מבחני ריסוק: מה קורה כשלמבורגיני מתנגשת בקיר ב-192 קמ”ש

מבחינה פיזיקלית, בהתנגשות פלסטית מלאה כל אנרגיית התנועה מומרת לחום וכוחות של ריסוק, עיוות ומעיכה. תאוצת הבלימה בסרטון היא 400g, כלומר, בעת ההתנגשות הרכב מאבד ממהירותו 1881 מטר/שנייה בכל שנייה! (פרק הזמן שלוקח לרכב להימעך כליל בסרטון הוא 0.17 שניות).

חדש בחנויות: “נטופיה”, רומן עתידני מאת יסמין לוי וגל מור על רשת חברתית מתקדמת שפועלת באמצעות מחשבות ונושאת תג מחיר מצמרר. במחיר של לפני חוק הסופרים (פרסומת)

התאוצה, על פי הגדרה, מתקבלת על ידי חילוק השינוי במהירות בפרק הזמן שבו התחולל, והיחידה g מייצגת את תאוצת הכובד.

לצורך השוואה, התאוצה שניתן לחוות ברכבת ההרים האימתנית ביותר היא 5g והתאוצה המקסימלית של מטוס קרב היא בסביבות 7.5g. החל מ-9g, גוף האדם נפגע באופן בלתי הפיך, ומוות הוא כמעט וודאי ב-20g. נוסף על התאוצה הבלתי נתפשת בסרטון, הרכב עובר מעיכה טוטלית.

מעניין לציין, שכלי רכב מודרניים בנויים כך שזמן המעיכה שלהם יהיה ארוך ככל האפשר בדיוק מסיבה זו – הגדלת זמן המעיכה מקטינה את תאוצת הבלימה שחווים הנוסעים ברכב (זו גם המטרה של כרית האוויר). בניסוח אחר: רכב נוקשה יותר, שאינו נמעך תחת כוחות התאונה, יסב נזק גדול יותר לנוסעים מאשר רכב מודרני מעיך כמו זה שבסרטון.

הנה עוד כמה מבחני ריסוק מרהיבים.

וכאן מטוס מדגם פנטום מרוסק במהירות לקיר והופך – לא ייאמן – לעננת אבק.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן