ממשלת הולנד בדו’ח יוצא דופן על יתרונות הלגליזציה:

מומנטום פוליטי להכשיר ולתקן את חוקי הקנאביס מקבל תאוצה ברחבי העולם, צפון אמריקה ודרום אמריקה דוחפות קדימה מהר יותר מאשר חלקים רבים של אירופה , אבל מחשבה פוליטית אירופאית מראה סימנים של התעדכנות.

למרות שלא דווח בהרחבה באמצעי התקשורת, ממשלת הולנד (המחלקה לביטחון והמשפט) פרסמה לאחרונה דו’ח משמעותי, שנחקר על ידי “ראנד” מרכז המחקר למדיניות הסמים .

PDF המלא, באנגלית, ניתן להוריד כאן.

הדו’ח הוזמן על ידי הממשלה ההולנדית שרצתה ביקורת נטולת פניות של ההחלטות הפורצות האחרונות להכשרת הקנאביס באורוגוואי, כמו גם גל הלגליזציה הארצי המתמשך בארה’ב, ומועדוני הקנאביס החברתיים ‘בספרד ובבלגיה.

למרות שהממשל ההולנדי כבר הריע באופן נרחב להסדרתו של הקנאביס (בתי קפה וכו ‘) בעשורים האחרונים, יש תיאבון פוליטי גובר בקרב פוליטיקאים הולנדים להסיר עוד יותר את כל ההיבטים של העבריינות מתעשיית המריחואנה.
לדוגמא, בבית קפה הולנדי, המכירה של הקנאביס היא מוסדרת אבל ההפקה המקורית של הקנאביס עדיין לא חוקית ולעתים קרובות זה נמצא בידיים פליליות. חידוד נוסף של חוקי הקנאביס ההולנדים עלול לאפשר שרשרת אספקת קנאביס חוקית באופן מלא ומס שיכלול את כל האלמנטים של העבריינות, מערכת שתפעל ללגליזציה כמו בארה’ב ואורוגוואי.

דו’ח ראנד מצייר תמונה אטרקטיבית על כמה שיפור החוק יועיל לחברה, לבריאות ולרווחה של האזרחים ולעורר את הכלכלה המקומית.

צפון אמריקה ודרום אמריקה דוחפות קדימה מהר יותר מאשר חלקים רבים של אירופה , אבל מחשבה פוליטית אירופאית מראה סימנים של התעדכנות. למרות שלא דווח בהרחבה באמצעי התקשורת, ממשלת הולנד (מחלקה לביטחון והמשפט) פרסמה לאחרונה דו’ח משמעותי, שנחקר על ידי ראנד, מרכז המחקר למדיניות הסמים . הדו’ח הוזמן על ידי הממשלה ההולנדית שרצתה ביקורת נטולת פניות של ההחלטות פורצות הדרך האחרונות להכשרת הקנאביס באורוגוואי, כמו גם גל הלגליזציה הארצי המתמשך בארה’ב, ומועדוני הקנאביס החברתיים בספרד ובבלגיה.

הדו’ח מציין איך המפסידים היחידים יהיו הפשע המאורגן שקיבלו מתנה, פטור ממס על הכנסות הקנביס, על ידי ממשלות רצופות שבחרו שלא להסדיר את שרשרת אספקת הקנאביס באמונה שהם יכולים לשכנע אנשים לא להשתמש בקנאביס. כתוצאה מכך נשאר השימוש בקנאביס בתוך הבית, או בסמוך.

שיא של כל הזמנים אזרחים מכל המדינות הכירו בכך:

א) יש לקנאביס שימושים רפואיים משמעותיים, שרבים מהם רק הובאו לידיעת ציבור לאחר שנים רבות של ‘הכחשה’ בינלאומית של הערך הרפואי של קנאביס.

ב) קנאביס לא קרוב להיות מסוכן כפי שציירו אותו בזמן האיסור לפני יותר מ-70 שנה. כאשר משתמשים בו כראוי על ידי מבוגרים האחראים קנביס הוא הרבה יותר בטוח מאשר אלכוהול או טבק.

הדו’ח המלא אורכו 60 דפים, אבל הוא מעניין במיוחד לכל הפעילים האירופיים המחפשים תובנה בחשיבה הפוליטית הנוכחית ואת העצה שעליה הם מבססים את החשיבה שלהם. דו’ח ראנד ייבדק על ידי ממשלות אחרות באירופה, כמו בהולנד. מעניין במיוחד הוא הדיון המפורט הסמכותי של העמדות המשפטיות (וכיצד הם התפתחו) בארה’ב, אורוגוואי, בלגיה וספרד.

Dutch Passion AutoXtreme

נושא אחד העולה מהדו’ח הוא שמדינות רבות עוברות הלכה למעשה על ההסכם הבין-לאומי שנעשה באומות המאוחדות, למרות שהוא הוגדר כמחייב ולא פתוח למשא ומתן. לא היו השלכות למשל, נגד אורוגוואי וארה”ב מאז הוחלט במדינות הללו לבטל את האיסור. זה מהווה תקדים ברור למדינות נוספות לאמץ את ההקלות בחוק. זה העלה את השאלה האם אותו חוק משנת 1988 נשאר רלוונטי גם היום והאם יש צורך לעדכן אותו, בהינתן העובדה שהמדינות מתעלמות ממנו. הגרף למטה מראה את תנועת דעת הקהל בארה”ב מנקודה של 84 אחוז מתנגדים ב-1969, ל-39 אחוז בלבד כיום. נראה שהמגמה לתמיכה בקנאביס מקורה באי קבלת הרטוריקה של הממשלות, המבוססת בעקיר מדעות קדומות כלפי הצמח. יתרה מכך, התמיכה גוברת ככל שיותר אנשים רואים שאין השלכות שליליות במדינות אחרות שכבר אישרו את הזכות הבסיסיסת שלהן לצרוך את הצמח.

graph showing massive increase in USA public support for legalizing cannabis

מסקנה: היה זה צעד אמיץ של הממשל ההולנדי לדרוש כזה דו’ח מלכתחילה. מדינות רבות בוחרות להתעלם מהנושא בתקווה שהנושא ייעלם כמו שהופיע. קבוצת ראנד עשו המיטב להישאר אוביקטיבים ככל שניתן לאורך כל הדו’ח. הדו’ח לא מוצא סיבה מדוע יש להשאיר את הצמח במעמדו הלא חוקי. הדו’ח, להבדיל ממשלות רבות בעולם, לא מתעלם גם מההכרה הגוברת בעולם שלצמח ללא ספק, יכולות רפואיות רבות. ייתכן והחלק העצוב ביותר של הדו’ח נוגע לכמו תהזמן שמוקדש בו לוויכוח המשפטי על איך הצליחו מדינות כמו אורוגוואי וארה”ב להתעלם מההסכם הבין-לאומי הנוגע לאיסורו של הצמח. ברור שאין דרך קלה לאומות המאוחדת, ונראה שבכירי האומות המאוחדות יצטרכו לשנות את ההסכמים, הדרך הקלה ביותר עבורם לעשות זאת היא להודות שטעו.

אם הדאגה הגדולה ביותר של פוליטיקאים אירופאים היא ההתחיבויות של הסכם מיושן של האומות המאודחות נראה שכבר לא נותר הרבה לימי האיסור של הקנאביס. האמונה ההולנדית היא שצריכת קנאביס היא זכותו של כל מבוגר אחראי, אם מסיבות רפואיות ואם מסיבות פנאי. אנו מברכים את הדיון הפוליטי ותוהים מה-2014 מכינה לפעילי הקנאביס באירופה ובשאר העולם. 2013 הייתה יוצאת מהכלל בהתקדמות של חוקי הצמח והמומנטום יילך ויגבר השנה. האיסור הלא מוצדק מגיע לסופו וזו סיבה לחגוג.

 

The post ממשלת הולנד בדו’ח יוצא דופן על יתרונות הלגליזציה: appeared first on לגליזציה עכשיו.

מנוי
הודע ל
guest

0 תגובות
Inline Feedbacks
הצג את כל התגובות
Forgot your password?

Note: Your password will be generated automatically and sent to your email address.

Forgot Your Password?

Enter your email address and we'll send you a link you can use to pick a new password.

דילוג לתוכן