו:

1. עשו מעצמכם (או מכל חבר אחר) אמוטיקון

בחלונית הצ’ט, כתבו את שם המשתמש שלכם או של מישהו אחר בתוך סוגריים מרובעים כפולים. למשל, עבור שם המשתמש שלי:
[[shalevmoran]]
שימו לב לא לכתוב את השם המלא כפי שהוא מופיע בפייסבוק, אלא את שם המשתמש במערכת. ניתן לחלץ אותו משורת הכתובת בדפדפן כשגולשים לעמוד הפרופיל האישי שלכם או של מי שאתם רוצים להציג כאמוטיקון. כשתשלחו את ההודעה, היא תתקבל כאמוטיקון העשוי מתמונת הפרופיל של המשתמש שכתבתם.

2. שפות מנשק משונות

בהגדרות השימוש בפייסבוק ניתן לבחור שפת מנשק. מלבד השפות הרגילות, ניתן לבחור גם שתי וריאציות מעניינות על אנגלית: “אנגלית פיראטית” תהפוך את כל הביטויים לסלנג פיראטי בסגנון “שודדי הקאריביים”, ו”אנגלית הפוכה” תהפוך לכם את כל הטקסטים מלמעלה למטה. סוריאליסטי. התאכזבנו לגלות שלמרות שניתן לבחור בין השפות גם ב”יידיש”, השפה כנראה לא תוחזקה כיאות בשינויי הממשק הרבים שפייסבוק עברה וכיום לא ממש ניכר שינוי ובפייסבוק ביידיש היא פשוט פייסבוק באנגלית.

3. Randos

למדנו שחיפוש ה-Graph החדש של פייסבוק מאפשר לנו לבצע חיפושים מפולחים היטב על רשימת החברים שלנו, וכך למשל לקבל תוצאות על “friends who work at mcdonalds” למשל, ולהבין יותר ממה מורכבת הרשת החברתית שלנו. אבל מה אם אנחנו מחפשים דווקא זרים לפי קריטריון מסוים? לצורך זה פשוט נתחיל את החיפוש כך “Randos who…” ונמצא רק תוצאות על אנשים שאינם חברים שלנו בפייסבוק.

4. לפרסם סטטוס ריק

לא ברור למה תרצו לעשות את זה. אולי סתם כדי לבדוק מה יקרה. בכל מקרה, פייסבוק לא ייתן לכם לפרסם סטטוס שלא כתוב בו כלום.
אז פשוט כתבו בשורת הסטטוס את המחרוזת:
@[0:0: ]
התוצאה: סטטוס ריק וריקני. בראבו.

 

5. לחסום אישורי מסירה

אולי בעקבות וואטסאפ, פייסבוק הכניסו לאחרונה לשירות המסרים המיידים שלהם אישורי מסירה: מי ששלח לכם הודעה יכול לקבל התרעה על כך שקראתם אותה. כמובן שזה יכול להיות מאד מטריד, במיוחד אם אתם מנסים להתעלם ממישהו שמציק לכם בצ’ט.
למרות שאין כרגע פתרון למובייל, לפחות יש פתרון למחשב האישי, בדמות תוסף לכרום בשם Facebook Unseen. התקינו והריצו אותו, והוא כבר ידאג לחסום את אישורי המסירה הללו, כך שאף אחד לא יראה מתי ראיתם את ההודעות שלו.

 

6. קידום פוסטים אישיים

אם יש לכם פוסט או סטטוס בפרופיל האישי תוכלו לקדם אותו בתשלום באמצעות כפתור ה-Promote. ההודעה תיחשף לעיני קהל גדול פי שלושה ביחס לסטטוס רגיל. 

7. תיקיית Other

בתוך ה-Messages, ההודעות הפרטיות שלכם, מסתתרת תיקיה בשם Other. תופתעו לגלות בה הודעות מאנשים שאינם ברשימת החברים שלכם.

 

8. רוצים לדעת כמה פייסבוק יודעת עליכם?

לכו ל-Settings בתפריט הבית ובחרו ב-Download a copy of your Facebook data תחת General.

Go to Account Settings in the Home menu and click “Download a copy of your Facebook data.” 

 

9. החיפושים שלכם בפייסבוק

בתוך ה-Activity Log בפרופיל האישי מסתתרת לשונית בשם Search שמאגדת את כל החיפושים שביצעתם במנוע החיפוש בראש פייסבוק. במחשבים משותפים תיקיה זו עשויה להכיל מידע רגיש.

 

10. הדיבאגר

נכון שלפעמים מדביקים קישור בפוסט פייסבוק אך הוא לא שולף את התמונה הנכונה גם לאחר שהחלפתם תמונה באתר או בבלוג שלכם? 

לשם כך קיים ה-Facebook debugger. אחרי שהחלפתם את התמונה היכנסו ל-Facebook debugger, הדביקו בו את הקישור הנכון והגישו אותו מחדש בלחיצה על Debug.

 

11. לשתף עם מעטים

פייסבוק מעדיפה שנשתף את העדכונים שלנו עם כל העולם, אך במקרים מסוימים נעדיף דווקא שאנשים מסוימים יראו את הפוסטים שלנו או שדווקא אנשים מסוימים לא יראו אותם. לכן קיימת אפשרות Custom בפרסום.

 

12. לא לפספס עדכונים של חברים

פייסבוק מצמצמת בהדרגה את החשיפה של עדכונים מחברים בפייסבוק כדי לחשוף פוסטים מסחריים ועקב עומס התכנים המתפרסמים מדי יום ברשת החברתית. אם הפסקתם לראות עדכונים של חברים אהובים, תוכלו לוודא שתצפו בכל עדכון שלהם באמצעות בחירה באפשרות Get Notifications ו-Close Friends. 

 

13. מי מחק אותי בפייסבוק?

נכון שאתם מתים לדעת? השירות הזה יגלה לכם: who.deleted.me

יש לכם עוד טריקים מגניבים לפייסבוק? כתבו לנו בתגובות!

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן