6 פרסומות בלתי נשכחות נגד תאונות דרכים

מוגש באמצעות מובילאיי, החברה המובילה בעולם לייצור מערכות למניעת תאונות דרכים. מאז הקמתה ב-1999, המערכות של מובילאיי מנעו מאות אלפי תאונות ברחבי העולם, והצילו אינספור חיים

המשפט המוכר סובר כי “תמונה אחת שווה אלף מילים”. לאורך השנים מיליוני מילים נשפכו בניסיון לשכנע אנשים לנהוג קצת יותר בזהירות, אבל מסיבה לא ברורה זה לא מספיק – אנשים עדיין מעדיפים להגיע חמש דקות מוקדם יותר, גם אם זה אומר לסכן אנשים זרים, חברים קרובים, בני משפחה ואפילו את עצמם על הדרך.

יום אחד מערכות מתקדמות למניעת תאונות דרכים יותקנו באופן סטנדרטי בכל רכב, אבל בינתיים בכל רחבי העולם פרסומאים מבלים שעות רבות בניסיון להעביר את המסר הפשוט הזה לצופים בתמונות מדוייקות, כואבות ומפחידות.

כל פרסומת מנסה גישה קצת שונה – חלקן פונות לשכל הישר, אחרות מנסות להפחיד ויש אפילו כאלו שפונות לרחמינו על אחרים; אבל בסופו של דבר כולן מנסות להיות בלתי-נשכחות. הנה שישה קמפיינים מבריקים במיוחד, שאולי יגרמו לכם להוריד קצת את הרגל מהגז בדרך הביתה היום.

1. לא מדע טילים

הקמפיין הזה, מפילדלפיה שבארה”ב, מזכיר לצופים שזה באמת מאוד פשוט לנהוג בזהירות באמצעות קווים נקיים וסרקזם. “זה לא מדע טילים – סך הכל בטיחות בדרכים”.

1c 1b

1a

2. מבצע לנהגים פזיזים

“ניסאנובארו, וולקסובישי וטויוזדה – זמינה לנהגים פזיזים בצומת הקרובה!” – הקמפיין הזה מדגים בצורה מבריקה את התוצאות של נהיגה פזיזה, ומבקש מאיתנו לדמיין מה היה קורה לנו אם היינו בתוך אחת המכוניות המחוברות האלו.

2c

2b

2a

3. אלימות לכל דבר

הקמפיין הזה, מברזיל, מזכיר לנו שנהיגה פזיזה היא אלימות לכל דבר. בניגוד לתאונה, אדם שמכה אדם אחר לא יכול לטעון שהוא לא התכוון לזה; ובסופו של דבר, אדם שמזלזל בחיי אחרים על הכביש לא טוב יותר מאדם אלים. הקמפיין מזהיר מפני עקיפות לא זהירות, מפני שליחת מסרונים בעת הנהיגה ומפני נהיגה בעת שיכרות – כולם מסוכנים, והתוצאות גרועות הרבה יותר מאגרוף לפרצוף.

3c

3b

3a

4. עייפות: הרוצח השקט

בתאילנד מבקשים להזכיר לנהגים שעייפות הורגת – אם לא אותך, אז חפים מפשע. בקמפיין מינימליסטי מבריק, המרחק בין הרכב להולכי רגל הוא העין הפקוחה – אם היא תעצם מתשישות, התוצאות לא יהיו נעימות.

4c

4b

5. אל תתקשרי כשהוא נוהג

הקמפיין הזה, שמומן על ידי משטרת התנועה של בנגלור, פונה לקהל לא צפוי – “אל תדברי כשהוא נוהג”, אומר הקמפיין. המטרה היא להפעיל לחץ חברתי על הנהגים מחד ולבקש מחבריהם להמנע משיחות חולין בעת נהיגה מאידך. כולנו מכירים את הסיטואציה – חבר מתקשר בעת נהיגה, ולא מוכן להבין שזה זמן גרוע לדבר; הנימוס, במקרה הזה, הוא האוייב הגרוע ביותר של הנהג. הקמפיין הזה פונה לחברים, ומזכיר להם שנהיגה היא זמן גרוע לדבר על החתולים שלכם.

5c

5b

5a

6. לבסוף, הסרטון הזה מניו-זילנד מנסה לשכנע את הצופים להאט בשביל אנשים אחרים. הסרטון מזכיר שלא חייבים לעשות טעות כדי להיות מעורבים בתאונה קטלנית – מספיק שמישהו אחר יעשה אותה; גם אם אתם סומכים על עצמכם, יש לכם באמת סיבה לסמוך על אחרים? נסיעה איטית יותר יכולה להפוך טעות של אדם אחר מתאונה קטלנית למכה קלה בכנף.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן