אלה המעליות המגניבות ביותר בעולם

מוגש באמצעות ברלינר מעליות המשרתת אלפי לקוחות ברחבי הארץ כבר יותר מ-20 שנה. בין אם מדובר בבניין משרדים גדול או בית פרטי קטן, ברלינר מעליות שמחה להעניק לכל לקוחותיה שירות אדיב, מקצועי ומהיר.

יש הרבה מאוד דברים מגניבים בעולם. לרוע המזל, חלק מהם נמצאים ממש ממש גבוה, וקשה להגיע אליהם. מזל שיש מעליות, שמאפשרות לנו להגיע למקומות גבוהים. הנה ארבע וחצי מעליות שלא רק מובילות למקומות מגניבים, הן גם ממש מגניבות בפני עצמן.

עד הצמרת!

איתן שלוסלר בונה בית עץ – גם עשוי מעץ, גם נמצא על עץ. ובמקום לשאול את עצמו “למה אני רוצה לגור על עץ באמצע איידהו?”, איתן החליט שהשאלה החשובה באמת היא “איך אני עולה ויורד מהעץ הזה שישים פעמים ביום בלי לטפס כל הזמן על סולם?” – כי מי אוהב סולמות, לכל הרוחות? התשובה שהוא מצא היתה מעלית עם פדלים.

המעלית של שלוסלר היא למעשה זוג אופניים ישן שחובר באמצעות מערכת של כבלים וגלגלות למשקולת כבדה בצידו השני של העץ. המשקלות מספקת את הכוח הדרוש לעליה, כדי ששלוסלר יוכל לפדל בקלילות ולהגיע עד הצמרת בסטייל. שלוסלר כבר הצהיר מספר פעים שהוא ישמח להראות את בית העץ שלו לכל מבקר – אז אל תהססו לבקש ממנו סיבוב.

עד הנהר!

לתושבי סקוטלנד נמאס לשלוח ספינות מרחקים עצומים בנחלים מפותלים, רק בגלל שעיקול אחד של הנהר נמצא בגובה של 24 מטרים מהשני – קל להבין כמה מתסכל זה לראות את היעד, ואז להמשיך להפליג במשך שעות או ימים עד שמגיעים אליו. זה בערך כמו לפספס את היציאה לנס-ציונה, רק יותר גרוע. ורטוב. וכמו שכולנו יודעים, אף סקוטי אמיתי לא יספוג דבר כזה בשתיקה.

ב-1999, הסקוטים החליטו לעשות מעשה ובנייתו של גלגל פולקרק החלה. הגלגל הוא מעלית המחברת בין תעלת פורת’ אנד קלייד ותעלת יוניון – ספינות שטות בשלווה לתוך אחת הזרועות, ואז עולות ויורדות באלנגטיות ליעדן. צמד הכפות המרכיבות את הגלגל משמשות כמשקולות איזון אחת לשניה, ומאפשרות את התנועה החלקה.

עד הפסגה!

הפארק הלאומי וולינגיואן שבמחוז זיאנגג’יאג’יה בסין הוא אחד מהמקומות הכי יפים בעולם. הפארק, שמשתרע על 264 קמ”ר כולל בתוכו, בין השאר, כ-3,000 עמודי קוורצייט טבעיים המתנשאים לגובה של 200 מטר. הנוף הנשקף מפסגת העמודים האלו עוצר נשימה, אבל הטיפוס עליהם מסובך וקשה. מסיבה זו החליטו פרנסי מחוז זיאנגגי’אג’יה לבנות את מעלית מאה הדרקונים.

מעלית מאה הדרקונים (או “באילונג” במקור) נבנתה לאורכו של צוק בגובה 330 מטרים, והיא המעלית השקופה הגבוהה, המהירה והגדולה בעולם. המעלית יכולה להכיל עד 48 אנשים בו זמנית, והעולים בה זוכים לראות את הנוף האגדי של הפארק נפרס מולם, דבר הגורם לעד 48 נשימות להעתק בכל פעם שהיא מטפסת לפסגה.

עד החלל!

סופר המד”ב ארתור צ’. קלארק לא המציא את מעליות החלל, אבל הוא הפך אותן לחלום פופולרי. בספרו “מזרקות גן-העדן” הוא מתאר את מאבקו של ואנוור מורגן לבנות מעלית שתגיע לחלל, אל מחוץ לתחום הכבידה של כדור הארץ, ותאפשר לאנשים וציוד לצאת לחקור את החלל בקלות. את שורשי החלום אפשר למצוא אצל הוגה רוסי בשם קונסטנטין ציאולקובסקי, שכתב על מגדל שיגיע לחלל עוד בסוף המאה ה-19. המעלית עצמה עדיין לא נבנתה, אבל אלפי חוקרים בכל רחבי העולם עובדים כל יום כדי להפוך את החלום למציאות.

עד הקומה השניה?

אדם חכם פעם אמר שאם לחתולים היו אגודלים, הם היו גרועים יותר ממאו צה טונג. הנה חתול אחד שמנסה להוכיח את זה – החתול הזה צילם את עצמו ואת בן-האדם המאולף שלו בפעולה. בן-האדם בסרטון שמוותר על כל עיסוקיו כדי לשמש כמעלית לחתול השמנמן והעצלן הזה, שלא רוצה לעלות במדרגות ומצווה על העבד האנושי שלו להפעיל את המעלית בכוח ידיו החשופות, לצלם את העסק ולהעלות אותו ליוטיוב, כדי שמאוחר יותר החתול יוכל לשבת עם חבריו החתולים האחרים ולבוז לאדם שחושב שהחתול הוא חיית המחמד ולא להפך.

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן