איך עובדות הדלתות הקסומות האלה?

המעצב האוסטרי קלמנס טרוגלר מתמחה בדלתות. משנת 1997 הוא מעצב אותן: דלת אחר דלת אחר דלת. אם אתם תוהים מה יכול להיות מרגש כל כך בדלתות כנראה שעדיין לא ראיתם את הדלתות שלו, שבמבט ראשון נראות קסומות ממש.

גולשי חורים ברשת מוזמנים לפאנל סיעור מוחות בנושא “החיים בעתיד” לרגל השקת הספר “נטופיה”. הכניסה חופשית. לפרטים נוספים (פרסומת)

אלה לא חתיכות העץ או המתכת שאתם מכירים מהבית, אלא יצירות מרשימות שנפתחות ונסגרות בצורות לא צפויות, שבמבט ראשון נראות אפילו לא כל כך אפשריות. חלק אחד של הדלת עולה על חלק אחר, חלק נוסף יורד, והכל מסתבך עד שברגע האחרון ״נבנה״ מחדש לדלת אחת.

כל הדלתות מבוססות על תנועה ללא מסילה. הן מורכבות ממספר חלקים ומסילות, ובדרך כלל מבוססים על הכח הקינטי של כל החלקים יחדיו. הדגמים הפשוטים, כמו זה שמוצג למעלה, פשוטים למדי להבנה, אבל יש גם כאלה הרבה יותר מורכבים שכבר נראים כמו אפקט ממוחשב:

מסתבר שכל מה שצריך כדי ליצור דלתות מגניבות זה לצאת קצת מהקופסא, לדעת טיפה הנדסה ולהיות מאוד מאוד יצירתי. לא ברור מהאתר של טרוגלר כמה עולה כל דלת כזו, אבל אנחנו יכולים לנחש שלא מעט. אם בא לכם אחת כזאת לבית אתם יכולים לנסות לשלוח לו מייל ולברר כמה זה בדיוק יעלה לכם.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן