10 מקומות מקסימים ולא מוכרים ברומא

מוגש באמצעות קשרי תעופה – חברת נסיעות המציעה חבילות נופש לרומא, דילים ונופש לצעירים בגילאי תיכון-צבא

הקוליסאום, כנסיית פטרוס הקדוש ומזרקת טרווי הם מן המקומות המוכרים והמתויירים ביותר בבירת איטליה, רומא, אך האם שמעתם על מוזיאון צנטראלה מונטה-מרטיני, שוק פורטה פורטזה ומקדש החתולים?

בירת איטליה העכוושית והעיר החשובה ביותר בעולם העתיק היא ממוקדי התיירות המוכרים בעולם, אולם העיר ההיסטורית טומנת בחובה עוד אתרים רבים ומדהימים לא פחות שאינם מופיעים בכל מדריכי הטיולים. להלן 10 מקומות מקסימים ולא מוכרים ברומא, שרצוי לקחת בחשבון כשטסים לטייל ב-“עיר הנצחית”:

מקדש החתולים

הידעתם שהעיר רומא היא גם ביתם של כ-300,000 חתולי רחוב? אף על פי כן, בעשרים השנים האחרונות רבים מחתולים אלו מצאו מקלט חם באתר החפירות “טורה ארגנטינה” שבמרכז העיר. תושבי האזור נוהגים לטפל בחתולים ולהאכיל אותם והמקום מהווה בית מחסה רשמי לחתולים מאז תחילת שנות ה-90. מומלץ לחובבי החיות הפרוותיות.

CC BY-ND 2.0 ljcybergal

חור המנעול

על פסגת גבעת האוונטין, בתוך הפיאצה דיי קוולירי די מלטה, ישנה דלת גדולה ועתיקה הטומנת בחובה הפתעה – חור של מנעול אשר דרכו נשקפת כיפת הבזיליקה של פטרוס הקדוש בוותיקן. מוזמנים להציץ.

רובע סן לורנצו

רובע סן לורנצו מהווה את האלטרנטיבה התרבותית למרכזי הסחר והמסעדות המוכרים יותר ברחבי הבירה האיטלקית. ברים זולים, בתי קפה ייחודיים ומסיבות רחוב הם רק חלק מן הפעילויות המגניבות שברובע. סן לורנצו הוא בהחלט המקום בו תוכלו לחזות בחיי הלילה של הצעירים האינטלקטואליים וחובבי האמנות שברומא.

 

CC BY-SA 2.0 nerovivo

פרבר EUR

בפרבר EUR (ראשי תיבות של Esposizione Universale di Roma) מתגוררים כ-10,000 בני אדם. האזור, שנבנה בשנות ה-30 של המאה הקודמת, משלב אדריכלות רומית עתיקה עם סגנון מודרני, נצר לבנייה הפשיסטית של מוסוליני שהתיימר למזג בין הסגנון החדש לישן. המבנה המפורסם ביותר ברובע הינו “הקולוסאום המרובע”, בניין בצורה מרובעת אשר מורכב מ-216 קשתות.

CC BY-ND 2.0 ljcybergal

מוזיאון צנטראלה מונטה-מרטיני

מוזאון הארכיטקטורה המרשים “צנטראלה מונטה-מרטיני” נבנה על גבי הריסותיה של תחנת כוח ישנה ובו מיצגים מהמוזיאונים הקפיטוליניים שברומא, גם כן. במוזיאון הייחודי תוכלו לחזות בניגוד המושלם כשפסלים קלאסיים ניצבים בגאון ומאחוריהם רקע תעשייתי.

 

כנסיית סנט איגנטיוס מלויולה

כנסיית סנט איגנטיוס מלויולה שבסגנון הבארוק היתה הכנסייה הישועית השנייה שנבנתה ברומא. הפרסוקאים המרשימים שבמקום צויירו בידי האמן אנדראה פוצו בשנת 1685 ויוצרים אפקט תלת מימדי המכונה “trompe l’oeil”. ציוריי תקרה אלו יוצרים רושם כי התקרה במקום קמורה, אך אין כך הדבר מאחר והתושבים שהתגוררו בסמוך לכנסייה סירבו לבנייה שכזאת כיוון שלא היו מעוניינים כי על גינותיהם יפול צל.

CC BY 2.0 NH53

שוק פורטה פורטזה

בשוק הפשפשים הרומאי “פורטה פורטזה” מומלץ לבקר בימי הקיץ החמים. בשוק, שפתוח משעות הבוקר המוקדמות ועד אחר הצהריים, עשרות דוכנים המציעים למכירה תכשיטים, שעונים, כלי קדרות, אופניים, אביזרים למטבח, מכונות כתיבה, ספרים, אבני חן ועוד. כמו כן, הצפייה בתושבים המקומיים מתמקחים על המחירים הינה חוויה ייחודית בפני עצמה.

CC BY-SA 2.0 Un ragazzo chiamato Bi

וילה דוריה פמפילי

תושבי רומא יגידו כי הזמן האידאלי לטייל בגן “וילה דוריה פמפילי” הגדול והמרשים הוא בשעות בין הערביים. בגנים הירוקים בעיצוב הצרפתי שבמקום תוכלו למצוא מזרקות עם פסלים של פנים אנושיות והוילה מומלצת לכל מי שמאס בגני ה-“וילה בורגזה” המוכרת הרבה יותר.

CC BY-SA 2.0 antmoose

בית הקברות הפרוטסטנטי

בין הקברות הפרוטסטנטי שברומא נבנה בתחילת המאה ה-18 ונהוג היה לקבור בו את גופותיהם של זרים שאינם קטוליים, שכן הוותיקן אסר על קבורתם בשטחיה הרגילים של רומא. כיום, מהווה המקום פיסה של שקט ושלווה מרחובותיה הסואנים של רומא. כמו כן, בבית הקברות הפרוטסטני טמונים המשוררים האנגלים פרסי ביש שלי וג’ון קיטס.

CC BY-SA 2.0 zak mc

ויה אפיה אנטיקה

כל הדרכים מובילות לרומא? ובכן, באופן רשמי, “ויה אפיה אנטיקה” היתה הדרך הסלולה הראשונה מרומא והיא עונה לכינוי המחייב “מלכת כל הדרכים”. בנייתה החלה בשנת 312 לפנה”ס והיא משתרעת לאורך של 513 קילומטרים, כשהיא עוברת בין גנים יפהייפיים, הריסות עתיקות וכפרים פסטורליים.

CC BY 2.0 zak mc

דרך liligo, laterooms

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן