חמישה דברים שאנשים עושים לשיניים שלהם

מוגש באמצעות שיניים, אתר הבית של ד”ר מיזריצקי, מומחה לשיקום הפה ולהשתלת שיניים והרמת סינוס.

לפעמים נדמה שהשיניים שלנו נמצאות במצב בעייתי לעומת שאר הגוף, כאילו מי שתכנת אותנו שכח לתקן איזה באג בסיסי בתכנון: נראה שבאופן בסיסי, השיניים שלנו שורדות הרבה פחות מהגוף עצמו – מה שאומר שאנחנו נאלצים להתעסק בהן לא מעט: לסתום חורים, להשתיל כתרים ואפילו להתאים תותבות.

בעוד ביקור אצל רופא שיניים נתפס כחוויה לא כל כך סימפטית בדרך כלל (ואם כן – רק בהרדמה בבקשה!), יש אנשים שדווקא חוזרים לרופאים האלה שוב ושוב, כדי לבצע כל מיני שינויים קוסמטיים בשיניים שלהם. זה די מובן בעצם: השיניים הן חלק אסטתי מאוד מהגוף שלנו, ואם ניתן להשוויץ בהן אז לגמרי כדאי.

הנה כמה דברים שאנשים עושים לשיניים שלהם כדי להרגיש יותר טוב עם עצמם, שאינם קשורים לתחזוקה הקבועה בהן.

1. ניבים

תמונה: Shutterstock

ערפדים זה לוהט. נכון שבשנים האחרונות הם קצת אבדו מערכם לטובת זומבים, אבל עדיין הרבה מאוד אנשים נוטים לדמיין שהם בני אלמוות, ולהפוך את השיניים שלהם לניבים מחודדים.

למעט מקרים קיצוניים, רוב הניבים אינם ניבים אמיתיים. זה אומר שבמקום לחדד את השיניים (אאוץ’!), אנשים פשוט רוכשים ניבים שמתלבשים על השיניים האמיתיות. אתם וודאי מכירים מפורים את הניבים הפשוטים מפלסטיק, אבל הם כאין וכאפס לעומת ניבים מקצועיים, שנבנים בהתאמה מלאה לחלל הפה ועלותם יכולה להגיע למאות שקלים לזוג אחד, שמחזיק במקרה הטוב שלוש שנים.

2. קישוטים

קייטי פרי עם חיוך ששווה מיליון

למה לשאוף לחיוך צחור כשאפשר להשיג חיוך ששווה זהב? שיני כסף וזהב מזוהים לנו בראש עם סבא וסבתא, אבל לאחרונה התופעה חווה קאמבק בקבוצות מסויימות. לא נדיר למצוא ראפרים שמסתובבים בגאווה עם שיניים מוזהבות, בין אם מדובר בכיסוי קדמי בלבד או בשן שלמה שהושתלה במקום שן שנהרסה.

3. הלבנות

תמונה: Shutterstock

אולי הטיפול הבסיסי והנפוץ ביותר. כולנו הרי רוצים חיוך מסנוור, אך למרבה הצער השיניים של רובנו לא צבועות בלבן מושלם (מה לעשות), אלא בצבע שהוא במקרה הטוב אוף-ווייט ובמקרה הרע צהבהב.

להלבין את השיניים זה תהליך פשוט יחסית ואפילו די זול. יש אפילו משחות שיניים ומי פה שנועדו לעשות את זה, כמו גם שלל דרכים טבעיות, כמו לשפשף את החלק הפנימי של קליפת הבננה על השן.

4. יישור

תמונה: Shutterstock

עוד הליך נפוץ, במיוחד בגיל ההתבגרות. כמו שלא כולנו נולדנו עם שיניים לבנות, כך גם לא כולנו נולדנו עם שיניים ישרות – ושיניים שגדלות עקום זה עניין שרק הולך ומחריף עם השנים, ויכול ליצור בעיות מהותיות בחלל הפה.

גשר, רסן, הדבקות – יש שיטות רבות ליישור שיניים, הכל בהתאם לתקציב ולחומרת המקרה. בכל מקרה מדובר בדרך כלל בתהליך ארוך שדורש התמדה בסבלנות, אם כי יש כאלה שגם הולכים בשבילו לניתוחים פלסטיים יקרים שמאפשרים לתקן את השיניים העקומות במכה אחת.

5. תותבות קוסמטיות

תמונה דרך ebay

מה אם חוסר המזל הגנטי שלכם הקנה לכם שיניים שהן גם עקומות וגם צהובות, אבל אין לכם את הכסף או הסבלנות לתקן אותן? גם לזה יש פתרון, בדמות שיניים תותבות קוסמטיות. בדרך כלל מדובר בכיסויים שמתלבשים על השיניים האמיתיות שלכם ונראים הרבה יותר טוב.

התותבות האלה לא ממש נפוצות בחיי היומיום – אבל אם המצב ממש גרוע גם זו אפשרות – ואחת ממש לא יקרה.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן