איך תאורת רחוב חדשה תשנה לחלוטין את מראה הרחובות

עיריית לוס אנג׳לס משלימה בימים אלה מהלך אקולוגי נרחב, במהלכו היא צפויה להחליף את כל תאורת הרחוב לתאורה המבוססת על נורות LED חסכוניות. המהלך הזה צפוי לחסוך לעירייה לפחות 9.5 מיליון דולר כל שנה – אבל הוא גם צפוי לעורר מהפכה של ממש בתחום שאין לו שום קשר לאקולוגיה: הצילום.

עד כה, מנורות הרחוב של לוס אנג׳לס יצרו גוון צהבהב שבלט מאוד בצילום דיגיטלי – גוון שקיים גם ברוב תאורת הרחוב המצוייה בישראל. למרות שבעין שלנו לא תמיד נבחין בגוון הזה, הדרך בה הנורות הרגילות מפיקות אור יוצרות אותו בצילום. בנורות ה-LED החדשות הגוון המתקבל הוא כחלחל והרבה פחות בולט, והאפקט המוכר פשוט נעלם. התמונות שמצולמות באור החדש מציגות צבעים טבעיים הרבה יותר.

חדש בחנויות: “נטופיה”, רומן עתידני מאת יסמין לוי וגל מור על רשת חברתית מתקדמת שפועלת באמצעות מחשבות ונושאת תג מחיר מצמרר. עכשיו במחיר של לפני חוק הסופרים (פרסומת)

על פניו זה נשמע טוב: גם תאורה חסכונית יותר וגם צבעים טבעיים יותר – אבל הגוון הצהבהב הזה הוא כבר חלק בלתי נפרד מתרבות הצילום בלוס אנג׳לס – בעיקר בתעשיית הסרטים ההוליוודית, שם רגילים לצלם סצנות לילה בתאורה הצהבהבה. בעקבות התאורה החדשה המראה והאווירה של הרבה מאוד סרטים שמצולמים בלילה הולך להשתנות מקצה לקצה.

למעלה: התאורה הישנה. למטה: החדשה

בבלוג No Film School סיפקו כדוגמה את סרט הפעולה Collateral שצולם ב-2004. במקור, היה אמור הצלם להצטלם בניו יורק, אך הבמאי החליט בסופו של דבר להעביר את המיקום ללוס אנג׳לס בזכות האווירה העירונית שמספקת התאורה הצבהבה. היום, הסרט הזה כבר לא היה נראה כמו שהוא נראה במקור.

הבלוג ממשיך וטוען שצלמי הקולנוע יצטרכו להתרגל לכך שגם אם הם מגיעים לצלם במקום מוכר עליהם להתרגל לכך שהתוצאה הסופית תהיה שונה לגמרי. כמובן שלשינוי הזה יהיה גם השפעה על התמונות הרגילות שלנו: הגוון הצהבהב הוא אפקט צילום מוכר גם בצילום חובבני – וסביר להניח שיקח זמן מה להתרגל לצבעים החדשים בצילומי הלילה.

המעבר לאורות LED הוא חלק מהחיים בעידן שמנסה לחסוך בחשמל ולהיות ידידותי יותר לסביבה. עם זאת, ג׳ף מנאו מ-Gizmodo טוען ששווה לשקול ברצינות להכריח עיריות להמשיך ולהשתמש בתאורת הרחוב הישנה, שכן יש לה ערך היסטורי ותרבותי שאסור להקל בו ראש.

דרך Gizmodo

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן