ענף העץ הזה הוא משהו אחר לגמרי

ממבט ראשון, בתמונה הבאה אפשר בסך הכל לראות כמה עצים, עלים ירוקים ומספר ענפים. למעשה, גם ממבט שני. אך אם מביטים מקרוב, ניתן לראות גם ציפור המוסוות בצורה מושלמת עם קצה הענף ועומדת ללא נוע, עד כי נדמה שאינה בחיים.

פוטו1

ציפור הפוטו, שנפוצה בעיקר ביערות דרום אמריקה, היא בין החיות היעילות ביותר בטבע בכל הנוגע להיטמעות עם הסביבה. צבעי הציפור הקטנה תואמים באופן מדויק את גווני גזעי העצים והיא נוהגת להתיישב על קצוות של ענפים, להיטמע עימם ולא לזוז כלל, גם אם ישנו טורף המגיע עד למרחק אפסי ממנה.

פוטו2

הזאולוג וצלם הטבע ג’וני מילר, שהעלה לאחרונה סרטון אודות ציפור הפוטו ליוטיוב, מסביר:

חדש בחנויות: “נטופיה”, רומן עתידני מאת יסמין לוי וגל מור על רשת חברתית מתקדמת שפועלת באמצעות מחשבות ונושאת תג מחיר מצמרר. עכשיו במבצע רגע לפני חוק הסופרים (פרסומת)

“כאשר מזהה הפוטו טורף בקרבת מקום, היא מרימה את פניה אל על, כך שהמקור שלה יפנה כלפי מעלה וידמה את המשכו של הענף עליו היא יושבת. נוסף על כך, הציפור המתוחכמת עוצמת את עיניה לחלוטין כדי לשפר את אפקט ההסוואה, ולמנוע מהטורפים הפוטנציאליים לזהות את קשתיות עינייה הצהובות והבוהקות.

למזלן של ציפורי הפוטו, חריצים קטנים בעפעפים שלהן מאפשרים להן לראות את סביבתן גם במקרה בו עיניהן עצומות לכאורה, דבר שהופך את הציפור הדרום אמריקנית לאחת ממומחיות ההסוואה הטובות ביותר בעולם”.

פוטו3

מצליחים להבחין בין הציפור לבין ענף העץ?

דרך gizmodo

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן