מה קורה לנסיכות דיסני כשהן מבינות על מה הן ויתרו עבור אהבת אמת

אחד הטרנדים הלוהטים, אך הלא-ממש-מוכרזים, של האינטרנט בשנים האחרונות הוא ממים שונים המערערים על הדימוי השמרני של נסיכות בסרטי דיסני.

פורצת הדרך היא “מרידה”, הנסיכה הסקוטית גיבורת “אמיצה” של פיקסאר מבית דיסני שמסרבת להשלים עם הסטריאוטיפים המיוחסים לנסיכות, מתמרדת נגד שידוך, מעדיפה לעסוק בקליעה בחץ וקשת ויוצאת למשימה כדי להציל את הממלכה וגם את שמה הטוב. “בלשבור את הקרח”, הגיבורה, המלכה אלזה מזלזלת באהבה ממבט ראשון ומסרבת לאפשר לאחותה, הנסיכה אנה, להתחתן עם גבר שפגשה והתגלה כאיש רע (הפתעה!).

כעת גם גיבורות כמו שלגיה, פוקהונטס, אריאל בת הים, או יסמין, זוכות לטיפולים חתרניים ופמיניסטיים שבודקים את כנות כוונותיהן, אושרן, אהבתן, והמעמד המוזר שבו הן נתונות – לפעמים באופן מוצדק למדי. שכן כמה מסרטי דיסני, במיוחד הישנים שבהם, קידמו ערכים שמרניים למדי.

כעת ערוץ היוטיוב AVbyte, המשחרר קטעי מחזמר מקוריים אחת לשבוע, החליט גם הוא לתקוף את הסוגיה. הם הקליטו שיר בו הנסיכות השונות-אך-דומות מבכות את כל מה שויתרו עליו – החופש, המעמד, העיסוקים והכשרונות – עבור יחסיהן עם גבר כלשהו באושר ועושר עד עצם היום הזה. הן תוהות האם האהבה בכלל שווה את זה?

הסרטון הזה הוא למעשה המשך לסרטון בכיבובן של אותן זמרות משנת 2012, המבוסס על המם המפורסם של נסיכות-דיסני-עם-משקפי-היפסטרים. לא חד כמו השיר החדש, אך עדיין שווה צפיה קצרצרה:

מקור: UPWORTHY

קוראים מספרים על “נטופיה”: “הספר מעלה שאלות ובעיות של חברה מרושתת מחשבתית בלי להפוך לדידקטי מדי או לשכנע בעמדה כזו או אחרת. אהבתי מאד מאד – אמיר קוניגסברג, חבר עמותת טכנולוגיות מוח ישראל (פרסומת)

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן