נשים צפו בתמונות שלהן לפני ואחרי פוטושופ וכך בחרו

תופעת פיטשופ הסלבריטאים והדוגמניות מוכרת היטב לכולנו. על אף “חוק הפוטושופ” בישראל שאוסר על שימוש בתוכנת העריכה לטובת הצרת היקפי הגוף בפרסומות, במקומות רבים בעולם עדיין נהוג “לשפץ” את המצולמים כך שיופיעו באופן שמחמיא להם ביותר. אך האם כולנו באמת רוצים להראות באופן המחמיא ביותר?

קוראים מספרים על “נטופיה”: “ממליצה לבלוע את הספר – יש בו חלומות ,שברים ,רומנטיקה ,מתח, תשוקה,הומור ,אירוניה ,חוכמה וביקורת נוקבת על העידן הטכנולוגי שמשעבד אותנו אט אט לתוכו” (איילת רון) (פרסומת)

אתר BuzzFeed בחן את תגובותיהן של ארבע נשים שעברו שיפוץ מיוחד בפוטושופ בו הוסרו פגעי גופן, עורן עבר החלקה והיקפי גופן הוצרו. התוצאה? מפתיעה למדי. כל ארבעת הנשים הסכימו בפה אחד כי התמונות הערוכות גרמו להן לחוש כאילו הן מביטות על נשים זרות לחלוטין והעדיפו את תמונות ה-“לפני”.

2

“אני אוהבת את הנמשים שלי”. מספרת אחת הנשים. “אבל בתמונות הערוכות העלימו לי אותם ואני כבר לא מזהה את עצמי”. היא מוסיפה. אישה נוספת מבכה את העובדה כי התמונה הערוכה כל כך שונה מן המקורית עד שהיא מרגישה כי כל כל זהותה שונתה לחלוטין. בכל המקרים, העדיפו הנשים את הפגמים שלהן כפי שהם, ללא העריכה הגרפית, למרות שחלקן הודו תחילה כי תמיד חלמו להראות “כמו על שער מגזין”.

2

הניסוי המסקרן מלמד כי בכל הקשור בצילום דיוקנאות – כל המוסיף עשוי בהחלט לגרוע כשאנו מנסים לתפוש את המיוחד שבאדם דרך עדשת המצלמה. האם כל שינוי, ולו הקטן ביותר, פוגם במהותו של האדם ובכך הופך את מה שאמור היה להיות הדיוקן שלו לדבר אחר לחלוטין, או שמא שיפוץ ופיטשופ קלים יכולים להעניק לנו את המראה עליו תמיד חלמנו?

דרך buzzfeed, petapixel

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן