הפרסומת הוויראלית ״הישארו בבית ספר״ היא בכלל לא מה שחשבנו

אולי יצא לכם לראות את הסרטון הזה בשבועיים האחרונים: ארבעה בני נוער יפים וצעירים מבריזים מבית ספר כדי לצאת לבילוי קיצי בחוף הים. המים צלולים, ההורמונים זורמים והכל נראה מושלם עד שפתאום כל העסק מקבל תפנית לא צפויה: איברים מתעופפים באוויר כאשר הנערים מתחילים להתפוצץ לחתיכות מדממות. רגע לפני סיום, מגלה לנו המצלמה שהם נכנסו בלי לשים לב לאיזור ניסוי צבאי. אז גם מוצגת הכתובית שמעבירה את המסר: ״הישארו בבית ספר״. עם כל כך הרבה דם, איך לא נשאר?

חדש בחנויות: “נטופיה”, רומן עתידני מאת יסמין לוי וגל מור על רשת חברתית מתקדמת שפועלת באמצעות מחשבות ונושאת תג מחיר מצמרר. עכשיו במחיר של לפני חוק הסופרים (פרסומת)

הסרטון, שהועלה לפני כשבוע ליוטיוב, הפך ויראלי, וצבר מעל 12 מיליון צפיות. אנשים רבים צפו בסרטון משום שהאמינו כי מדובר בקמפיין אמיתי שנועד לעור את מודעות הציבור״ – אך זה לא נכון. מדובר במתיחה שהכין משרד קריאטיב דיגיטלי אוסטרלי בשם Henry & Aaron.

העמותה שפרסמה כביכול את הסרטון, Learn for Life Foundation, היתה אמנם פעילה בעבר אך היא נסגרה לפני שנים רבות. האתר החדש שנפתח בשמה נפתח רק השנה וכולל רק לינק לסרטון. ב-WA today משערים שכמו כל מתיחה ויראלית – חברת הפרסום הכינה את הסרטון הזה בעיקר כדי לפרסם את עצמה.

״אני חושב שזה מתאים לאסטרטגיות פרסום חדשות, קידום עצמי שחברות קטנות מנסות לעשות כדי לבדוק אם הם יכולים ליצור סרטונים ויראליים. ככה הם משיגים לעצמם פרסום״, אמר ג׳ון סטרטון, חוקר תרבות מאוניברסיטת Curtin.

ואכן – זה עבד. הסרטון הפך לוויראלי, זכה לשלל סטטוסי ״אלוהים אדירים זה הדבר מצחיק שאי פעם ראיתי״ וסביר להניח שחברת הפרסום שמאחוריו לא תתקשה להשיג תקציבי פרסום אינטרנטיים בחודשים הקרובים. ולכו תדעו – אולי זה גם השפיע על כמה ילדים לא להבריז מבית הספר. עם זאת, טקטיקות פרסום כאלה פשוט מרגיזות בגלל מרכיב ההונאה. הרי סביר להניח שרבים מאיתנו לא היינו מקליקים מראש על סרטון שכותרתו “מתיחה: סרטון שמתחזה לפרסומת נגד הברזות מבית הספר עם סוף מדמם”. כל מי שפירסם את הסרטון מבלי לערוך בדיקה כדי לגלות אם העובדות הבסיסיות כלל נכונות שירת את המשרד הערמומי הזה. התוצאה היא שאנשים שהציצו ונפגעו צפויים להיות הרבה יותר חשדנים בעתיד כשאותם מפרסמים ינסו לפתות אותם עם כותרות בנוסח: “צפו: אתם לא מאמינים מה קורה בהמשך יא ווארדי!!!”.

תודה ליאיר פורמן

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן