15 החיות הקטלניות ביותר בעולם

הטבע מלא סכנות. גם אם אנחנו חושבים שהגענו לפסגת שרשרת המזון והפכנו לשליטים הבלתי מעורערים של כדור הארץ, זה לא אומר שאנחנו חסינים לגמרי. עובדה: חיות שונות בטבע מצליחות לחסל לא מעט בני אדם כל שנה.

אם אתם רוצים לדעת ממה צריך להיזהר כשאתם רוצים לטבע – הנה רשימה של 15 מיני החיות הקטלניות ביותר לאדם. שלא תגידו שלא הזהרנו אתכם.

15. דבורים

עקיצת דבורה זה לא רק כואב אלא גם מאוד מסוכן. 53 אנשים מתים בכל שנה מעקיצות דבורים – בדרך כלל בגלל אלרגיה. מבחינים שדבורה נחתה לכם על הזרוע? הדבר החכם ביותר לעשות יהיה לא להכנס ללחץ ולהמתין בסבלנות עד שהיא תעוף. סביר להניח שאם לא תטרידו אותה ותגרמו לה להרגיש מאויימת היא לא תעקוץ.

תמונה: Shutterstock

14. אריות

מלכי הג’ונגל הורגים בממוצע 70 אנשים בשנה. החדשות הטובות: סביר להניח שבארץ אין לכם ממש סכנה לההרג על ידי אחד.

תמונה: Shutterstock

13. מדוזות

הסיוט של כל גולש וחובב ים היא גם רוצחת לא קטנה והורגת עשרות של שחיינים כל שנה. גם אם לא נהרגים ממנה – צריבה של מדוזה זה עניין ממש ממש כואב. עדיף כבר ללכת לבריכה.

תמונה: Shutterstock

12. טיגריסים

הטיגריס האצילי יכול לחסל בן אדם בלי למצמץ. בכל שנה כמאה בני אדם נהרגים על ידי טיגריסים – לא כמות גדולה במיוחד, אבל גם גורמת לה לנו לתהות כיצד 100 בני אדם נכנסים לעימותים אל מול החיה המפחידה הזאת מלכתחילה.

תמונה: Shutterstock

11. איילים

תודו שלא ציפיתם! האיילים הם לא חיות אלימות במיוחד, אך כן נוטות להיות מעורבות בתאונות דרכים קטלניות. כ-120 בני אדם נהרגים בתאונות כאלה כל שנה.

תמונה: Shutterstock

10. כלבים

הם חמודים, הם נאמנים אבל הם יכולים להיות גם מסוכנים. כלבים מבויתים הורגים כ-25,000 אנשים בשנה. לרוב בגלל כלבת.

בתמונה: דיפסי, הכלבה שלי. נכון נראית רוצחת?

9. באפלו

1.5 טון שוקל כל באפלו – מה שאומר שלמרות שלא מדובר בחיה עצבנית במיוחד היא גורמת ללא מעט מקרי מוות. כ-200 בשנה, אם רוצים לדייק.

תמונה: Shutterstock

8. פילים

גם פילים הם חיות ענקיות, ועוד כאלה שבאות באינטראקציה עם לא מעט אנשים במדינות מסויימות בעולם. כ-500 אנשים מתים בכל שנה, בדרך כלל בעקבות דריסה מהחיה העצומה הזו.

תמונה: Shutterstock

7. תנינים

אולי החיה המפחידה ביותר ברשימה – תנינים מחסלים בין 1,000 ל-1,500 אנשים כל שנה.

תמונה: Shutterstock

6. היפופוטמים

עוד חיה ענקית ושלווה בדרך כלל – אבל כשהיא מתעצבנת שום דבר לא יכול לעצור אותה. כ-500 בני אדם נהרגים כל שנה על ידי היפופוטמים.

תמונה: Shutterstock

5. עקרבים

אנחנו מגיעים לטופ פייב – שם לא נמצא את החיות הגדולות או החזקות ביותר בעולם, אלא דווקא קטנות וערמומיות יותר. כאלה הם גם העקרבים. כשהם נתקלים בבני אדם הם נוהגים לעקוץ – וזה עלול להיות מאוד מסוכן. בכל שנה נהרגים כ-5,000 בני אדם מעקיצות עקרב. אאוץ’.

תמונה: Shutterstock

4. נחשים

כאן המספרים מתחילים להיות ממש מפחידים: כ-50,000 אנשים נהרגים כל שנה מהכשות נחשים.

תמונה: Shutterstock

3. בני אדם

ועדיין, עם כל החיות האלה – אנחנו הכי טובים בלחסל את עצמנו. בתכל’ס, הטבע פשוט צריך לתת לנו לעשות את העבודה. אם נמשיך בקצב הזה, סביר להניח שבתוך עשור-שניים לא נהיה פה בכלל. בני האדם מחסלים 475,000 בני אדם מדי שנה.

תמונה: Shutterstock

 

2. זבובים

הרוצחים הגדולים באמת לא עושים את זה באופן ישיר, אלא על ידי הפצה של מחלות. קחו לדוגמה את הזבובים – שמסוגלים להפיץ שפע של מחלות. בכל שנה נדבקים כחצי מיליון בני אדם במחלות בעזרת הזבובים – 80 אחוזים מהם עלולים למצוא את מותם.

תמונה: Shutterstock

 

1. יתושים

ואם כבר מפיצי מחלות – אף אחד לא יכול להתחרות ביתושים. ממלריה בלבד, שמפוצת על ידי היתושים, נהרגים כל שנה כמיליון בני אדם. לא צחוק.

תמונה: Shutterstock

 

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן