שתי חברות יצאו לטבע ותיעדו את התופעה המדהימה הבאה

לפעמים הטבע חזק יותר מכל אפקט מיוחד שהוליווד יכולה לדמיין. סופי וליברטי, שתי חברות שגם עושות ביחד סרטים דוקומנטריים, יצאו לפני שנתיים לטייל באיזור נהר שאנון שבאירלנד ונתקלו שם בחזרה מדהים: להקה של אלפי זרזירים במפגן מדהים של טיסה מסונכרנת. למרבה המזל, לזוג החברות היתה מצלמה – והן הצליחו לתעד את המפגש המקרי הזה עם אחד הדברים הכי יפים שאפשר לראות בטבע.

מה שהופך את התופעה למרתקת במיוחד גם מבחינה מדעית היא מנגנון ההישרדות המשולב. ענן הזרזירים גדל אט אט עד לשעות אחר הצהריים המאוחרות, אז הוא בשיא גודלו. כל ציפור מחקה את התנהגות הציפור שלידה וכולן מנסות לדבוק בלהקה ולא למצוא עצמן בחוץ.

חדש בחנויות: “נטופיה”, רומן עתידני מאת יסמין לוי וגל מור על רשת חברתית מתקדמת שפועלת באמצעות מחשבות ונושאת תג מחיר מצמרר. עכשיו במחיר של לפני חוק הסופרים (פרסומת)

לתופעה הזאת קוראים Murmuration, והיא מעסיקה כבר שנים לא מעט ביולוגים שמנסים להבין מה בדיוק מניע להקות ציפורים ענקיות לצאת למחול כל כך מתואם בשמיים. המדענים מציינים שהתנועתיות של הציפורים מזכירה יותר תופעות שאפשר לראות בפיזיקה וכימיה ולאו דווקא בביולוגיה – מה שמצביע לטענתם לעקרונות אוניברסליים שמפעילים את העולם כולו ועדיין לא מוכרים לנו.

מעבר להסבר המדעי, המחזה פשוט יפהפה, במיוחד מנקודת תצפית כל כך קרובה כמו שהיתה לסופי וליברטי. למרות שהסרטון הועלה במקור לפני שנתיים (וכתבנו על כך בזמנו), בימים האחרונים הוא זוכה לפופולריות מחודשת בעקבות שיתוף באתר Happy Place.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן