כך נראות מנות קרב שונות של חיילים ברחבי העולם

אין חייל שלא זוכר את הרגע הזה: פעם ראשונה בשטח, כולם מורעבים, המפקד מכנס את החיילים ומתחיל לחלק קופסאות קרטון חשודות למראה. “מנת קרב” על פי הכיתוב בצד הקרטון, שחושף קופסאות שימורים ושקיות מוזרות. לוף (בעבר), טונה, פירות יבשים ואבקת פטל הם רק חלק מן המטעמים השונים והמשונים שמחכים לחיילים הרעבים.

מנות קרב נראות כמו הרכב בסיסי ביותר של מאכלים, בעוד שהאכלת חיילים בתנאי שדה, ללא תנאים בסיסיים, ולמנוע ממזון להתקלקל הוא אתגר טכנולוגי ממדרגה ראשונה. מצד אחד מפקדי הצבא רוצים לוודא שהחיילים יהיו בריאים וישמרו על האנרגיות שלהם. מנגד, הם מעוניינים במזון מוכן למאכל שיספק להם תמריץ מוראלי ויזכיר להם את הבית גם במקום עוין. אחד הפיתוחים החשובים (כן!) בטכנולוגיית המזון של הצבא האמריקני עשויה להיות הפיצה עם שלוש שנות תפוגה, המעדן של מנת הקרב. פיצה היא המאכל שחיילים אמריקנים מבקשים יותר מכל, אך נדרשו שנים של מחקר כדי לפתח סלייס שטעמו מזכיר את הדבר האמיתי. הצבא האמריקני משקיע מיליארדים בפיתוח הטכנולוגיות האלה.

אם הצבא צועד על קיבתו, כדברי נפוליאון, הקיבות האלה נראות אחרת לגמרי במדינות שונות בעולם. המטבח הנחשב של מדינות מסוימות משתקף גם במנות הקרב שלהן (אנחנו מתכוונים אלייך, צרפת) אך בסופו של דבר, מדובר בכל המקרים בשימורים לא מעוררי תיאבון שארוזים בקופסאות ובשקיות דמויות קונדומים.

אתר הגרדיאן מפרסם גלריית תמונות השוואתית של תמונות מנות קרב מרחבי העולם. על אף שמנת הקרב הצה”לית לא נכללת בגלריה, צירפנו אותה בהמשך. למרות שהלוף הוצא ממנת הקרב הישראלית כבר ב-2010, יש בגלריה כמה מנות קרב שהיינו מחליפים בהן את זו שלנו אם לא הייתה ברירה.

ארה”ב – הרבה מתוקים

ארהב

מנת הקרב האמריקנית כוללת בין השאר עוגת שיש, סיידר חריף ומחמם מגניב נטול להבות.

 

צרפת – גולת הכותרת: קונפי ברווז

צרפת

הצרפתים יודעים ליהנות גם בתנאי שדה. מנת הקרב הצרפתית כוללת פטה אייל, קסולה עם קונפי אווז, חזיר בנוסח קריאולי ופודינג שוקולד. יש גם מיחם נייד, קפה ואבקת מיץ, מוזלי לארוחת בוקר ומעדן קרמל. לא ברור לנו מה הטבעונים אמורים לאכול.

 

איטליה – קפה חזק במיוחד

איטליהמנת הקרב האיטלקית כוללת שוט של ליקר קורדיאל (אלכוהול 40%), קפוצ’ינו באבקה, הרבה ביסקוטי, מיחם נייד, מרק פסטה ושעועית, הודו משומר וסלט אורז. הקינוח הוא חטיף אנרגיה, סלט פירות משומר וחטיף שוקולד מוזלי.

גרמניה – דווקא נשמע טעים

גרמניה

מנת הקרב הגרמנית כוללת שקיות ענבים משומרים ואבקת מיץ אקזוטית דמויית “זיפ”. להוסיף מים וזה מוכן. יש בה גם עוגיות ביסקוטי איטלקיות ועוד פינוקים כמו גולאש עם תפוחי אדמה, דובדבנים חמוצים וריבת משמשים. יאמי.

בריטניה – עוף טיקה מסלה

בריטניה

 

אוסטרליה – ממרחי פירות למכביר

אוסטרליה

 

ספרד – אלו קונדומים או ווטימינים?

ספרד

 

קנדה

קנדה

מנת הקרב הקנדית כוללת את חטיפי Bear Paws המפורסמים ושילוב מזעזע של סירופ מייפל, פילה סלמון או קוסקוס צמחוני. יש גם חמאת בוטנים וריבת דובדבנים לארוחת בוקר.

 

נורווגיה – טוטי פרוטי!

נורווגיה

מנת הקרב הנורווגית עשירה בממתקים!

 

אסטוניה – קל באימונים, פירות בקרב

אסטוניה

האסטונים הם חסידים לא קטנים של פירות.

 

סינגפור – בלי חוכמות

סינגפור

בשקיות מסתתרות ווריאציות שונות של נודלס, או במילים אחרות, מנה חמה.

ישראל – טעם של בית (דל)

הלוף האייקוני כבר מזמן אינו בתפריט. ומה כן? שימורי עוף, דגים, ירקות והרבה שוקולד למריחה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן